LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mega rekening mobiel internet Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
r.onwijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2008 10:38

Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door r.onwijn »

Dag lotgenoten.

Ik heb sinds een jaar een mobiel internet bundel van Telfort. Daar ik zelfstandig ondernemer ben is het voor mij noodzakelijk om mijn mail onderweg te kunnen checken. Betaal een vast bedrag per maand voor de internet bundel. Tot vorige maand werkte dit prima.

Mijn rekening is meestal rond de 70,- euro per maand. Ben zelfs al 10 jaar Telfort klant waarbij ik altijd een redelijk gemiddelde rekening krijg.

Echter krijg ik gisteren een leuke verrassing.... SMS bericht op mijn mobiel dat mijn rekening online staat........ 1450,- euro. Ik viel echt van mijn stoel af.

Ik ben 2 weken op vakantie geweest naar Amerika. Blijkt dat het mobiel internet daar ineens een fortuin te kosten. Bij het afsluiten van het contract is mij dat nooit verteld (kleine lettertjes verhaal uiteraard)

Het enige wat mijn mobiel doet is kijken of er nieuwe mail is.
Hiervan is 70% ook nog eens SPAM. Blijkt dat ik 90 MB dataverkeer gebruikt zou hebben wat iets van 12,- euro per MB zou kosten. Hoe kun je dit nou ooit weten. Laat ze dan op zijn minst een SMS sturen met een waarschuwing !!!

Dit vind ik echt je reinste oplichterij, het is gewoon wachten totdat iemand per ongeluk op vakantie gaat en daarna krijg je de bonus !!!

Ik heb al veel meer klachten op internet gevonden en niet alleen over Telfort. Heb al bedragen gezien van 3000,- en zelfs 7500 euro.

Graag hoor ik ervaringen van andere lotgenoten.

Ruud

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door angel1978 »

r.onwijn,

Lijkt me heel vervelend wat er is gebeurd.
Maar per ongeluk op vakantie gaan :?

Zelfs als je nooit op internet komt, dan weet je toch inmiddels door spotjes op tv, dat je in het buitenland met roaming-tarieven te maken krijgt ?
Was je zelf niet op het idee gekomen om eens op te zoeken wat deze tarieven zijn en of het dan slim is om je telefoon te laten internetten ?

Het maakt overigens niet veel uit bij welke provider je zit in deze ( tenzij je hier speciaal een abonnement voor hebt afgesloten. Het is bij alle providers ontzettend duur om te bellen / smsen en internetten in het buitenland !
Bij het afsluiten van het contract is mij dat nooit verteld (kleine lettertjes verhaal uiteraard)
Dit lijkt me in dit geval dus ook niet zo relevant !

Je had zelf even moeten nakijken wat het kost in het buitenland.

Enige optie is nu nog om contact op te nemen met telfort in deze en de situatie uit te leggen om te kijken of ze coulant willen zijn en een deel willen kwijtschelden.
Willen ze dit niet, dan zit er niets anders op dan te betalen !

moshi
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2008 09:29

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door moshi »

Jij als ondernemer weet toch hoe de vork aan de steel zit? De 1450 euro zult je toch moeten betalen hahahaha. Eigen schuld, dikke bult. Je hoeft alleen te betalen als je internet gebruikt in het buitenland met je mobiele telefoon. Maakt niet uit hoeveel spam je krijgt etc. Jammergenoeg check je ook je spam en heb je automatisch je email aan. Dom, dom, dom.

Telfort abbonement is vooral bedoeld voor mensen die een handicap hebben genaamd luiheid. Mensen die niet de kleine lettertjes lezen of analfabeet zijn met de Nederlandse taal. Jij bent er een van. :)

vodafone ellende
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 apr 2008 18:55

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door vodafone ellende »

Ik vind het erg zielig hoe hier word gereageerd, Dhr Onwijn vertelt gewoon wat hem is overkomen, en dat is vervelend genoeg. Moet hij nu ook nog worden afgez.... en op zijn fouten worden gewezen! Denk dat die die zelf ook wel inziet. Ik zou het van telfort netjes gevonden hebben als ze er 1 sms aan gespandeerd zouden hebben, want dit is niet netjes, en gewoon pure oplichterij. En vind dat de rekening als die voor 70% uit SPAM bestaat hem niet kan worden toegerekend. Probeer het eerst even bij telfort misschien zijn ze berijd je tegemoet te komen. PS ik vind de rekening onterecht.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

@vodafone.

