JvandeW schreef:alfatrion schreef:Ik verwacht dat MediaMarkt de € 19,- niet uit eigen beweging zal terugbetalen.
Ik vind niet dat je uit eigen verwachting de conclusie mag trekken dat Media Markt - nadat de koper zich zal beroepen op zijn rechten - niet toe zal geven en daarom stelt dat de koper dan maar direct moet procederen of niet.
Dat maakt het eveneens "gewoon jouw onderbuikgevoel".
Als MM dit bedrag wel uit eigen beweging zou terugbetalen, waarom heeft ze dat dan niet al lang gedaan? Iets uit eigen beweging doen, doe je zonder dat een ander daar iets voor moet doen. Ik heb
niet geadviseerd om rauwelijks te dagvaarden.
Het is overigens geen conclusie, maar een verwachting.
JvandeW schreef:Moneyman schreef:Behalve dan het gegeven dat die verwachting gesteund wordt door vele cases.
Maar dat doet er niet zoveel toe.
Dat doet er wel toe.
JvandeW schreef:Had het wel verantwoordelijk en niet grof geweest als het veilig stellen van data in exact dezelfde situatie niet € 19,- maar € 1.900,- had gekost?
Ik zie het probleem niet. De verkoper heeft de backup zelf gemaakt.
JvandeW schreef:Toch wel. Want men lijkt een juridische positie in de discussie te nemen aan de hand van het relatief lage bedrag, terwijl dat niet uit zou moeten maken. Ook hier geldt dat de omvang - in dit geval een bedrag - niet relevant is.
Bij € 1.900,- is het mogelijk dat de schuldeiser tekort is geschoten in zijn schadebeperkingsplicht ex art. 6:101 BW, terwijl die vraag bij € 19,- niet beantwoord hoeft te worden.
crazyme schreef:Ja gaat toch Extra principieel doen om een paar tientjes ?
Voor een paar tientjes wordt een incassoprocedure opgestart. Laatst was hier nog iemand die voor had getankt, zonder dat hij de verschuldigde € 28,- had betaald. Dit geluid is dan niet te horen.