LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag dit zomaar?Tele2 prepaid blokkeerd kaart.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
NadineB

Mag dit zomaar?Tele2 prepaid blokkeerd kaart.

Ongelezen bericht door NadineB »

Tot mijn grote verbazing is plotseling mijn Tele2 prepaid telefoon en kaart geblokkeerd.
Ik heb dus contact opgenomen met Tele2 om uitleg.
Daar kreeg ik een zeer onvriendelijke "dame" aan de telefoon,die doodleuk beweerde dat ik mijn prepaid kaart al een jaar niet opgewaardeerd zou hebben en dat daarom dus mijn kaart geblokkeerd is.Ook het beltegoed wat er nog op stondt is dus verdwenen en ik heb nu een mobiel die niet meer te gebruiken is.
Ik moest maar een nieuwe SIMkaart kopen.
In mijn schik en verwarring heb ik haar medegedeeld dit belachelijk te vinden.Dat dit eigenlijk stelen is.Ik heb hiervoor jaren een vodafoon prepaid kaart gehad,die ik nu in mijn auto gebruik en daar heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Ik gebruik mijn mobiel erg weinig en doe dus wel lang met beltegoed,dat klopt.
Hierop reageerde ze erg aggressief en zei dat dit onmogelijk was,dat vodafoon dit ook zou doen.Dus ik nogmaals uitgelegd dat ik al over de 10 jaar die kaart heb en dit nog nooit meegemaakt heb.
Wederom een hele tirade over me heen, dat ik alleen mijn waarheid wou geloven en daar niet vanaf wou stappen :shock: En nog veel meer verwijten..
Toen ben ik erg boos geworden en heb haar gezegd dat ik niet wens zo toegesproken te worden en ik heb opgehangen.
Ik was zo ontzettend kwaad!
Nu 2 dagen later (even laten bezinken) ben ik eens op zoek gegaan naar bonnen e.d. Ik heb dat toestel nog niet eens een jaar en in 1e instantie had ik het toestel met een ander nummer gekocht,maar dat deedt het helemaal niet.
Na contact opgenomen te hebben,blijkt dat ze toestellen verkopen met nummers die helemaal niet bestaan.Ik heb wel een nieuwe SIMkaart toegestuurd gekregen.
Die heb ik toen geactiveerd en om die kaart gaat het ook.
Maar dat is zeker nog geen jaar geleden.

Wat moet ik hier nou mee?Mag een provider zomaar je kaart blokkeren en je beltegoed afnemen?
En helaas heb ik de naam van deze "dame" niet eerst genoteerd (als ze al onder echte naam werken),anders had ik daar ook zeker een klacht over ingedient.
Ik ben al jaren klant van Tele2 qua vaste telefonie,nooit problemen gehad...en dan krijg je dit!?

Wie kan mij adviseren?

wini25

Re: Mag dit zomaar?Tele2 prepaid blokkeerd kaart.

Ongelezen bericht door wini25 »

Tele2 is zeker niet de enigste provider die dit doet, maar op de website van Tele2 is het volgende na te lezen:

Je beltegoed en je SIM-kaart blijven altijd geldig zolang je minstens 1 keer per 12 maanden opwaardeert.
Als je beltegoed verloopt, krijg je een SMS van Tele2. Je hebt dan nog een maand om je tegoed weer op te waarderen.
Als je dan opwaardeert, zijn je beltegoed en je SIM-kaart weer een jaar geldig.
Als je niet opwaardeert, dan vervalt je SIM-kaart en het beltegoed wat er op staat.

Een SIM-kaart die vervallen is, kan niet opnieuw geactiveerd worden.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Er is deze week ook zo'n zelfde topic geweest. Over vodafone. Nummer weg naar andere gebruiker omdat de prepaid nooit gebruikt werd.

Maar ook hier weer een gevalletje van niet lezen van de algemene voorwaarden en dan als ze in hun nadeel uitpakken, is het bedrijf weer de schuldige. Helaas moet ik zeggen dat dit uw eigen schuld is. Eerst de voorwaarden lezen.