Waarom vindt je de rekening onterecht? Hij heeft gebruik gemaakt van een dienst en daar hoort een rekening bij. Telfort doet in deze niets anders dan dat. En dan maakt het niet uit al was het 100% spam. Overigens komt dan de vraag boven waarom meneer geen spamfilter op zijn mailbox laat zetten. Dat kost maar 2,50 per maand of zo.

Als ik naar het buitenland ga krijg ik van (in mijn geval) t-mobile keurig een smsje met de tarieven die ik lokaal moet betalen en ook wat het kost om naar nederland te bellen en smsen etc. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat Telfort dat niet doet. Ik zet mijn automatische email checker dan uit en zoek ergens een onbeveiligd wlan om daarvandaan mijn email te checken (mag natuurlijk niet, inbreken op andermans netwerk maar goed 8) en als ik dat niet kan vinden dan gebruik ik de internetmogelijkheden van het hotel.

Het is algemeen bekend en zelfs al paar keer in het nieuws geweest en dan zelfs ook nog voor gewaarschuwd op tv en radio dat mobiele internetkosten in het buitenland torenhoog zijn. Ik begrijp dan ook eigenlijk niet waarom deze meneer bij Telfort zit. Via vodafone of kpn een blackberry abotje afsluiten en internet nationaal of internationaal afkopen. Nationaal kost dat geloof ik EUR 35,00 totaal en internationaal iets van EUR 100,00 en dan ben je ook van al het gezeur van rekeningen achteraf verlost. Dus dat ligt niet eens zover van zijn gemiddelde af.

Van een zelfstandig ondernemer mag je toch verwachten dat hij daarvan op de hoogte is.

vodafone ellende
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 apr 2008 18:55

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door vodafone ellende »

In eerste instantie vind ik het zielig dat mensen er een soort leedvermaak van hebben gezien de reactie,s dat zegt meer over die personen dan het onderwerp zelf. Helaas is dit het huidig beeld van de maatschappij, waar politiek enz debet aan is. Van een goede provider vind ik dat je mag verwachten dat ze je een smsje sturen met een waarschuwing ik heb dat zelf ook ooit meegemaakt, alleen was ik wel op de hoogte van waar ik mee bezig ben. Dat vond ik erg klantvriendelijk, Alleen tegenwoordig moet je met dit soort dingen zo op je hoede zijn dat ik mij best kan voorstellen dat dit gebeurd. Als je het puur zakelijk bekijkt tja dan heb je gelijk. Maar wat coulance mag je in dit geval wat mij betreft wel verwachten, gezien het enorme verschil in de rekening.

moshi
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2008 09:29

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door moshi »

Je noemt jezelf vodafone ellende. Wat onterecht is. Mijn ervaringen bij vodafone is goed en bij telfort wat minder. Vodafone heeft paspoort wat handig is als je in het buitenland bent en als ondernemer zitten je buitenlandse telefoongesprekken ook in de bundel.

Maar bij elk provider verwacht je als je belt, internet of sms't in het buitenland, dat het je kapitalen kost.

Sowiezo als je "Nederlandse voicemail" krijgt en ook al beluistert je ze niet kost het geld. Degene spreek het in en moet ook veel betalen.

Als je mailtje moet checken in het buitenland, ga dan naar een internet cafe. Als je midden in de jungle zit met je moebiele telefoon, check het dan op een mobiel versie. Het kost je weinig kb's. Mobiel internet op een echte internet versie download je ontzettende veel kb's --> mb's etc. En vooral spam in je mail kost je nog virussen. En wat virussen doen met je mobiele telefoon: misschien heeft hij een virus die automatisch berichten verzend per sms, mms etc. Het is een dure grap. Maar je kiest om ondernemer te zijn. En dat zijn je consequenties. Die 1450 euro moet ie toch betalen.

vodafone ellende
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 apr 2008 18:55

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door vodafone ellende »

laten we nou niet een discussie aangaan of ik mezelf terecht of onterecht vodafone ellende mag noemen!! dacht dat dat wel duidelijk was aangezien de rechter mij in het gelijk gesteld heeft, en het internet helemaal vol met klachten van deze provider staat, die de winst van de afgelopen periode zeer sterk hebben zien dalen. de cijfertjes spreken voor zich pffff.

r.onwijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2008 10:38

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door r.onwijn »

Allereerst wil ik Vodafone Ellende bedanken voor zijn begrip.
Hij begrijpt in ieder geval de kern van het verhaal en de bedoeling ervan.

