LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Calimero_1969
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2012 12:37

medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door Calimero_1969 »

Hallo, 18 augustus kocht ik in Breda een Samsung Galaxy Y prepaid T-Mobil, toen de medewerkster uit het magazijn kwam had ze de simkaart die erbij zat er al uit gehad en ging die in de winkel activeren, ik zag het te laat want dat wilde ik helemaal niet. Toen ik daar iets van zei; was haar antwoord, dat doen we van te voren zodat de klant het niet meer hoef te doen..zonder mijn toestemming maar op dat moment overrompeld, ik heb de telefoon, thuis aangekomen wilde ik toch de ace, de iets duurdere en grotere, toen ik belde zei de medewerkster dat dat niet kon omdat de simkaart was geactiveerd, maar dat had ZIJ uit zichzelf al gedaan en niet ik, wat nu, de telefoon zit nog steeds in de seal, ik wil gewoon bijbetalen en de ACE, overigens toen ik de sim ging checken op de site van t-mobile stond die al geregistreerd op andermans e-mail adres...vage zaak, niet ?

wat nu, klacht ingediend bij Phonehouse maar nog niks gehoord en zit ik zonder telefoon,

bedankt voor het lezen

Dirkie
Berichten: 2934
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door Dirkie »

Er spelen hier eigenlijk 2 zaken.
Allereerst de telefoon zelf. U heeft deze gekocht in een gewone winkel en dan geldt : koop is koop. Ruilen is in dat geval een gunst. U had namelijk in de winkel ook al kunnen zien, dat het toestel te klein was.
En het activeren van een SIM kaart is vrij standaard, dat gebeurt wel meer. Wat in uw geval waarschijnlijk is, dat het nummer al vaker gebruikt is. Na verloop van tijd kunnen oude nummers hergebruikt worden. Wat niet netjes is, is dat de gegevens blijkbaar nog steeds aan dat nummer hangen, die hadden wel gewist moeten zijn.
Als U dit nummer toch gaat gebruiken en overlast mocht ondervinden van bellers die de vorige eigenaar moeten spreken, (bv. deurwaarders en incasso buro's) dan kunt U meestal kosteloos een nieuw nummer krijgen.

Calimero_1969
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2012 12:37

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door Calimero_1969 »

Hallo, het gaat niet om de groootte, uiteraard had ik dat al gezien maar om de megapixels van de camera, ik ben totaal niet ingelicht en er is toch een wet dat je binnen x dagen van je koop mag afzien, of van gedachte mag veranderen, ik heb dat dezelfde dag na en uur nog gedaan, de telefoon zit nog in de verpakking. Andere foon pakken omruilen, bijbetalen, tevreden klant, zo zie ik het....

Calimero_1969
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2012 12:37

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door Calimero_1969 »

Dirkie schreef:Er spelen hier eigenlijk 2 zaken.
Allereerst de telefoon zelf. U heeft deze gekocht in een gewone winkel en dan geldt : koop is koop. Ruilen is in dat geval een gunst. U had namelijk in de winkel ook al kunnen zien, dat het toestel te klein was.
En het activeren van een SIM kaart is vrij standaard, dat gebeurt wel meer. Wat in uw geval waarschijnlijk is, dat het nummer al vaker gebruikt is. Na verloop van tijd kunnen oude nummers hergebruikt worden. Wat niet netjes is, is dat de gegevens blijkbaar nog steeds aan dat nummer hangen, die hadden wel gewist moeten zijn.
Als U dit nummer toch gaat gebruiken en overlast mocht ondervinden van bellers die de vorige eigenaar moeten spreken, (bv. deurwaarders en incasso buro's) dan kunt U meestal kosteloos een nieuw nummer krijgen.

Ps; ik ben gewoonweg niet correct ingelicht over de toestellen en de gang van zaken, daar komt het op neer; toen ik vroeg wat is het verschil tussen de Y en de Ace, was het antwoord ook, die is groter, omdat het mij eerste smartphone is (dat heb ik ook gezegd) had ze me beter in moeten lichten, ik had het gevoel dat ze niet wist waar ze helemaal mee bezig was, zo'n winkel en dan 2 meisjes erin van 16-20 jaar hoogstens, vind het niet kunnen, maar dat kom omdat ik zelf filiaal-leidster ben geweest,maar goed ik heb The PhoneHouse net gebeld en waarschijnlijk hoor ik pas na het weekend iets...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door bprosman »

en er is toch een wet dat je binnen x dagen van je koop mag afzien, of van gedachte mag veranderen,
Die is er wel voor "kopen op afstand" maar niet voor kopen in een winkel. Zoals hierboven beschreven kan de winkelier dat doen maar dan is het uit coulance.
ik had het gevoel dat ze niet wist waar ze helemaal mee bezig was, zo'n winkel en dan 2 meisjes erin van 16-20 jaar hoogstens, vind het niet kunnen
Op dat moment heb je als klant natuurlijk wel de keuze de dames hartelijk te danken en de winkel uit te lopen.

