LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
martinjanss
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2009 20:33

meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door martinjanss »

ik betaalde aanmaning LAVG groningen maar dit bleek meer als 300 procent te zijn een bedrag van 75 euro werd bij hun 375 ze reageren niet op mails om dit te verantwoorden ik ben mijn geld kwijt een vorm van legitieme misdaad volgens de weetmag hetnietmeer als 22 procent zijn maar 300!!!!is ronduit misdadig

vlisic
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 okt 2007 20:51

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door vlisic »

Ik maak het volgende mee met LAVG Breda:
Op 18 mei jl maak ik (na aanmaning) bedrag over aan hun: totaal 50 euro. Een paar dagen later staat er een medewerker op de stoep met een vordering van 180 euro. Gemeld dat bedrag voldaan is en vervolgens 5 maanden niets gehoord. Vorige week wordt er plotsklaps 260 euro van mijn rekening afgeschreven zonder enige kennisgeving. Dit werd gevolgd door een schrijven van LAVG deze dag 28 oktober dat de vordering inmiddels 407 euro is geworden.
een bedrag aan kosten inmiddels 800% van de hoofdsom.

Zijn we vogelvrij. kan dit zomaar enne... hoe krijg ik mijn geld terug?

Amanda3785
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2008 13:31

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door Amanda3785 »

Hallo,

Ik heb ook enorme problemen gehad met LAVG. Mijn advies is... voet bij stuk houden. Ze zijn enorm gemeen ook als ze ongelijk hebben en ze zullen waarschijnlijk gaan dreigen.

Als ze dat gaan doen, ga met je bewijs naar een jurist of het Juridisch Loket en vraag om een schriftelijke bevestiging dat LAVG fout zit.

Wat ik heb gedaan is een klacht ingediend bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders te Amsterdam. Zij nemen je klacht zeer serieus.

Uiteindelijk zal LAVG terugdeinsen, maar verwacht geen excuses. Daar zijn ze te trots voor.

Groetjes en succes!

Amanda

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door Ron58 »

Zijn we vogelvrij. kan dit zomaar enne... hoe krijg ik mijn geld terug?
Storneren bij uw bank, kan telefonisch.
Gelijk selectieve blokkade er op laten zetten.

Vreemd trouwens dat zij automatisch van uw rekening afschrijven, u heeft, hen neem ik aan, toch nooit gemachtigd?

vlisic
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 okt 2007 20:51

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door vlisic »

afschrijven doen ze niet direct maar via een beslag op de banksaldi. kan dus ook niet gestorneerd worden. inmiddels ben ik een stapje verder. het afgeschreven bedrag staat nu op een tussenrekening bij de bank tot 12 november.
verder ben ik aan de weet gekomen dat de beslaglegging niet aan de wettelijke vereisten voldoet. Ze hadden mij tijdig moeten informeren en dit is niet gebeurd. Heb ze telefonisch benaderd en kennelijk voelen ze wel aan dat er iets niet goed zit aan hun kant. Ze willen nog steeds een vergoeding voor kosten maar al een stuk minder (in totaal komt het nu neer op 103 eurot). Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Amanda3785
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2008 13:31

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door Amanda3785 »

Wat komt me dat verhaal bekend voor. Ook bij mij was de beslaglegging niet wettelijk, maar toch probeerde ze door te drammen.

Nu voelen ze zich in het nauw gedreven. Blijf vooral bij je standpunt en hopelijk houden ze dan op. Zolang jij bewijs hebt kunnen ze je niks maken.

Leuk is nooit natuurlijk.

Groetjes,

Amanda

vlisic
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 okt 2007 20:51

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door vlisic »

Amanda,
bewijs heb ik, gelukkig, voldoende. Ben wel van plan tot "het gaatje" te gaan. Ze maken iets te veel fouten. Na voltooiing gaat er van mijn kant ook een klacht naar de landelijke koepel

Amanda3785
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2008 13:31

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door Amanda3785 »

Hoi Wilfried,

Ik zie nu pas dat jij van deze topic bent. Had eerst je berichtje op mijn topic gelezen. Ben blij dat jij ook doorzet. Heel goed. Hoe meer klachten er zijn des te meer kans hebben we om deze praktijken te stoppen.

