LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lege dozen ontvangen van t-mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Nurettineren

lege dozen ontvangen van t-mobile

Ongelezen bericht door Nurettineren »

Dag allen,

ik heb 2 weken terug zowel mijn i-phone 4 als die van mijn vrouw ter reparatie aangeboden bij t-mobile. De homeknop van beiden toestellen haperden weleens, maar verder werkten ze beiden naar behoren. Ik kreeg paar dagen later een mail van t-mobile dat er vochtschade was geconstateerd en de garantie verviel. Ik kon kiezen om 236 euro per toestel te betalen of het niet gerepareerd terug te laten zenden. Natuurlijk heb ik voor het tweede gekozen. 2 augustus heb ik contact gehad met een medewerker van t-mobile die aangaf dat mijn toestellen dezelfde dag verzonden zijn. 3 augustus rond 6 uur komt mijn vrouw thuis en vindt 2 pakketjes van POSTNL zonder inhoud. De één lag in de brievenbusgleuf en de ander op de mat. Beiden pakketjes waren open gemaakt. Ik heb hierop meteen t-mobile gebeld. Ze hebben aangegeven een onderzoek te starten. Ik vermoed dat de medewerker van POSTNL de telefoons heeft gestolen aangezien hij kennelijk wel tot onze voordeur is geweest.
Ik heb geen track&trace code gekregen, dus vind het raar dat ze twee i-phones onaangetekend terug zenden naar ons.
Zowel mijn vrouw als ik hebben de toestellen nodig voor onze werk, aangezien wij veel huisbezoeken afleggen en daarbij ook gebruik maken van het internet op onze telefoons. Het onderzoek kan zeker 4-6 weken duren en wij zitten in de tussentijd zonder een gelijkwaardige toestel en betalen wel voor de maandelijkse internetkosten.
Ik zou graag willen weten wat jullie mij kunnen adviseren?

Hatertje

Re: lege dozen ontvangen van t-mobile

Ongelezen bericht door Hatertje »

Het komt vaker voor dat TNT/PostNL medewerkers de pakketten openen. Zeker van pakketjes van Telecomproviders. Meestal weten ze wel zo'n beetje wat ze vervoeren dus als ze bijvoorbeeld een leuk roze t-mobile doosje vervoeren, dan is het aannemelijk dat er een toestel in zit.

Door dit onderzoek zal blijken wat er met het toestel is gebeurt. Als blijkt dat een medewerker van PostNL verantwoordelijk is voor de vermissing van de toestellen, dan zal TNT/PostNL een schadevergoeding uitkeren aan T-Mobile die dan vervolgens op hun beurt jou weer zullen vergoeden.

En nee, het is niet mogelijk om jou alvast een toestel op te sturen. Het komt namelijk ook vaak voor dat de ontvanger (de klant) fraude pleegt (soms in samenwerking met de postbode). Jij zal tijdens dit onderzoek ook nog een verklaring moeten tekenen waarop je aangeeft dat je het toestel niet hebt ontvangen.

De abonnementskosten is vervelend maar T-Mobile zal ongetwijfeld pas na het onderzoek overgaan tot crediteren. Dit is natuurlijk ook logisch want stel de klant heeft wel fraude gepleegd, dan heeft die ook geen recht op vergoeding.

Nurettineren

Dag,

bedankt voor je reactie. Ik heb nog wel een vraagje. Weet jij waarom t-mobile telefoons niet aangetekend naar klanten stuurt? Ik maak mij namelijk echt zorgen dat ik hier straks de dupe van wordt. Ik denk dat de postbezorger niet zal toegeven dat hij de telefoons heeft gestolen of kunnen ze aan de hand van de imei altijd zien waar de telefoons zich bevinden? Ik heb via zoek mijn iphone de telefoons proberen te traceren, maar dat is helaas niet gelukt.

Ik heb echt de neiging om de postbezorger aan te spreken mocht ik hem de volgende keer zien, want je moet gewoon van andermans spullen afblijven.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De verkoper is verantwoordelijk tot het moment dat het pakketje bij jou is afgeleverd en draagt daarnaast de bewijslast. De verkoper raakt in verzuim door het verstrijken van 30 dagen, tenzij hiervan is afgeweken, of door het versturen van een ingebrekestelling. Dit is een brief waarin je ze "in gebreke stelt" en ze een redelijke termijn (in dagen of uiterlijke datum) geeft om alsnog de overeenkomst na te komen. Deze kun je per gewone post sturen.

Mocht het nodig blijken om deze (nog een keer) aangetekend versturen, dan is het raadzaam om twee getuigen te hebben die gezien hebben dat jij de brief in de envelop hebt gedaan en gepost. Zij kunnen dan een verklaring tekenen dat de brief in die envelop zat.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Onze telefoons worden per gls verstuurd en je moet tekenen...
Vodafone

Wat alfatron zegt,t mobile is verantwoordelijk..zei moeten zorgen dat de schade vergoed wordt.

ColinThor

Ongelezen bericht door ColinThor »

Dit slaat toch nergens op. super slechte service.

Was de verpakking nog wel dicht bij ontvangst (Niet dat de postbode iets heeft gejat) en goed gesealed?

En ja zo'n lang onderzoek slaat nergens op je abonnement loopt nartuurlijk gewoon door.

Hopelijk heb je snel de telefoon's terug, misschien een tip, apple fans zullen het nooit toegeven, maar lees forums voordat je een telefoon koopt, en er was ook een keer een test geweest op tv met de iphone dat ze hem expres stuk hebben gemaakt opgestuurd en er was uiteraard geen vocht/waterschade, maar Apple zij altijd, waterschade, dat kost je xxx€

Belachelijk! en succes

Nurettineren

De pakketjes waren opengemaakt. Ik vermoed dat de postbezorger het gestolen heeft.
T-mobile is nu aan het uitzoeken waar de toestellen zijn. Zodra ze meer weten brengen ze mij op de hoogte. Ik verwacht gewoon de toestellen terug en anders 2 nieuwe toestellen. Het immers de fout van t-mobile.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Nee het hoeft niet aan T mobile te liggen. De postbode kan het dus ook gedaan hebben.

Gesloten