LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Microsoft" belt met een nummer uit Dordrecht

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
liefdeisdeweg

"Microsoft" belt met een nummer uit Dordrecht

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Tot voorkort zag ik een 00 nummer als ik gebeld werd door "Microsoft". Maar nu bellen zij met een 078 nummer. Ik heb dat nummer terug gebeld +31 is immers in Nederland. Deze beste man wordt overal uit het land gebeld en zegt zelf niet gebeld te hebben.

Is het mogelijk dat je met nummerweergave iemand anders zijn/haar nummer in beeld komt?

Dieke83

Re: "Microsoft" belt met een nummer uit Dordrecht

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Ja dat is zeker mogelijk.
"De truc is mogelijk dankzij het bellen via internet. Met nummers van vaste lijnen valt bijna niet te sjoemelen, maar apps die via internet bellen 'plakken' zelf een nummer op een uitgaand gesprek. Met programma's zoals Voxox of Spooftel is het een koud kunstje om het nummer dat wordt meegestuurd zelf te wijzigen."

http://www.ad.nl/binnenland/bellen-met- ... ~a1f043d9/
Is een paar jaar geleden nog in het nieuws geweest.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Dieke83 schreef:Ja dat is zeker mogelijk.
"De truc is mogelijk dankzij het bellen via internet. Met nummers van vaste lijnen valt bijna niet te sjoemelen, maar apps die via internet bellen 'plakken' zelf een nummer op een uitgaand gesprek. Met programma's zoals Voxox of Spooftel is het een koud kunstje om het nummer dat wordt meegestuurd zelf te wijzigen."

http://www.ad.nl/binnenland/bellen-met- ... ~a1f043d9/
Is een paar jaar geleden nog in het nieuws geweest.
Maar als die gespoofte nummers door worden gegeven zit er ook iets niet goed in het netwerk van de provider.

zombo

Ongelezen bericht door zombo »

Waarom zou je terugbellen?

liefdeisdeweg

Omdat ik niet tijdig had opgenomen. Dus belde ik terug. Ik kan onbeperkt bellen. En een telefoontje missen kan betekenen dat ik een opdracht minder heb.

KPN Telecom gaf dit nummer via het netwerk door. Ik had gebeld met KPN met de vraag of iemand een willekeurige nummer kan doorgeven. Zij hadden hier niet eerder van gehoord. Maar het kan wel zeiden ze.

Artikel uit het AD doet blijken dat dit dus al een geruime tijd kan. Handig voor mensen die willen stalken oid.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De telefoon firma ziet ook wie naar jou belde, dus ook afgeschermde nummers en klopte dat uit Dordrecht met jou weergave?

Als ze meerdere keren frauderen word dit buitenlandse nummer geblokkeerd wegens fraude.
Je mag niet zomaar een willekeurig nummer misbruiken en overlast veroorzaken.

Maar was het geen 0078-xxxxx?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je dan toch gaat spoofen neem dan een 020 nummer van Schiphol-Rijk waar Microsoft zit

liefdeisdeweg

Het nummer was +3178...... géén 0078. Toen ik terug belde zat het archeologisch centrum er achter.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Microsoft belt nooit klanten dus gewoon negeren.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Microsoft belt nooit klanten dus gewoon negeren.
Jawel hoor maar dan moet je eerst wel een ticket ingelegd hebben bij ze.

liefdeisdeweg

Dit mag wel breed in het nieuws komen. Straks belt de nep Microsoft met mijn nummer en dan krijg ik hier allemaal bezoek van vreemde mensen?! Ik laat mijn telefoonnummer maar uit de telefoongids verwijderen. Met http://www.nummerzoeker.com kun je zo iemands adres achterhalen. Je vult daar telefoonnummer in en dan krijg je het adres van de eigenaar van het nummer.

Gesloten