| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Media Markt verkoopt iPhones zonder Apple service..
-
Wijbrand1963
Media Markt verkoopt iPhones zonder Apple service..
Ik heb een iPhone 4S gekocht en die werkt niet meer op WiFi. Ik naar de Apple store voor reparatie. deze iPhone gekocht bij de Media Markt blijkt een Zuidafrikaans model waar Apple hier geen service garandeert en dus geen service levert. Ik koop in Nederland een iPhone en ga er van uit dat deze in Nederland werkt en blijft werken. Dat Media Markt iets verkocht heeft dat niet is wat het lijkt noem ik bedrog. Zij hebben kennelijk parallelimport gedaan en een niet in Nederland ondersteunde versie verkocht, ik zit nu met een probleem. De nummers in de hardware kloppen niet met die in de firmware.. Apple support niet wat ik bij Media Markt koop als een echte Apple. Als ik een auto koop en er is met de km gerommeld sta ik sterk. Ik wil niet mijn Apple inleveren bij MediaMarkt want dan moet ik zelf een vervangende iPhone kopen 3 tot 6 weken zonder iPhone kan niet. Ik wil aan de balie mijn iPhone omruilen voor een in Nederland volgens Apple echte iPhone en geen Zuid-Afrikaanse kloon. Ik voel mij bekocht wat zijn mijn rechten in deze?
Re: Media Markt verkoopt iPhones zonder Apple service..
Parallelimport is (gelukkig) niet verboden. Als de betreffende iPhone substantieel goedkoper was dan normaal dan had dat een signaal kunnen zijn. Als de prijs hetzelfde is als normaal dan is het dubieus.
Wijbrand1963 schreef:Ik heb een iPhone 4S gekocht en die werkt niet meer op WiFi. Ik naar de Apple store voor reparatie. deze iPhone gekocht bij de Media Markt blijkt een Zuidafrikaans model waar Apple hier geen service garandeert en dus geen service levert. Ik koop in Nederland een iPhone en ga er van uit dat deze in Nederland werkt en blijft werken. Dat Media Markt iets verkocht heeft dat niet is wat het lijkt noem ik bedrog. Zij hebben kennelijk parallelimport gedaan en een niet in Nederland ondersteunde versie verkocht, ik zit nu met een probleem. De nummers in de hardware kloppen niet met die in de firmware.. Apple support niet wat ik bij Media Markt koop als een echte Apple. Als ik een auto koop en er is met de km gerommeld sta ik sterk. Ik wil niet mijn Apple inleveren bij MediaMarkt want dan moet ik zelf een vervangende iPhone kopen 3 tot 6 weken zonder iPhone kan niet. Ik wil aan de balie mijn iPhone omruilen voor een in Nederland volgens Apple echte iPhone en geen Zuid-Afrikaanse kloon. Ik voel mij bekocht wat zijn mijn rechten in deze?
Dus deze in een Nederlandse MM gekocht?
Ook in dezelfde MM voor reparatie gevraagd?
Was deze in de aanbieding zoals GjvdZ schrijft?
in principe heb je toch alleen wat te maken met de winkel waar je het spul gekocht hebt.
Mediamarkt moet zorgen dat jouw product voldoet aan de overeenkomst
Mediamarkt moet zorgen dat jouw product voldoet aan de overeenkomst
iPhone 4s heeft een fabricagefout. Apple erkent dit maar doet vervolgens niet aan een recall/terughaalactie. Hopelijk geldt nu ook dat de aanhouder wint, ik zit met hetzelfde echter Apple weigert mijne te ruilen in verband met oneigenlijke reparatie van t-mobile. Kastje naar de muur geval dus.
wat is dat?Marckq schreef:... oneigenlijke reparatie...