Onzin, natuurlijk. Iemand die een telefoon koopt om "het nieuwste ding" te hebben, koopt geen telefoon van 250 euro.16again schreef: ↑28 nov 2024 11:24Is de besparing het doel? Het gaat om mee te doen in de groep die ook het nieuwste ding heeft.witte angora schreef: ↑28 nov 2024 10:39Maar hoeveel spaar je nu uit met die 0% rente over gemiddeld 250 euro?
Mag KPN klantenservice vragen naar salarisspecificatie?
Re: Mag KPN klantenservice vragen naar salarisspecificatie?
Re: Mag KPN klantenservice vragen naar salarisspecificatie?
Welke telefoons uit die groep kosten €250?16again schreef: ↑28 nov 2024 11:24Is de besparing het doel? Het gaat om mee te doen in de groep die ook het nieuwste ding heeft.witte angora schreef: ↑28 nov 2024 10:39Maar hoeveel spaar je nu uit met die 0% rente over gemiddeld 250 euro?
Re: Mag KPN klantenservice vragen naar salarisspecificatie?
Hé, ik verberg die niet. Ook al is het Chinese prul (Ulefone). Ik poch er juist mee door m in een bak met water te duwen om te laten zien hoe geweldig mijn telefoon is. Overigens zag ik dat ie Android 9 heeft en ik m al 5 jaar heb. Wordt tijd voor een nieuwe en ja, dat wordt weer een rugged telefoon van Ulefone. Grote accu en prima vervanging van een hamer als die even niet voor handen is.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 29 aug 2024 09:18
Re: Mag KPN klantenservice vragen naar salarisspecificatie?
Je vraag wat je uitspaart en dat niet het rentepercentage maar toch echt de inflatie @Witte Angorawitte angora schreef: ↑28 nov 2024 11:37En daarvan nog minder dan de helft, immers, je lost ook nog eens af. Maar het gaat niet eens om het inflatiepercentage, maar om het rentepercentage. Dat ligt op zo'n 1.50 tot 2.00%.Francesco26 schreef: ↑28 nov 2024 11:20Het inflatie percentage per jaar x 2 als het contract 2 jaar loopt.witte angora schreef: ↑28 nov 2024 10:39Maar hoeveel spaar je nu uit met die 0% rente over gemiddeld 250 euro?
Re: Mag KPN klantenservice vragen naar salarisspecificatie?
Ik moet zeggen dat ik het nooit heb geprobeerd, maar dat deze telefoons zonder problemen gegooid kunnen worden en kunnen vallen, dat is wel een feit. Dat is bij mij namelijk al vaak genoeg gebeurd. De reden dat ik naar dat merk ben overgestapt is mijn slechte ervaringen met vallende telefoons (op de grond en in het zwembad). Deze zijn ip69k goedgekeurd.
-
- Berichten: 32816
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Mag KPN klantenservice vragen naar salarisspecificatie?
Dat is natuurlijk onzin. De toestelprijs blijft hetzelfde, of je nu in 1 x betaalt of in 24 maanden. Daar zit geen inflatie meer in. Je hebt hem immers al. Dat je in die 24 maanden een beetje meer loon/uitkering/pensioen/whatever krijgt doet niet ter zake. Inkomsten en uitgaven zijn twee verschillende dingen. Je kan die 250 euro dus even op een spaarrekening parkeren, en iedere maand daar een tientje van af halen. Nou... Hoop werk voor weinig.Francesco26 schreef: ↑28 nov 2024 20:10Je vraag wat je uitspaart en dat niet het rentepercentage maar toch echt de inflatie @Witte Angorawitte angora schreef: ↑28 nov 2024 11:37En daarvan nog minder dan de helft, immers, je lost ook nog eens af. Maar het gaat niet eens om het inflatiepercentage, maar om het rentepercentage. Dat ligt op zo'n 1.50 tot 2.00%.Francesco26 schreef: ↑28 nov 2024 11:20
Het inflatie percentage per jaar x 2 als het contract 2 jaar loopt.![]()
Re: Mag KPN klantenservice vragen naar salarisspecificatie?
De telefoons die in dit topic op afbetaling worden gekocht kosten ook fors duurder dan gemiddeld 250,-Moneyman schreef: ↑28 nov 2024 17:29Onzin, natuurlijk. Iemand die een telefoon koopt om "het nieuwste ding" te hebben, koopt geen telefoon van 250 euro.16again schreef: ↑28 nov 2024 11:24Is de besparing het doel? Het gaat om mee te doen in de groep die ook het nieuwste ding heeft.witte angora schreef: ↑28 nov 2024 10:39Maar hoeveel spaar je nu uit met die 0% rente over gemiddeld 250 euro?
Re: Mag KPN klantenservice vragen naar salarisspecificatie?
Re: Mag KPN klantenservice vragen naar salarisspecificatie?
