LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Let Op!!! TweakDSL rekent onterecht hoge kosten...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MaffeDarkie

Let Op!!! TweakDSL rekent onterecht hoge kosten...

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Naar aanleiding van eigen ervaringen en het eens goed en zorgvuldig na pluizen van de internet site kwam ik bij TweakDSL tot een vreemde ontdekking.

Op de publiekelijke pagina's spreekt TweakDSL nergens over de verhuiskosten van € 35,00 die TweakDSL rekent voor het verhuizen van een telefoonnummer van of naar TweakDSL.

Als ik het goed heb is de wet 'kopen op afstand' ook in geval van het afsluiten van een nieuw contract/abonnement van kracht. Daar TweakDSL bovenstaande informatie niet voor het publiek beschikbaar stelt zou de klant pas te laat erachter komen dat deze € 35,00 zou moeten betalen.

Voor alle TweakDSL klanten raadt ik iedereen aan om even goed de factuur te controleren en na te gaan of TweakDSL in het verleden € 35,00 in rekening heeft gebracht. Volgens de Telecommunicatiewet mag men maximaal € 10,00 in rekening brengen voor het verhuizen van/naar een andere partij. Op deze manier kan iedereen dus al gauw € 25,00 terug krijgen wanneer men € 35,00 heeft moeten betalen.

Meer informatie:
Uitleg nummerportering inclusief bedragen die TweakDSL rekent:
http://members.chello.nl/~maffedarkie/T ... tering.pdf

Wetgeving omtrent het vastgestelde bedrag (zie Artikel 7 lid 2):
http://members.chello.nl/~maffedarkie/W ... liteit.pdf

Ik ben trouwens benieuwd naar het aantal mensen hier op het Radar forum die bovenstaande hebben meegemaakt en/of klant zijn van TweakDSL en niets weten van verborgen kosten zoals bijvoorbeeld bovenstaande.

w0rstebr00dje

Re: Let Op!!! TweakDSL rekent onterecht hoge kosten...

Ongelezen bericht door w0rstebr00dje »

Heb je ergens moeten tekenen? En zo ja, wat staat er op dat document?

Als er geen verhuiskosten aangekondigd worden hoef je ze natuurlijk ook niet te betalen.

MaffeDarkie

Re: Let Op!!! TweakDSL rekent onterecht hoge kosten...

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Helaas werkt dit niet helemaal zo.

De wet 'Kopen op Afstand' maakt het de aanbieder van het product verplicht om de klant juist en volledig (vrij toegankelijk) inzage te geven in de kosten.

Dit mag/kan dus schriftelijk maar ook doormiddel van een website.

Als de informatie maar geheel toegankelijk is!
------
Of een contract nu is, dit maakt het voor TweakDSL niet rechtsgeldig om de wet te overtreden voor de verhuiskosten van ruim € 35,00 i.p.v. de maximale € 10,00 die wettelijk is vastegelgd.

Tevens heeft TweakDSL alle extra kosten als bijvoorbeeld de telefoonnummer portering in een gesloten gedeelte vermeld waardoor de klant niet juist is voorgelicht toen men het abonnement wilde aanvragen. Volgens mij is dit dus misleiding geweest van de klant, en dus een strafbaar feit i.v.m. de wet 'Kopen op Afstand'.

Ik laat dit overigens nog wel even uitzoeken!

Gesloten