LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Gast »

24 maart 2005

Telemarketing is een bron van irritatie voor veel consumenten. Van vrijdag 25 maart tot en met zondag 3 april kunt u uw ervaringen bij ons melden.

Ook last van ongewenste telefoontjes tijdens die spannende film? Meld het ons via het meldingsformulier. Het is een enquete die men invult
http://www.consumentenbond.nl


Wij willen graag weten waar u zich aan ergert en om welke bedrijven het gaat. En ook of u gebruik heeft gemaakt van de mogelijkheid van blokkade voor verkooptelefoontjes en of u daarna nog gebeld wordt.

Voor veel consumenten is telemarketing een bron van irritatie. Dit signaal krijgt de Consumentenbond al wat langer. Met het Meldpunt wil de bond weten hoe groot het probleem is. Ook willen we graag weten waar het knelt. Zijn het de afmeldmogelijkheden, de onbekendheid van consumenten hiermee, of houden de telemarketeers zich niet aan de wettelijke regels?

Het meldpunt van de website is geopend tot en met zondag 3 april. Van 30 maart tot en met 1 april kunt u ons ook telefonisch bereiken via nummer 070 - 445 46 47. U kunt bellen op de volgende tijden:

*
woensdag 30 maart: 9 - 21 uur
*
donderdag 31 maart: 9 - 21 uur
*
vrijdag 1 april: 9 - 17.30 uur

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Inter »

Dit zie ik nu:


Meldingsformulier Stop Telefoonterreur!

U heeft te lang gewacht met het invullen van de vragenlijst.

Klik hier om venster te sluiten


Volgens mij is er daar iets niet goed.
Maar om het even over het onderwerp te hebben.
De laatste tijd is het bij mij rustig geworden.Het afmelden had toen nu geen enkele zin .Ze belden toch .Ik verbrak dan ook gelijk de verbinding .
Het ergste was wel het Rotterdams Dagblad maar daarvan hoor je niks meer van omdat die dadelijk toch niet meer bestaat.

Verder vind ik het melden tot 1april wel heel erg kort.

TELE SMURF

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door TELE SMURF »

Telemarketing is een bron van irritatie voor veel consumenten
Ik vind de titel telefoonterreur zwaar overtrokken.
Iedereen vindt het prachtig als een goed lopende reclame van een bepaald product op tv getoond wordt, maar op het moment dat men via de telefoon dat zelfde product onder de aandacht wil brengen heet dat plotseling terreur.

Als je met echte telefoonterreur te maken heb gehad, dan praat je wel anders. Dan vindt je dit soort telefoontjes helemaal niet meer erg.

Gast

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Gast »

op je Tv zit een knopje die kan je uitschakelen of overschakelen.
de telefoon neem je op omdat je een vriend of familie lid verwacht niet een vervelend iemand. Mensen moeten vaker de telefoon gewoon opleggen,als zo iemand belt.
Sommige mensen willen het niet. Mensen krijgen het vaak opgedrongen. Ze zitten er niet op te wachten.

Zelf heb ik een geheim nummer dus ik het er geen last van.
Om die reden heb ik het ook gedaan.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door inxsnl »

Telefoon terreur dat bestaat niet .
U kunt zelf beslissen of u de telefoon gaat beantwoorden.
Zonde om hier tijd aan te verspillen.

Gast

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Gast »

Telefoon terreur bestaat wel degelijk.
Je wordt gebeld door mensen of firma´s op de meest
onmogelijke tijden.
Op het moment dat je opneemt en er achter komt slaat
de iritatie al toe want ze bellen net als het niet uitkomt en als je dan
het lef hebt om gewoon op te hangen presteren ze het om je
nog een keertje of 3 - 4 te bellen dat noem ik terreur.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Michellangelo »

wat is je nummer inxsnl? :twisted:

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door inxsnl »

Tegenwoordig heeft toch een ieder nummer melding.
Geen nummer niet opnemen
Terreur is wat anders noem het gewoon ongewenste telefoontjes.

Gast

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Gast »

Dat iemand een geheim nummer heeft, dat kan de beller niet weten. Die bellen gewoon nummers in een bepaalde lijst, en daarbij maakt het niet uit of de nummers geheim zijn, of niet.

De telefoonnummers staan gewoon in numerieke volgorde. Vanuit die belmachine is niet te zien of een nummer geheim is, of niet. Vaak stammen ze niet eens uit telefoonboek-bestanden, en zijn ze gegenereerd.

