Lilian1960 schreef:Uiteindelijk betaal ik nu dus tot 20 april 22,50 i.p.v. de beloofde 11 euro en van april tot september betaal ik dus 33,50
Je krijgt dus geen 11 euro korting maar moet straks wel 11 euro meer betalen????
Verheug je niet te veel op Symio. Contact verloopt via internet (traag met standaard antwoorden), of via een onderbemande helpdesk waar ze het buskruit ook niet uitgevonden hebben. Als alles goed verloopt heb je hier niets mee te maken, maar als het al bij de eerste aanvraag fout gaat wordt het lachen.
@Winterman: De man in de winkel zei dat ik de korting niet zou krijgen. Op de rekening staat wel vermeldt: 50% korting tot 20/4/2012 maar als ik kijk naar het bedrag dat achter mijn belbundel staat, dan staat daar toch echt 22,50 euro voor de bel/sms bundel (het maandbedrag zonder internet). Daarnaast staat er nog een bedrag van 4,20 (ex btw zal dus met btw 5 euro zijn) voor internet.
Ik moet het nu ook scherp in de gaten houden dat ik niet over mijn belbundel heenga omdat ik nu minder belminuten/sms heb dan bij mijn oude abonnement.
Voorheen bij Hi20: 100 belminuten en 200 sms (had verdubbelaar aangezet) voor 16,00 euro.
Nu: 150 bel/sms voor 22,50 en 1 GB internet voor 10 euro
Ik heb gebeld met KPN voor uitleg van mijn rekening, maar tot op heden is er nog niemand geweest die daar een duidelijk antwoord op kan geven. Of het antwoord klopt niet, wat ik eerder ook al vertelde over het bedrag van 17 euro dat op mijn rekening stond terwijl ik een internetbundel heb van 1GB voor 10 euro.
Ik wordt er een beetje moe van eerlijk gezegd.
@Acinra: Ik ga in april meer betalen omdat de korting maar loopt tot 20 april 2012. Voor het antwoord op je andere vraag: zie hierboven.
Het is gewoon een erg lastige situatie waarbij ik zeker ook naar mijn eigen aandeel wil kijken. Wat me gewoon frustreert en wat ik ook niet begrijp is dat er mensen zijn die dit soort streken met andere mensen uithalen. Zelf weet ik echt te weinig van abonnementen dus dat is nog een extra reden waarom ik (moet) vertrouw(en) op wat anderen (deskundigen) daarin voor mij doen. Ik heb in elk geval geleerd dat ik daarin misschien wel minder naïef moet zijn.
@Winterman: mss moet ik mijn antwoord nog wat verduidelijken:
- de 1e man in de winkel (die mijn abonnement aangepast heeft) zei dat ik 11 euro per maand moest betalen, dat ging over de bel/sms bundel. Over de 10 euro internet werd niet gesproken, anders had ik meteen geweten dat het niet klopte want ik had voorheen geen internet.
- Nu heb ik dus blijkbaar een abonnement van 33,50: 22,50 bel/sms en 10 euro voor 1 GB internet
Op mijn rekening staat wel dat er korting is maar die zie ik niet terug in het bedrag dat ik moet betalen
Ik heb het maar even opgezocht om het duidelijk te krijgen.
Je hebt een Personal Sim Smart 150 abonnement
Dat bestaat uit 150 minuten bellen of sms voor 22,50
Daarnaast 1024MB internet voor 10 euro.
Totaal kosten 32,50
Jij betaald echter tot 20-04 22,50
Dan moet je dus toch ergens korting og hebben?
@Winterman: Ja, ik betaal 22,50 voor mijn bel/sms bundel, dat is ook de 'normale' prijs.
Daarnaast betaal ik nog 10,00 euro voor 1GB internet, bij elkaar dus 32,50.
Mij was gezegd dat ik tot 20 april 11 euro zou moeten betalen, daarna 19,00 euro Nogmaals: over internet(kosten) is niets gezegd door de KPN-medewerker. Ik had ook aangegeven geen internet te willen en heb het laten blokkeren omdat ik voor 3x 5 min. internet een rekening kreeg van 17 euro.
Pas later, een paar weken geleden, werd mij verteld dat bij de Personal Sim Smart 150 ook 1GB internet zit en dat ik daar 10 euro per maand voor betaal. Wanneer je op de site van KPN kijkt, staat er, en dit is geknipt en geplakt:
Personal Sim Bel-SMS is hét abonnement voor iedereen die z’n mobiele telefoon vooral gebruikt om te bellen en te sms’en. Je belminuten en sms’jes gaan uit je bundel, voor internet op je mobiel betaal je apart per MB.