Maar het klopt wel. Onder de 250,- is er immers geen verplichte BKR registratie, en gedoe met loonstroken.
Re: Mag KPN klantenservice vragen naar salarisspecificatie?
Dat rechtvaardigt natuurlijk op geen enkele manier jouw statements: "fors duurder dan 250 euro" en "het gaat om mee te doen in de groep die ook het nieuwste ding heeft". Dat zijn gewoon jouw projecties/ invullingen.
Dus nee, het klopt niet.
-
- Berichten: 32816
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Mag KPN klantenservice vragen naar salarisspecificatie?
Ik heb daar ook nooit van gehoord. Maar als je voor die 250, misschien 300 euro, het maximale rendement wil hebben zal je het op een spaarrekening moeten zetten. De betaalrekening kan ook, maar dat levert niks op. En ja, ik vind het verhoudingsgewijs een hoop werk: identifier pakken, inloggen op je bankrekening, bedrag van de spaarrekening afhalen enzovoorts, enkel voor die betaling? Kost bijna net zoveel tijd als de geraniums water geven.ZeerPrivé schreef: ↑29 nov 2024 00:01Niet dat ik ooit gehoord heb dat mensen 10 euro van hun spaarrekening halen, maar hoop werk? Als ik spaargeld overhevel naar mijn betaalrekening is dat binnen 5-10 seconden geregeld.witte angora schreef: ↑28 nov 2024 22:30Je kan die 250 euro dus even op een spaarrekening parkeren, en iedere maand daar een tientje van af halen. Nou... Hoop werk voor weinig.

Oftewel, want dáár gaat het om: het geeft geen enkel voordeel om dergelijke bedragen uit te smeren over 24 maanden.
Re: Mag KPN klantenservice vragen naar salarisspecificatie?
Ik pak m’n telefoon, open de app van de gewenste bank, een paar keer tikken, bevestigen en klaar, binnen een minuut. Ik kan het zelfs doen tijdens het uitlaten van de hond, als ik die zou hebben.witte angora schreef: ↑29 nov 2024 11:45En ja, ik vind het verhoudingsgewijs een hoop werk: identifier pakken, inloggen op je bankrekening, bedrag van de spaarrekening afhalen enzovoorts, enkel voor die betaling? Kost bijna net zoveel tijd als de geraniums water geven.![]()
Oftewel, want dáár gaat het om: het geeft geen enkel voordeel om dergelijke bedragen uit te smeren over 24 maanden.
Wat de besparing betreft, die heeft in ieder geval betrekking op de inflatie. Deals ik het goed zag, was die 6% over de laatste 12 maanden. Dus die tien euro van deze maand, zijn toch mooi 6% minder waard dan die van een jaar geleden. Na 24 maanden is die laatste termijn al gauw 10% minder waard. Gemiddeld krijg je dan effectief 5% korting. Dan laat ik de spaarrente nog buiten beschouwing.
Rijk wordt je er natuurlijk niet van, maar je wint er wel degelijk iets mee. Wie echt op de kleintjes wil of moet letten, laat dit voordeeltje toch niet aan zich voorbijgaan?
-
- Berichten: 32816
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Mag KPN klantenservice vragen naar salarisspecificatie?
De geraniums heb ik binnen een minuut water gegeven - als ik ze zou hebben.
De inflatie heeft er niks mee te maken. Het gaat om de prijs op het moment van kopen. Sterker nog, dat ding devalueert alleen maar na aankoop, wordt alleen maar minder waard.

De inflatie heeft er niks mee te maken. Het gaat om de prijs op het moment van kopen. Sterker nog, dat ding devalueert alleen maar na aankoop, wordt alleen maar minder waard.
Re: Mag KPN klantenservice vragen naar salarisspecificatie?
Volgens mij hoef ik alleen mijn vingerafdruk te geven na het invullen van wat ik moet betalen. Komt geen identifier aan te pas.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Mag KPN klantenservice vragen naar salarisspecificatie?
Natuurlijk heeft de inflatie er wel mee te maken. Het gaat over de prijs op het moment van de koop. Die is 240 euro’s in 2024. Over twee jaar betaal je de laatste termijn met euro’s in 2026 en die zijn toch echt minder waard. De euro nu is bv 6% minder waard dan de euro in november 2023.witte angora schreef: ↑29 nov 2024 12:36De geraniums heb ik binnen een minuut water gegeven - als ik ze zou hebben.![]()
De inflatie heeft er niks mee te maken. Het gaat om de prijs op het moment van kopen. Sterker nog, dat ding devalueert alleen maar na aankoop, wordt alleen maar minder waard.
Het gaat in absolute zin om slechts enkele euro’s, maar feitelijk krijg je op die telefoon toch een paar procent korting als je hem renteloos in 24 maanden kunt afbetalen.