De rest schijnt niet te begrijpen wat de bedoeling is van dit Topic.
Zeker niet van een Radar Forum... Radar is een instantie die klachten en ervaringen echt serieus neemt. De eigen schuld, dikke bult reacties daar lees ik wel overheen.
De bedoeling is om te kijken of er meerdere gedupeerde zijn met soortgelijke ervaringen. Ik kom wel weer over die 1400 euro heen, wees niet bang. Dat zal voor de vele leedvermakers waarschijnlijk niet zo zijn met een (hopelijk) modaal inkomen.

En om die mensen gaat het mij nou juist, iemand met een modaal inkomen, gezinnetje, hypotheek etc.
Zoals eerder gezegd zijn er gevallen bekend van zelfs 7500,- euro.
Deze mensen komen hier nooit meer overheen en moeten hier jaren voor ploeteren.
Flip kaneel: Jij krijgt in ieder geval netjes een bericht van T-mobile. telfort doet dit dus echt niet, geloof me.
Hier gaat het mij dus om dat Telfort hierin in gebreke is gebleven en dat de bescherming van de consument niet bovenaan staat.

Helaas is niet iedereen zo oplettend als de leedvermakers.
In ons High Tech tijdperk heb je tegenwoordig met zoveel contracten, tarieven te maken dat je helaas niet alles kan onthouden van wat je hebt afgesloten.

En geloof me... als ondernemer heb je nog wel wat meer contractjes.
Daar wil je verder geen omkijken naar hebben omdat je daar gewoonweg geen tijd voor hebt.

Ik heb in ieder geval geen tijd om allerlei forums af te zoeken en de eigen schuld , dikke bult gevallen af te zoeken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is een geval voor de geschillencommissie beroep en bedrijf (ALS Telfort daarbij is aangesloten):

"Voor meer informatie over de procedure voor het indienen van uw zakelijke klacht bij de Stichting Geschillencommissies voor Beroep en Bedrijf verwijzen wij u naar onze telefonische informatiedienst
(070 310 5 310)." Zie www.sgc.nl

Anders de kantonrechter vrees ik?

Greetje2
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2007 15:18

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door Greetje2 »

Ik vind een aantal reacties behoorlijk lullig. Er wordt je inderdaad niet verteld dat mobiel internet in het buitenland een fortuin kost. En dan kan je wel zeggen "je maakt gebruik van een dienst en daar moet je voor betalen" maar het is belachelijk wat daar op verdiend wordt door die internet providers. Mijn abonnement verliep onlangs en ik ging naar de telefoonwinkel omdat ik een bepaald toestel wilde bekijken en ik mobiel internet overwoog. Heel gesprek gehad met de verkoper die het toestel - natuurlijk - zelf ook had, over mobiel internet. Hij heeft me van alles laten zien en uitgelegd en niet één keer verteld dat mobiel internet in het buitenland razend duur is. Tot ik er expliciet naar vroeg. Slechte zaak vind ik.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door Dragoon »

Tot ik er expliciet naar vroeg. Slechte zaak vind ik

Naar mijn mening geen slechte zaak, je kunt het ook opzoeken!
Of er idd naar vragen.
Klinkt misschien bot, zo bedoel ik het uiteraard niet ;), maar de klant hoort dit soort dingen altijd wel zelf uit te zoeken.

Christi
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2008 13:41

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door Christi »

Hallo :D

Wij zijn dus èèn van de lotgenoten.....tenminste onze zoon !!!

Op 1 Augustus koopt onze zoon een nieuwe mobiel met een sim only abbonement van Telfort. Een bundel voor bellen en een bundel voor sms-en.Omdat onze zoon nog net minderjarig is tekenen wij voor het abbonement.

In Augustus gaan wij voor een week op vakantie naar Duitsland.
Uit nieuwschierigheid is onze zoon op internet geweest. Wij hebben hem gewaarschuwd dat internet op je mobiel duur kost en vooral in het buitenland.MAAR ZO DUUR !!!!!
Vanaf onze waarschuwing is onze zoon nog iedere dag een kleine 4 minuten online geweest.

Onze zoon zijn bel gedrag is normaal, hij gebruikt maximaal 10 euro in de maand.......tot dat wij eind September ons bankafschrift kregen waar ruim 500 euro was afgeschreven door Telfort.

Geen sms-je vooraf dat ons factuur online stond
Geen waarschuwing van Telfort
Geen sms-je met de tarieven voordat je buitenland in gaat

Nou zijn wij dus zo`n modaal gezin waar u over spraak.
Onze zoon is student met een baantje er naast
Zo`n bedrag kan hij niet betalen !!!
Telfort zegt...gewoon betalen anders word je sim geblokeerd.
Je hebt op internet gezeten..eigen schuld dikke bult !!!In termijnen betalen, ja dat kan....maar dan wordt dus ook je simkaart geblokeerd net zo lang tot dat je het betaald heb...enne je abbonement kosten lopen gewoon door.
Wij wisten dat het duur was,MAAR ZO DUUR !!!!! Wij dachten dat het per minuut ging net als met bellen
Maar nee het gaat per mb...weten wij veel hoeveel mb je gebruikt als je 5 minuten online bent.