De laatste regel is: Je bepaalt dus zelf hoe je het wilt hebben.
Ik maak hieruit op dat het een abonnement is voor degene die zijn/haar gsm vooral gebruikt om te bellen en te sms'en. Zo'n gebruiker ben ik dus.
Voor internet betaal je apart per MB: dan denk ik dat je daar voor kunt kiezen óf niet, want je bepaalt toch zelf hoe je het wilt hebben???
Lilian1960 schreef: want je bepaalt toch zelf hoe je het wilt hebben???
Ja, maar jij hebt dat voor je laten bepalen.
Ik begrijp nog steeds niet hoe je in april meer moet gaan betalen. Je hebt een abonnement van 32,50 per maand. Betaal je nu minder, dan heb je korting. Betaal je 32,50 dan heb je dat niet, maar ga je in april ook niet meer betalen.
Lilian1960 schreef:@Winterman: De man in de winkel zei dat ik de korting niet zou krijgen. Op de rekening staat wel vermeldt: 50% korting tot 20/4/2012 maar als ik kijk naar het bedrag dat achter mijn belbundel staat, dan staat daar toch echt 22,50 euro voor de bel/sms bundel (het maandbedrag zonder internet). Daarnaast staat er nog een bedrag van 4,20 (ex btw zal dus met btw 5 euro zijn) voor internet.
Kennelijk slaat die 50% korting dan alleen op het internet gedeelte, omdat je daar 5 euro voor betaalt terwijl het normaal een tientje is.
Dat is een mogelijkheid, maar dat maakt het nog vreemder aangezien ik bij aanschaf van het toestel duidelijk aangegeven heb NIET van internet gebruik te willen maken. Daarnaast weet ik voor de volle 100% zeker dat de KPN-medewerker het had over de bel/sms bundel. Het blijft een vreemd verhaal, vooral voor buitenstaanders en ik zit met de gebakken peren.
Eén geluk: in september ben ik er vanaf, ik heb mijn abonnement inmiddels opgezegd en gisteravond sprak ik toevallig een vriend wiens zoon ook abonnementen verkoopt! Denk dat ik daar maar eens langs ga voor mijn volgend abonnement. Van hem weet ik zeker dat hij te vertrouwen is
@Winterman: Jij schrijft: Ja, maar jij hebt dat voor je laten bepalen.
Nou, ik heb toentertijd gezegd dat ik een toestel wilde dat paste bij het abonnement dat ik op dat moment had. Dat is wat ik bepaalde: het Hi20 abonnement dat ik al had, en daarbij een ander toestel uitkiezen (evt met betaling).
Ik begrijp nog steeds niet hoe je in april meer moet gaan betalen. Je hebt een abonnement van 32,50 per maand. Betaal je nu minder, dan heb je korting. Betaal je 32,50 dan heb je dat niet, maar ga je in april ook niet meer betalen
KPN zegt dat ze de korting wel geven en dat deze geldig is tot 20 april en dat ik daarna het volledige bedrag moet gaan betalen.
En ik zeg: De korting wordt benoemd op de rekening maar wordt bij de belbundel niet in mindering gebracht. Althans: ik kan dat nergens terug zien op de rekening. Ik heb daarom KPN gebeld voor uitleg daarover maar zij kunnen ook niet meer doen dan zeggen dat er wel rekening mee wordt gehouden. Niemand kan mij de rekening uitleggen zodat ik het begrijp. Dat kan ook aan mij liggen natuurlijk maar dat maakt het niet minder onduidelijk/lastig.
Lilian1960 schreef:aangezien ik bij aanschaf van het toestel duidelijk aangegeven heb NIET van internet gebruik te willen maken.
Lilian1960 schreef:
Nou, ik heb toentertijd gezegd dat ik een toestel wilde dat paste bij het abonnement dat ik op dat moment had.
We draaien in kringetjes zo. Jij blijft maar terugkomen op wat je toen gezegd hebt, maar daar heeft die medewerker gewoon geen aandacht aan geschonken. Jij kan wel zeggen dat je NIET van internet gebruik wil maken, maar als hij het wel in het contract zet en jij het tekent, dan heb je dus internet. Dat kan je jezelf verwijten.
Klopt. Ik kán er ook helemaal niets aan veranderen, en KPN wíl er niets aan veranderen. Dan blijft het dus zoals het is, helaas. Ik heb er in elk geval een flinke les uit geleerd (vertrouw niemand) en ik hoop door het op een site als deze kenbaar te maken dat anderen beter op zullen letten dan ik gedaan heb.