Soms wordt gebruik gemaakt van bel-machines, en die zijn zo geprogrammeerd, dat ze eveneens op ''numerieke'' volgorde werken

Iedereen een nummermelder? Ik ken genoeg mensen die zo'n ding niet in huis hebben. Die apparaatjes laten immers de meest ongewenste nummers als NULLEN zien.

Gast

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn vriendin heeft een grappige aanpak bedacht, zij begint gewoon zelf een lulverhaal, zo van: maar hoe oud ben jij dan die dit vraagt en waarom vrag je dit, heb je geld nodig etcetc. En welke verzekering heb jij dan? ohja en welke krant lees jij dan? en waar , en hoe ,en wat... heerlijk ze ligt constant in een deuk maar geeft geen antwoord op hun vragen, na een paar minuten hangt ze gewoon op, en ze wordt echt niet teruggebeld. Ze heeft ook in de gaten dat ze minder vaak wordt gebeld de laatste tijd, ze staat waarschijnlijk ergens op een zwarte lijst, hahahahaha.
Ikzelf heb een geheim nummer dat helpt prima, ik wordt NOOIT gebeld!!!

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Inter »

Die site werkt nog steeds niet.Ik heb geen nummermelder omdat dat extra kost . .Met een Precarier select zo al niet volgens mij niet eens altijd mogelijk.
Het is ook de omgekeerde wereld dat je al dingen moet doen om te voorkomen dat je lastig wordt gevallen.

Dit onderwerp hoort bij telefonie.

Gast

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is diversen en daar kan van alles ondervallen.Even doordenken
inter voor je commentaar geeft.

Gast

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Gast »

http://www.consumentenbond.nl


probeer eens deze link,heb net enquette ingevuld[/url]

dijkshoornbison

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door dijkshoornbison »

Wij hebben al langere tijd :wink: een geheim telefoon nummer en als er al een enqeteur belt zeg ik hem dat wij juist daartegen een geheim nummer hebben genomen en dat ik de verbinding verbreek. Dat doe ik dan ook direkt en wordt nooit terug gebeld.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Inter »

Dit is diversen en daar kan van alles ondervallen.Even doordenken
inter voor je commentaar geeft.
Diversen in forum wil zeggen alles wat je niet ergens anders kan plaatsen.
Waarvoor denk je dan waarvoor die onderwerpen zijn gemaakt?

Gast

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb me aangemeld bij http://www.infofilter.nl en ik krijg nog zelden telefoontjes en dat is wel eens anders geweest.

Kost niets en scheelt een hoop ergenis

Gast

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Gast »

Leuke tip : ik meen dat de site is : www.tegenscript.nl

je moet ze gewoon aan het lijntje houden.
als er zo'n dwaas belt en vraagt of ik meneer X ben, zeg ik nee, momentje ik roep um ff. vervolgens roep ik een paar x en laat de foon gewoon open staan. na 5 minuten zeg ik : momentje nog, hoor. na 10 minuten is er meestal opgehangen en na 3x bellen ze nooit meer.

Gast

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Gast »

:D :D leuk ga ik ook doen

Gast

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Gast »

Wat ik met name irritant vind, is dat ze vaak bellen vanaf een afgeschermd nummer, mijn telefoon toont dan een hoop nullen. Sommige vrienden van mij hebben ook een afgeschermd nummer, dus kan ik niet van tevoren beoordelen of dit een ongewenst telefoontje is. Verder heb ik de ervaring dat ik overdag (als ik op mijn werk ben!) wel eens meerder malen gebeld word, waarbij er niet op tijd wordt opgehangen en ik dus meerdere "berichtjes" heb en omdat er niets is ingesproken, krijg je dus een hoop ge-tuut-tuut-tuut om je oren.

Alexandra
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2005 01:06

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Alexandra »

Telefoon terreur dat bestaat niet .
U kunt zelf beslissen of u de telefoon gaat beantwoorden.
Zonde om hier tijd aan te verspillen.
Ongewenste telefoontjes voelen aan als telefoonterreur. Niet iedereen heeft een nummermelder, ik tenminste niet. Ik kan er dus niet voor kiezen om niet op te nemen, want ik weet niet wie het is.
Het feit dat er zoveel meldingen binnenkomen over telefoonterreur geeft toch aan dat mensen zich behoorlijk ergeren.

Gesloten