LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Zakelijk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bramn

KPN Zakelijk

Ongelezen bericht door bramn »

Hallo,

Voor mijn werkgever ben ik al geruime tijd bezig met de overstap van KPN naar VoIP. Nadat ik hiervoor op 24 januari de facturen van KPN erbij had gepakt, bleek dat zij het abonnement ongevraagd hadden omgezet van BelBasis naar BelVrij Totaal. Na wat zoeken bleek ook dat de ACM had geoordeeld dat dit wettelijk niet zomaar toegestaan was (https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... te-zeggen/) en dat KPN klanten de mogelijkheid moest bieden kostenloos het contract te ontbinden.

Schijnbaar heeft KPN hier gehoor aan gegeven door klanten een brief te sturen maar daarin de mogelijkheid om het contract te ontbinden voor 21 januari 2014 (http://www.rocom.nl/nieuwsbericht/kpn-z ... appen.html). Wij hebben deze brief echter nooit ontvangen en waren hierdoor dus welgeteld 4 dagen te laat. Telefonisch contact met KPN leverde weinig meer op dan dat ze er niets aan konden doen en dat de klacht in behandeling werd genomen.

Vandaag werd ik teruggebeld door KPN met de mededeling dat de brief aan ons was verstuurd en dat ze er niets aan konden doen dat wij deze niet hadden gelezen. De medewerkster kon mij van deze verzending echter geen bewijs leveren en bleef maar herhalen dat zij er niets aan konden doen.

Volgens de ontvangsttheorie zou enkel het verzenden van een (nota bene onaangetekende) brief onvoldoende zijn om te bewijzen dat de ontvanger hier kennis van heeft kunnen nemen. Het zou goed kunnen dat KPN de brief heeft verzonden, maar dit betekent nog niet dat deze ook bij ons terecht is gekomen. De brief zou bijvoorbeeld in het bezorgproces bij PostNL verloren kunnen zijn gegaan.

Mijn vraag is nu, klopt mijn theorie dat KPN in deze onvoldoende kan bewijzen dat wij kennis hebben kunnen nemen van de inhoud van de brief en zo ja, hoe kunnen wij dit verder afhandelen? Is de gang naar de rechter de enige volgende mogelijkheid of zijn er misschien nog minder ingrijpende zaken die wij eerst kunnen ondernemen? Als wij deze brief wel hadden ontvangen hadden we namelijk veel eerder actie ondernomen en het contract ontbonden, aangezien wij toen al bezig waren met de overstap. Nu zitten wij hier aan vast tot 4 september.

Alvast bedankt!

Annikaatje

Re: KPN Zakelijk

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Allereerst: one does not simply...

Ik heb een tijd terug ook een overstap van KPN zakelijk naar een andere provider geregeld, een verschrikking! Ik heb uiteindelijk iemand gevonden die mij heel goed geholpen heeft rondom de overstap, maar ik vond het echt lastig. Het contract dat liep, bevatte bijvoorbeeld een hele ouderwetse ADSL-aansluiting, en hoewel we er elke maand voor betaalden bleef de klantenservice maar beweren dat we geen ADSL-aansluiting hadden. Zeg dat maar eens op!

Ik kan dit ook niet voor je oplossen maar misschien is het slim om te blijven bellen? Ik heb het Belvrij gedoe ook pas later opgezegd en dat was zo geregeld!

Misschien is het wel het slimst om gewoon te blijven bellen tot je iemand aan de telefoon hebt die wel echt moeite voor je wil doen?

Mocht het echt niet lukken - zeg alvast op! Voor ons gold een opzegtermijn van maar liefst 3 maanden..!

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik zou de vraag op een zakelijk forum stellen.

bramn

Ongelezen bericht door bramn »

Bedankt voor de reacties. Mijn werkgever heeft uiteindelijk besloten om maar gewoon te betalen tot het eind van de contractperiode.

Gesloten