LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN zet VoiceMail aan bij iedere abonnee

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rolandroland

KPN zet VoiceMail aan bij iedere abonnee

Ongelezen bericht door Rolandroland »

KPN heeft de VoiceMail ook aangezet bij abonnees die het uit hebben staan. Je krijgt eerst een tekst te horen. Daarvoor moet de beller betalen ook al heb je 1 seconde verbinding gehad. KPN heeft het eerder voor elkaar gekregen dat iedereen die zijn VoiceMail uit had staan weer aan te zetten. Tegelijkertijd hadden ze de code om de VoiceMail uit te zetten gewijzigd. De code is 12339. Ook kwam het weleens voor dat deze code niet werkte. Volgens KPN ging dat dan om een storing. Gek, als je VoiceMail wilt aanzetten dan is er géén storing. Nu bij Kassa er een actie is dat je voor 1 minuut moet betalen ook al heb je 1 seconde verbinding maken ze nu nog meer winst. KPN zegt dat slechts 10% de VoiceMail uit hebben staan. Dat wil ik best geloven want de VoiceMail staat standaard aan en is voor veel mensen lastig uit te zetten. Op mijn thuis nummer heb ik wel een VoiceMail dat vind ik handig voor als iemand iets wil afzeggen. Maar op mijn GSM vind ik een VoiceMail niet handig. Ik moet er betaald heen bellen en diegene die heeft gebeld eveneens. Die maakt géén verbinding met het GSM netwerk toch betaal je hoge kosten voor het maken van een verbinding met het GSM netwerk. Een SMS of terug bellen kan voor hetzelfde geld.

Bericht uit de Telegraaf:

AMSTERDAM -  Mensen die naar een mobiel nummer van een KPN-abonnee bellen moeten voortaan uitkijken voor extra kosten. Sinds een recente wijziging in het voicemailsysteem rekent het bedrijf ook kosten aan de beller als de gebelde persoon zijn voicemail niet geactiveerd heeft.

Telecomwaakhond Opta noemt de nieuwe aanpak 'niet netjes.' In plaats van dat er simpelweg geen verbinding wordt gemaakt, stuurt KPN bellers door naar een opgenomen boodschap die stelt dat er geen voicemail achtergelaten kan worden. Ondertussen brengt het bedrijf voor dit korte bericht wel beltijd in rekening.
KPN geeft toe dat de nieuwe maatregel tot extra kosten voor bellers kan leiden, omdat zij voorheen na 90 seconden enkel een ingesprektoon kregen te horen. Nu wordt al na 30 seconden overgeschakeld naar het opgenomen bericht.
Bij de Opta is de constructie niet bekend. "Ik heb te weinig informatie om te stellen of dit wetmatig is of niet, maar netjes is het in elk geval niet," aldus woordvoerster Cynthia Heijne. Ze adviseert consumenten klachten te melden bij Consuwijzer.nl.
Ook telecomexpert Ben Woldring van Bellen.com is verrast: "Ik ben er niet bekend mee, maar het kan voor KPN erg lucratief zijn. Zeker nu de meeste aanbieders over zijn gestapt op een betaalmodel waarbij de belkosten op de hele minuut worden afgerond

robertlogger
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2008 16:58

Re: KPN zet VoiceMail aan bij iedere abonnee

Ongelezen bericht door robertlogger »

Een herhaling uit 2004. In ieder geval kun je dezelfde truc uithalen als destijds, schakel je telefoon door naar een niet bestaand nummer. Dit is wel gratis.

robertlogger
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2008 16:58

Re: KPN zet VoiceMail aan bij iedere abonnee

Ongelezen bericht door robertlogger »

Vandaag in de slag geweest met de klantenservice van KPN/Simyo. Het blijkt dat je de voicemailbox geheel kunt laten verwijderen. Dit blijkt ook de oplossing te zijn!

robertlogger
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2008 16:58

Re: KPN zet VoiceMail aan bij iedere abonnee

Ongelezen bericht door robertlogger »

Kunnen de KPN-gebruikers eens testen of men nog steeds ongewenste voicemailmeldingen heeft. Het lijkt er namelijk op dat de gedwongen doorschakeling er af is gehaald. Lees men misschien dit forum?

Simyo Webcare
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:23

Re: KPN zet VoiceMail aan bij iedere abonnee

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

KPN heeft per vandaag de situatie gewijzigd naar de oude, wanneer u de voicemail van een klant op het netwerk van KPN bereikt, worden indien de voicemail uitstaat, geen kosten in rekening gebracht.

stofzuigertje

Re: KPN zet VoiceMail aan bij iedere abonnee

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dankzij de voice mail heb ik zeer lage enkele seconden kosten en de KPN abonnee die mijn moet terug bellen zorgde voor de winst bij KPN.
Daarom willen ze dat U altijd Uw voicemail aan laat want zij willen verdienen.

Ik kies gewoon een andere provider want ik bepaal zelf wel of ik het wil of niet.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: KPN zet VoiceMail aan bij iedere abonnee

Ongelezen bericht door SirPeter »

KPN maakt de automatische melding voor mensen die naar KPN-abonnees zonder voicemail bellen nu optioneel.
KPN draait voicemail terug

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: KPN zet VoiceMail aan bij iedere abonnee

Ongelezen bericht door dusus »

@SirPeter

De tekstmelding is afgezet, maar dat wil niet zeggen dat de kostenteller is stopgezet. Volgens mij is KPN nog steeds bezig om een vergoeding te krijgen voor het tot stand brengen van de verbinding, en gaat daarom de verbindingsteller al lopen na ca. 30 seconden, dus populair gezegd "na twee keer rinkelen".

Dus als je nummer hebt ingetoetst, en op 'zend' drukt, komt na ca. 25 seconden de verbinding tot stand, en betaal je startkosten + eerste minuut. Ongeacht of je wel of niet voicemail of contact krijgt. Dat is ook wat in een ander topic werd gesteld. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=85758

Gesloten