LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kunnen 0900 nummers eventueel bij wet verboden worden ?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

hoe zou u stemmen als 09 nummers verboden mochten worden

alle betaalde 09 nummers vind ik ongewenst
6
60%
het huidige door de Overheid goedgekeurde systeem is goed
0
Geen stemmen
Overheid schiet tekort mistoestanden aan te pakken inzake 0900 nummers
4
40%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Ongelezen bericht door Big-V »

is het bijv. geen beperking recht op meningsuiting als je voor dat recht sinds de laatste jaren aan velen moet gaan betalen?
Nee, dit heeft niets te maken met een beperking op het recht van meningsuiting. Dit is gewoon een vergoeding die wordt gevraagd voor een bepaalde dienst.
Anders zou het feit dat je moet betalen voor een consult bij de huisarts, bijvoorbeeld, ook een beperking zijn van het recht op vrijheid van meningsuiting.
Het bellen naar 0900-nummers kan erg vervelend en frustrerend zijn, maar de bovenstaande stelling klopt natuurlijk niet.

S.Beerenburgh
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 mei 2005 20:41

Re: kunnen 0900 nummers eventueel bij wet verboden worden ?

Ongelezen bericht door S.Beerenburgh »

Het is belachelijk dat storingslijnen een 0900-nummer hebben. Ziekenfondsen en nutsbedrijven hebben vaak ook een 0900-nummer.
Gelukkig heeft de OPTA vandaag een uitspraak gedaan over tarieven vanaf een mobiele telefoon naar 0900-nummers. Het bestaan van 0900-nummers die ik soms moét bellen is tot nu toe de reden dat ik nog steeds een vaste telefoonlijn heb.

Gesloten