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Ze heeft wel gelijk, Vodafone werkt inderdaad ook zo.
Als u dan inderdaad blijft volhouden dat dat niet zo is, kan ik me de frustratie wel voorstellen bij een medewerker.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

bij kpn is dat al binnen een half jaar , niet gebeld dan ben je je nummer kwijt hoe worden ze rijk zonder iets te doen :mrgreen:

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste NadineB,

Het spijt me dat je telefoon en kaart onverwacht zijn geblokkeerd.
Zou je je mobiele nummer en contactgegevens willen mailen naar [email protected] o.v.v. NadineB, dan kan ik het voor je uitzoeken.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

onvoorstelbaar Danielle2 los de dingen eens meteen op , niet via een forum je hebt er een dagtaak aan :mrgreen:

NadineB

Ongelezen bericht door NadineB »

berndv schreef:
Maar ook hier weer een gevalletje van niet lezen van de algemene voorwaarden en dan als ze in hun nadeel uitpakken, is het bedrijf weer de schuldige. Helaas moet ik zeggen dat dit uw eigen schuld is. Eerst de voorwaarden lezen.
Ik ben niet achterlijk,ik weet dondersgoed dat er voorwaarden aan een dergelijk product zitten.En ja,als dit binnen een jaar gebeurt,dan vind ik het bedrijf in deze WEL de schuldige.Ik heb hier de aankoopbon van de telefoon liggen en samen met mijn verhaal over de 1e simkaart en 2e simkaart betekend dit dat ik het beltegoed dus nog later dan de aankoopdatum heb opgewaardeerd.En voor zover mijn brein het kan bepalen is 8 maanden nog steeds geen jaar!

En ook al zou dat jaar wel verlopen zijn,dan nog vind ik dat dit gewoon diefstal is!

De vodafoonkaart die ik nu in mijn auto gebruik,zit er al over de 1,5 jaar in en die is in die tijd ook niet opgewaardeerd.Kan gewoon bellen,niets aan de hand.

En buiten dit verhaal vind ik het zeer onbeschoft dat iemand die jouw klantgegevens voor zich heeft,een klant die al ong. 12 jaar haar vreten mee betaald,zo te woord durft te staan!Het is niet te verwoorden hoe onbeschoft het was.
Ik heb dit ook met mijn man besproken en wij wensen ook niet langer klant te zijn bij dit bedrijf.Niet mobiel en ook niet meer voor vaste telefonie.
De stappen hiervoor zijn inmiddels genomen.

En Danielle,vriendelijk dat ik mijn verhaal bij u neer mag leggen.Ik denk dat u beter uw energie in het (her)opvoeden van de telefonisten kunt steken,dan hier een wit voetje proberen te halen.
Ik ben inmiddels genoodzaakt geweest een andere mobiel te moeten aanschaffen en heb hiervoor zeker niet voor Tele2 gekozen.
Die paar euro's eventuele vergoeding kunnen me letterlijk en figuurlijk gestolen worden!

abc100

Ongelezen bericht door abc100 »

Ik ben het helemaal met je eens. Het is gewoon diefstal!
Maar ja, wie gaat er voor een paar euro naar de rechter....
En 100.000 x een paar cent is makkelijk verdiend.

Actief1909

Ongelezen bericht door Actief1909 »

Nog eens even gekeken naar de algemene voorwaarden van Tele2: onder art 4.9: Indien de Klant het Beltegoed niet opwaardeert gedurende een periode van 12 maanden of langer, kan Tele2 de SIM-kaart blokkeren en de Overeenkomst beëindigen. Dit artikel 4.9 is van toepassing op een Klant die belt met een Beltegoed en niet op een Klant die belt met een Abonnement.
Daarna volgt artikel 5 met het hele gedoe met mitsen en maren rond opwaarderen en wanneer ze de boel laten vervallen.
Ook ik ben een hoeveelheid beltegoed kwijt en een noodnummer omdat we niet genoeg gebruikt maakten ervan. Ja, ze hadden ons gewaarschuwd meldde de helpdesk en hoe dan wel: door het sturen van 2 SMS berichten naar een telefoon, waarvan ze konden zien, dat er ternauwernood mee gebeld werd. Geweldige actie!
Kortom: volgens hun eigen algemene voorwaarden hoeven ze het niet eens te blokkeren. Kleine lettertjes toch maar eens wat consument vriendelijker laten lezen door hun helpdesk?

Gesloten