Belachelijk ......we zijn niet van te voren geinformeerd in de winkel/ook niet door Telfort. :cry:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

De kosten zullen wel op de site staan, waarbij verwacht wordt dat hier van tevoren naar wordt gekeken.
Het had Telfort gesierd als zij een bericht hadden gestuurd toen de kosten de pan uit rezen. Maar daar heeft uw zoon nu helaas niets aan. Het lijkt mij dan ook verstandig om na afbetaling schuld en aan het einde van het contract Telfort vaarwel te zeggen op zoek naar een provider die klantenservice in het vaandel heeft staan. ( ik ben nog zoekende m.b.t. mobiele telefonie)

Dirkie
Berichten: 2942
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door Dirkie »

Wij hebben hem gewaarschuwd dat internet op je mobiel duur kost en vooral in het buitenland.
U wist het dus en Uw zoon dus ook.
Vanaf onze waarschuwing is onze zoon nog iedere dag een kleine 4 minuten online geweest.
Maar hij was gewaarschuwd!
Wij dachten dat het per minuut ging net als met bellen
Ik denk ook wel eens iets, maar dan controleer ik het ook vooraf.

Voordat ik op vakantie ging, heb ik mezelf geïnformeerd (via de website van mijn mobiele provider) wat de kosten zijn van bellen, gebeld worden, SMS'en, MMS'en en Internet in het buitenland, waar ik zat. En dus wist ik ook, dat ik in het buitenland dus niet moet gaan internetten op mijn mobiel, ook niet uit nieuwsgierigheid.
Belachelijk ......we zijn niet van te voren geinformeerd in de winkel/ook niet door Telfort
Volgens mij wel. U bent namelijk akkoord gegaan met de algemene voorwaarden, daar hebt U voor getekend. En Telfort wist niet, dat U naar Duitsland ging. Maar U wel, dus U had ook op de site van Telfort even kunnen kijken, wat de tarieven waren. Dit zijn vrij simpel te vinden. Ik had de tarieven in een paar minuten gevonden (via Klantenservice - Mobiel - Mobiel Internet - Buitenland - Landen en Tarieven). Dan was U vooraf al geschrokken van de veel te hoge tarieven en had Uw zoon het echt nooit gebruikt.

Christi
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2008 13:41

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door Christi »

Hallo,

Tuurlijk hadden we van te voren thuis naar de bel en sms tarieven gekeken op internet...mare niet naar de internet tarieven per mobiele telefoon. Ik nam ook aan dat we geen gebruik gingen maken van het internet per mobiele telefoon, handig hoor zo`n internetverbinding thuis.

Ik zelf heb een abbonement van vodafone en mijn man van orange, dus ik was heel benieuwd met welke provider ik het goedkoopste kon bellen/sms-en/mms-en in het buitenland.

Overgens Als mijn man per ongeluk op internet komt krijgt hij gelijk een sms-je dat er 1.50 euro afgeschreven word...orange kan het dus wel melden !!!

Eigelijk vind ik het raar dat je zomaar internet hebt op je mobiel.
Alles moet je aanvragen bij telfort,een belbundel,sms bundel,een sms dat je rekening klaar staat op internet enz enz maar internet daar kan je gewoon op zonder aan te vragen en inlichtingen vooraf.

Ik vind het echt de reinste geld klopperij !!! :(

En dan nog wat ik heb wel degelijk het contract gelezen..al hoe wel erg lastig om dit uitgebreid te doen in de winkel waar het stervens druk is !!!!
Overgens stond er niets in van tarieven !!!!!

Enne inderdaad ik wist dat het duur was om in het buitenland te bellen enz...maar als u het goed leest had ik geen flauw idee wat een mb precies inhoud...enne ik ben niet de eenige hier in nederland die dat niet weet !!!

Beetje raar als je eerst heel het internet moet af struinen op zoek naar wat een mb is !!!

Een beetje provider licht je van te voren in...enne stuurt je een sms-je met de tarieven !!! Ik en mijn man kregen er beide wel èèn namelijk...raar hoor dat telfort dit niet kan uit zijn eigen. NEE JE MOET HET EERST FF AAN VRAGEN !!!

