Geachte mensen,
Nadat ik mijn telefoon destijds (23-05-2011) heb besteld via een actie van http://www.ibood.nl heb ik een probleem ondervonden. Na een paar dagen de telefoon echt in gebruik te hebben gehad werd het eens tijd om wat updates op de telefoon te zetten. Volgens Ibood werd mij gegarandeerd dat ik van het Android 2.2 > 2.3 zou kunnen upgraden. Uiteraard gebeurt dit via de software van LG die je moet downloaden.
Tijdens het update proces begon het allemaal. Bij de 25% gaf hij ineens aan dat de kabel er niet meer goed inzat terwijl er niets mis mee was. De telefoon staat dan in een soort van "Emergency Modus", toen kon ik de telefoon nog uit en aan zetten. Toen wou ik het nog een keer proberen en liep hij vast op 45% zonder dat er weer wat aan de hand was. Deze keer kreeg ik hem niet meer aan en had ik besloten dat ik hem gewoon ging opsturen vanwege dit defect. Ik had rechtstreeks contact gemaakt met LG en gevraagd hoe dit in zijn werk ging. Ik kreeg hier een mailtje met de procedure hiervoor.
De telefoon moest naar het bedrijf Dynafix verstuurd worden omdat LG hier een contract mee heeft betreft telefoonreparaties. Hierna dus aangetekend verstuurd omdat ik al wel wat had vernomen dat Dynafix iets "kwijt" kan raken als je het niet aangetekend zou versturen. Ik kreeg dus dezelfde smoes toen ik vroeg of mijn telefoon al binnen was nadat ik het IMEI nummer doorgaf. Deze kon wel eens nooit aangekomen zijn volgens 1 van de medewerkers. Uiteraard heb ik gecheckt wanneer deze dus aangetekend aangekomen is en dat was 1 juni destijds. Ik moest van de medewerker een kopie van opsturen dat deze inderdaad 1 juni was ingenomen door 1 van de medewerkers. Dit dus gedaan en toen kreeg ik een mailtje met daarin dat de telefoon 9 juni is binnengekomen... Heel gek als het 1 juni al aangetekend binnen was gekomen maar ok.
Uiteindelijk kon ik de reparatie status opvragen en zag ik dat deze in behandeling was, en hoopte zo op een snelle afhandeling. Echter had ik het mis,
ik kreeg een mail een week later dat ze mijn telefoon niet in behandeling namen, omdat hij NIET uit de Benelux komt! Het toestel, de LG optimus E720 Chic wat ik via Ibood heb gekocht was namelijk ingekocht vanuit Duitsland en werd zo massaal verkocht in Nederland die dag, en hierdoor konden ze hem dus niet repareren.
Ik heb toen contact opgenomen met Ibood en mijn telefoon aangemeld als defect. Ik deed dit niet eerder omdat er zelf al werd gezegd neem direct contact met de leverancier op van het product (LG) omdat dit sneller werkt dan via Ibood > LG. Ik heb in het tekstvakje gezet dat de telefoon al is verstuurd na info van LG naar Dynafix, en dat deze hem niet kunnen maken en of Ibood dus dan een oplossing heeft. Ik kreeg een mailtje waarin stond dat ik hem naar Ibood moest sturen, en hun zouden hem dan sturen naar de leverancier (LG dus) en het zou 4 - 6 weken duren. Eventuele gebruiksschade wordt niet gerepareerd natuurlijk maar een update uitvoeren op de telefoon waarmee hij compleet vastloopt is toch geen gebruiksschade?
Het punt van dit is dat ik al aangeef dat hij is verstuurd en LG/Dynafix hem niet kunnen maken, waarom dan alsnog willen aanbieden bij LG?
Ook ben ik het vertrouwen verloren in het product, omdat ik dus eigenlijk geen garantie heb. Ik zou dus weer hetzelfde moeten aanhoren dat hij uit Duitsland komt en dat ik dan pech heb. Ook ben ik benieuwd hoe ik dit Ibood duidelijk kan maken want na de laatste mail die ik 17 juni heb verstuurd krijg ik tot nu toe niets meer te horen.
Wie o wie kan er advies geven of informatie verschaffen wat ik nu het beste kan doen?
Alvast bedankt voor de hulp!
P.S.: Het product is via deze link te vinden http://www.ibood.com/nl/nl/product_spec ... yo_en_2GB/
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] LG Optimus E720 probleem
Re: LG Optimus E720 probleem
Altijd de winkelier aanspreken! Je vermeid daardoor niet alleen dit soort problemen maar je staat ook juridisch sterker.Tieum schreef:Ik heb toen contact opgenomen met Ibood en mijn telefoon aangemeld als defect. Ik deed dit niet eerder omdat er zelf al werd gezegd neem direct contact met de leverancier op van het product (LG) omdat dit sneller werkt dan via Ibood > LG.
Niet als je het product naar de de winkelier stuurt, als je het naar de fabrikant stuurt hangt het af wat hierover in de fabrieksgarantie staat. Als problemen door uploads worden uitgesloten zit je er mee in je maag.Tieum schreef:Eventuele gebruiksschade wordt niet gerepareerd natuurlijk maar een update uitvoeren op de telefoon waarmee hij compleet vastloopt is toch geen gebruiksschade?