Calimero_1969
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2012 12:37

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door Calimero_1969 »

bprosman schreef:
en er is toch een wet dat je binnen x dagen van je koop mag afzien, of van gedachte mag veranderen,
Die is er wel voor "kopen op afstand" maar niet voor kopen in een winkel. Zoals hierboven beschreven kan de winkelier dat doen maar dan is het uit coulance.
ik had het gevoel dat ze niet wist waar ze helemaal mee bezig was, zo'n winkel en dan 2 meisjes erin van 16-20 jaar hoogstens, vind het niet kunnen
Op dat moment heb je als klant natuurlijk wel de keuze de dames hartelijk te danken en de winkel uit te lopen.
dat hoop ik alsnog, en de 2e quote, ik was overrompeld, nooit overkomen ?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door bprosman »

ik was overrompeld, nooit overkomen ?
Ehhh eerlijk gezegd niet want als ik twijfel loop ik weg met de mededeling dat ik er nog even over nadenk. En hoe harder verkopers (auto, keukens etc.) "pushen" hoe "dwarser" ik word.

Calimero_1969
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2012 12:37

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door Calimero_1969 »

bprosman schreef:
ik was overrompeld, nooit overkomen ?
Ehhh eerlijk gezegd niet want als ik twijfel loop ik weg met de mededeling dat ik er nog even over nadenk. En hoe harder verkopers (auto, keukens etc.) "pushen" hoe "dwarser" ik word.

Helaas :!: ben ik niet zo, maar we zullen zien :arrow: wordt vervolgd

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door witte angora »

Calimero_1969 schreef:
bprosman schreef:
en er is toch een wet dat je binnen x dagen van je koop mag afzien, of van gedachte mag veranderen,
Die is er wel voor "kopen op afstand" maar niet voor kopen in een winkel. Zoals hierboven beschreven kan de winkelier dat doen maar dan is het uit coulance.
ik had het gevoel dat ze niet wist waar ze helemaal mee bezig was, zo'n winkel en dan 2 meisjes erin van 16-20 jaar hoogstens, vind het niet kunnen
Op dat moment heb je als klant natuurlijk wel de keuze de dames hartelijk te danken en de winkel uit te lopen.
dat hoop ik alsnog, en de 2e quote, ik was overrompeld, nooit overkomen ?
Op een gegeven moment wordt je als consument steeds slimmer, dat wil zeggen, je gaat de trucjes steeds beter doorkrijgen. Naarmate je het beter doorkrijgt ga je je niet alleen beter verweren, je gaat er ook steeds meer versteld van staan wat voor een plaat sommige verkopers voor de kop hebben.

Het beste wat je dan kunt doen is wat bosman zegt: winkel uitlopen, en niet meer terugkomen. Voor telefoonzaken ga ik om die reden naar het volgende dorp. Ze kunnen me één keer in de maling proberen te nemen, maar voor een tweede keer krijgen ze de kans niet.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:
ik was overrompeld, nooit overkomen ?
Ehhh eerlijk gezegd niet want als ik twijfel loop ik weg met de mededeling dat ik er nog even over nadenk. En hoe harder verkopers (auto, keukens etc.) "pushen" hoe "dwarser" ik word.
Dit herken ik helemaal, ik reageer precies hetzelfde. Bij twijfels nooit direct kopen maar er eerst rustig over nadenken in een andere omgeving dan de winkel. Hoe harder de verkoper pusht hoe sterker mijn "niet nu" gaat worden. Het ligt een beetje aan de aankoop of ik het nog een paar dagen ga laten bezinken en of ik nog even een uurtje door de stad loop. Het gebeurt ook wel eens dat ik al kijkende naar andere dingen ineens wel een beslissing neem en al naar gelang die beslissing ga ik wel of niet terug.

Als een verkoper te hard pusht dat het onaangenaam wordt, koop ik per definitie het product elders.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door Emmy75 »

witte angora schreef:Op een gegeven moment wordt je als consument steeds slimmer, dat wil zeggen, je gaat de trucjes steeds beter doorkrijgen. Naarmate je het beter doorkrijgt ga je je niet alleen beter verweren, je gaat er ook steeds meer versteld van staan wat voor een plaat sommige verkopers voor de kop hebben.
Als de 1969 in de naam van TS zijn geboortejaar verraadt, zou die toch eigenlijk wel al wat van de trucjesdoos gezien moeten hebben.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door kokka »

Je ben zelf filiaal-leider geweest, maar laat je toch nog overdonderen door een onervaren verkoopster van 16-20?
je zou verwachten dat je het klappen van de zweep toch wel kent dan.
waarom zit je nu zonder telefoon? je heb er toch net eentje gekocht?