En dan nog een kleine opmerking...was u nooit nieuwschierig toen u pubber/tiener was...of wist u alles al !??

Groetjes Christi

Dirkie
Berichten: 2942
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door Dirkie »

enne stuurt je een sms-je met de tarieven
En dan had U geweten dat het dus € 5,95 per Mb kost. Maar dan weet U nog steeds niet wat een Mb is. Het enige wat U dan weet, is dat het veel te duur is en daar ben ik mee eens. Het is schandalig duur.
Ik vind het echt de reinste geld klopperij !!!
Helemaal mee eens. Als je geen speciaal Internet op je mobiel abonnement hebt (dus voor een vast bedrag per maand onbeperkt internet op je mobiel in Nederland) betaal je een belachelijk hoog bedrag, want nergens op slaat.
En dan nog een kleine opmerking...was u nooit nieuwschierig toen u pubber/tiener was...of wist u alles al !??
Natuurlijk, alleen dat is al weer zo lang geleden :( . Toen waren de verleidingen van een heel andere aard :) Er waren nog geen computers, internet, mobieltjes enz enz. en betaalden we nog gewoon met guldens.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Met 4 minuten mobiel surfen met een mobieltje haal je écht geen 500 gedeeld door 5,95 is 84 MB binnen. Laat Telfort een specificatie sturen van de rekening en dien een geschil in bij SGC.

Christi
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2008 13:41

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door Christi »

:D Hallo,

Met tarieven opsturen bedoel ik dan de tarieven van bellen/sms-en en mms-en......internet tarieven krijg ik ook niet door van vodafone en orange per sms als ik buitenland in ga.

Echter kregen mijn man en ik beide wel 10 sms-jes in de hele week, elke keer als we ergens in een ander deel van Duitsland binnen kwamen kregen we weer een nieuwe sms...mijn zoon kreeg er geen 1 van telfort.

Het feit blijft dat ik geen flauw idee heb wat een mb is en hoe veel mb een pagina heeft op internet.
Ach ja na deze eenorme rekening ben ik mij er wel in gaan verdiepen.Op google ben ik een stukje wijzer geworden.
Maar ja hoeveel mb heeft nu iedere pagina...tja dat is de vraag ???

In de winkel waar mijn zoon zijn mobiel heeft gekocht schokken ze ook van de prijzen van mobiel internet.....en ook zij vonden het bizar dat er geen sms werd gestuurd met een waarschuwing !!!
Ze hebben er zelfs nog over gebeld met telfort....nog meer bizar is dat ik ruim 10 minuten in de wacht heb gestaan bij de klanten service van telfort en zij met twee minuten klaar waren.
Ook had ik gevraagd of het internet uit kon op de mobiel van mijn zoon om een volgende keer te voor komen.
Dat scheen niet mogelijk te zijn volgens telfort...of misschien wel maar dan moet je de instellingen wijzigen op je mobiel. Na dagen geprobeerd te hebben is dit niet gelukt ook de winkel waar mijn zoon zijn mobiel heeft gekocht lukte het niet.
Na een telefoontje van de winkel naar telfort blijkt dat telfort de internet verbinding gewoon uit kan zetten.....dit deden ze liever niet....nee natuurlijk niet liever slepen ze elke maand een flink bedrag binnen over de rug van jongeren...elke maand 10 Euro daar wordt je tenslotte ook niet rijk van als provider.

Precies toen ik 17 was had ik ook geen mobiel en geen computer en was ook alles goedkoper i.v.m. de gulden.
Maar ook ik was nieuwschierig en teste andere dingen weer uit, uit nieuwschierigheid.

Nog een kleine opmerking..ik heb een factuur...mijn zoon heeft gemiddeld 10mb gebruikt op 1 dag , gemiddeld heeft hij 2 à 3 pagina`s geopend...dusse dat zal bij elkaar wel 10 mb zijn neem ik aan.
Samen komt dat op een kleine 60 euro per dag...reken maar uit !!!! :(

bostanji
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2008 14:26

Re: Mega rekening mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door bostanji »

Ja het is stom dat je niet die kleine lettertjes leest!!! of mischien heeft de provider ze zelfs niet verteld!

Wij hebben in spanje het zelfde gehad, 3 fakturen (de laaste) zijn verdubeld al 7 jaar zitten we bij movistar (spanje) en een stabiel gebruik ieder maand het zelfde.

Tot onze vakantie naar NL.
3 dubbel.
Even een sms dat als het echt extreem oploopt zou klant vriendelijk zijn.


Ik vind dat dit zouden moeten verplichten!!

ps ik ben woordblind.(mochten er fouten in staan!)

Gesloten