Ik zal je ook op de hoogte houden hoe het bij mij gaat, of het voor komt bij de rechter e.d..

In ieder geval jij ook heel veel succes.

Groetjes,

Amanda

vlisic
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 okt 2007 20:51

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door vlisic »

Hoi Amanda,

Dit weekend nog een mail naar LAVG gestuurd met verzoek procedure te stoppen en ongedaan te maken. Indien ze dit voor morgen niet hebben bevestigd dan probeer ik zaken te doen met mijn bank. LAVG neemt overigens de moeite niet om op een mail te reageren. Wat zijn dit voor lui???

mvg

Wilfried

Amanda3785
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2008 13:31

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door Amanda3785 »

Hoi Wilfried,

Nee, reageren op een mail wat hun niet bevalt doen ze niet. Lekker kinderachtig he. Maar je hebt het in ieder geval via mail gedaan en dus zwart op wit. Bewaar alles maar goed, want het kan zijn dat je ook nog een keer een reactie die ik ook gehad heb. Dat ze jouw mail gewoon als niet verzonden beschouwen.

Ik hoor het graag als je een reactie gehad hebt.

Groetjes,

Amanda

vlisic
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 okt 2007 20:51

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door vlisic »

Amanda,

alle nadeel hep zijn voordeel. Ik heb lavg een besparingstip gegeven. "zeg je e-mail accounts op je beantwoord ze toch niet". Ik had het kunnen verwachten. Ze reageren domweg niet. Wat een arrogante klootzakken.
Mijn vervolgstap: Vandaag (wederom) een mail gestuurd met de formulering van mijn klacht. Reageren ze natuurlijk ook niet op, maar wordt gevolgd door aangetekende brief met ontvangstbevesting as morgen.

mvg

Wilfried

ps
Wat doet het woordje "recht" eigenlijk in de naam?

vlisic
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 okt 2007 20:51

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door vlisic »

Amanda,

Ik heb een ideetje. Ben benieuwd wat jij er van vind, maar kan ik niet bespreken via dit forum. Andere manier voor contact????

mvg

Wilfried

Amanda3785
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2008 13:31

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door Amanda3785 »

Hoi Wilfried,

Ik weet niet of het mogelijk om elkaar een persoonlijk bericht te sturen op dit forum. Ik ben vrijwilliger op de forum www.opgelichtopinternet.nl en daar kan het wel, maar dan moet je je alleen even aanmelden. Ik sta onder de naam Amanda en die kan je terugvinden als je zoekt onder 'valse KPN mails'.

Ik zou je ook mijn e-mailadres willen geven maar dan staat het hier ook zo openbaar.

Groetjes,

Amanda

vlisic
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 okt 2007 20:51

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door vlisic »

Hoi,
Amanda

heb geprobeerd via dat opgelicht te registreren, maar moet nu eerst een bericht gaan plaatsen. kan moeilijk gaan liegen want daar heb de pest hekel aan. Leuk dat je een "ex" plaatsgenote bent (zelf 10 jaar kruikezeiker geweest).
Mijn stapjes naar LAVG. Ook mijn tip om geld te besparen is niet enthousiast ontvangen (geen reactie dus). Wel heb ik mijn case voorgelegd aan de kamer van koophandel (waar oorspronkelijk het bedrag aan betaald diende te worden). Deze hebben netjes terug gemaild dat mail in behandeling wordt genomen (zo hoort het toch!). Uiteraard deze mail doorgestuurd naar lavg (zal ook wel niets worden). mijn ideetje. toch maar via deze site. Ik ga een mail vanaf een fake mail-account vanaf mijn werk versturen. zien of ze een pseudo zakelijk mail wel beantwoorden. Doen ze dit dan scannen ze denkelijk vooraf hun mail op aangemaande debiteuren en hebben we weer een extra punt.