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door witte angora »

Emmy75 schreef: Dit herken ik helemaal, ik reageer precies hetzelfde. Bij twijfels nooit direct kopen maar er eerst rustig over nadenken in een andere omgeving dan de winkel. Hoe harder de verkoper pusht hoe sterker mijn "niet nu" gaat worden. Het ligt een beetje aan de aankoop of ik het nog een paar dagen ga laten bezinken en of ik nog even een uurtje door de stad loop. Het gebeurt ook wel eens dat ik al kijkende naar andere dingen ineens wel een beslissing neem en al naar gelang die beslissing ga ik wel of niet terug.

Als een verkoper te hard pusht dat het onaangenaam wordt, koop ik per definitie het product elders.
Dit zijn van die trucjes die ik ook geleerd heb toe te passen. Voor bepaalde verkoopmethoden heb ik een bepaalde afkeer. Dan blijft de vraag: wil ik precies dat product, is het elders te koop onder betere voorwaarden, of ga ik toch voor iets heel anders? En sommige verkopers zien mij inderdaad nooit meer terug, ook niet als ze de enige zijn die dat product kunnen leveren. Jammer dan.

De beslissing ligt nog altijd bij jezelf, en je zult zelf met de consequenties van je beslissing moeten leven. Of die nu goed zijn of niet. Dus neem de tijd, en laat je niet gek maken door allerlei gekke praatjes.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Precies WA,
Dat zijn dan ook van die vragen die ik mezelf stel op dat moment. Inderdaad kan ik de winkel dan ook helemaal links laten liggen ook al zijn ze de enige die dat verkopen. Meestal vind ik dan later wel weer iets wat nog beter aansluit op mijn wensen. Verder heeft de prijs van een bepaald product wel een zekere invloed. Als het iets een duurdere aanschaf is, denk ik er wat beter over na. Als iets een koopje is van "ach daar kan ik me geen buil aan vallen" dat weegt soms wel mee. In het laatste geval is een miskoopje niet zo'n drama.

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat ik eigenlijk bedoel is: als die winkel een beter aanbieding heeft, dan kan dat een overweging zijn er evengoed te kopen. Alleen speelt dan het garantievraagstuk ook een rol, want als het iets is waar garantie op zit, en je moet er aanspraak op maken, krijg je het dan, en zo ja, met hoeveel moeite?

Maar om mezelf financieel in de vingers te snijden vanwege de manier waarop ik behandeld ben, dat kan een keuze zijn als het niet om al te veel centen gaat, maar het kan ook een keuze zijn alsnog naar die winkel terug te gaan als het prijsverschil erg groot is.

Hoewel het tot nu toe niet is voorgekomen dat ik om die reden alsnog bij zo'n winkel koop.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door Emmy75 »

witte angora schreef:Hoewel het tot nu toe niet is voorgekomen dat ik om die reden alsnog bij zo'n winkel koop.
Ik snap het, zeg nooit nooit natuurlijk. Het is bij mij echt wel al voorgekomen dat ik zoiets bewust inderdaad doe. Ik geef soms liever iets meer uit in een winkel waarvan ik weet dat de service ook goed is of ik vertrouwen in heb. Dat is mij namelijk best wat waard. Hoeveel dat is, ligt helemaal aan het soort product waar het om gaat. Een pak suiker is toch even wat anders dan een nieuwe keuken. Soms wil ik dan wel nog eens kijken of over de prijs te praten valt in de winkel van mijn voorkeur. Zo van ik heb het product daar en daar gezien voor zoveel.

Overigens als je echt niet meer in die "blacklist" winkels komt, weet je ook niet wat je mist, zeg ik altijd maar.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door berend12 »

Heb het ook een keer gehad bij een telecomwinkel, de verkoper zei dat hij de simkaart had geactiveerd omdat hij er zeker van wou zijn dat hij de provisie niet zou mislopen. :roll:

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door witte angora »

berend12 schreef:Heb het ook een keer gehad bij een telecomwinkel, de verkoper zei dat hij de simkaart had geactiveerd omdat hij er zeker van wou zijn dat hij de provisie niet zou mislopen. :roll:
Dan was ik dus zonder te betalen weggelopen.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door berend12 »

Heb er ook niets meer gekocht. Het was een leuke aanbieding die nergens anders verkrijgbaar was dus ik heb het toen met tegenzin geaccepteerd.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: medewerkster phonehouse activeerd simkaart zonder toestemmin

Ongelezen bericht door mich24 »

Wat een rare antwoorden. Misschien is er wel een verplichting tot activering vd simkaart? OFschoon dit misschien wel helemaal los staat van een provisie.

Gesloten