mvg

Wilfried

vlisic
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 okt 2007 20:51

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door vlisic »

Amanda,

Misschien weet je dit al, misschien ook niet: Indien Lavg zijn ambt uitoefende als gerechtsdeurwaarder dan is dit een openbaar ambt en bevattelijk voor een beroep/actie naar de Nationale Ombudsman.

mvg

Wilfried

Amanda3785
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2008 13:31

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door Amanda3785 »

Hoi Wilfried,

Dat wist ik niet. Ik ga hier meteen even het een en ander over uitzoeken.

Voor het geval je mij niet kan vinden. Hieronder nog even de stappen:

www.opgelichtopinternet.nl
Tijfel aan verkoper....
Even een aantal pagina's doorbladeren en dan staat er de topic: let op! valse KPN mails
De starter van het topic ben ik en als je mij aanklikt kan je een persoonlijk bericht sturen.

Als je dat gedaan hebt kan ik je wel mijn gewone e-mailadres geven zodat we jouw ideetje even kunnen bespreken. Maar ik vind het niet prettig om op een forum zo mijn e-mailadres prijs te geven.

Groetjes,

Amanda

vlisic
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 okt 2007 20:51

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door vlisic »

Amanda,

Ook op mijn tip om geld te besparen wordt niet gereageerd. De aankondiging van aangetekende brief.. het blijft stil. Echter de opdrachtgever voor incasso ( laat even in het midden wie ivm derden lezers) heeft echter direct gereageerd en lavg verzocht met mij contact op te nemen om een en ander op te helderen. Wellicht ook voor jou een idee om dit voor te leggen aan de opdrachtgever. Deze zal zeker niet gediend zijn van incassobureaus welke op dergelijke wijze klanten schofferen.

ps
ook mijn email blijft privaat. jouw standpunt snap ik volkomen tav openbaar maken van email


mvg
wilfried

Amanda3785
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2008 13:31

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door Amanda3785 »

Hoi Wilfried,

Ja, negeren zijn ze zo goed in. Ik heb zelf wel bericht gehad van LAVG en zal het straks ook even op mijn topic zetten. :wink:

In principe is alles nu betaald en zal de opdrachtgever in mijn geval weinig meer doen. Ik kan ze natuurlijk wel op de hoogte brengen en wie weet dat ze dan overstappen op een andere in plaats van LAVG. Ik zal het eens doen.

Ik hoop dat ze alsnog snel contact met je opnemen dan, maar verwacht niet dat je netjes behandeld wordt want dat kunnen ze niet.

Groetjes,

Amanda

vlisic
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 okt 2007 20:51

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door vlisic »

Amanda,
Tot mijn verassing heeft kvk direct actie ondernomen. Ze hebben lavg verzocht contact met mij op te nemen. Kennelijk hebben ze nog al wat overtuigingskracht gebruikt, want vandaag kreeg ik bericht van de bank dat beslag op mijn tegoeden is opgeheven. Van lavg taal noch teken, uiteraard. Hoe zijn ze trouwens aan het woordje recht in hun naam gekomen? Diefstal is toch strafbaar?

mvg

Wilfried

ps
Je ziet, de oorspronkelijke opdrachtgever in kennis stellen, helpt. Jammer dat ik dit ook niet eerder bedacht heb.

Amanda3785
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2008 13:31

Re: meer als 300 procent incasso door LAVG deurwaarders

Ongelezen bericht door Amanda3785 »

Hoi Wilfried,

Nou, in ieder geval toch een fijn gevoel dat het dan alsnog opgelost wordt/is he. En blijkbaar ziet de opdrachtgever ook in dat de werkwijze van LAVG niet door de beugel kan.

Groetjes,

Amanda

Gesloten