LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Microsoft vind het prima als klanten geëlektrocuteerd worden

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
King Koopa

Microsoft vind het prima als klanten geëlektrocuteerd worden

Ongelezen bericht door King Koopa »

Een paar dagen geleden kwam er op de facebook pagina van Radar een post voorbij over afgekeurde opladers door NVWA. Nieuwsgierig als ik ben, heb ik eens geklikt en gekeken of de oplader die ik heb er ook tussen stond. Tot mijn verbazing stond deze er inderdaad tussen. Ergens had ik het wel verwacht, want als ik het apparaatje in het stopcontact steek begint ie te zoemen en te tikken. Als ik de telefoon erop aansluit, is het minder en hoor ik het bijna niet meer. Maar zodra de telefoon vol is, gaat het weer harder zoemen. Dat is vervelend, want ik word daar wakker van omdat mijn gehoor nogal goed is.
Eerder kreeg ik ook al eens een schok van mijn oplader, maar omdat ik vaak denk dat het gewoon goedgekeurde apparaten zijn, begon ik aan mijzelf te twijfelen of ik niet gewoon gek was. De post van Radar bevestigde mijn idee, dat ook mijn oplader niet goed was. Dus heb ik contact opgenomen via facebook met Microsoft Lumia.

Microsoft Lumia vertelde mij dat ik de lader beter niet meer kon gebruiken, en voor verdere service verwezen zij mij door naar de chat helpdesk omdat ze via facebook niets meer kunnen betekenen voor haar klanten. Ik naar de chat. Ik mocht eerst chatten met Pauline. Ze vroeg wat het probleem was, ik heb haar uitgelegd dat mijn lader tikt, zoemt en dat als de telefoon vol is dat ding nog harder gaat zoemen en dat ik er een keer een schok van kreeg, en de vraag wat zij hiermee wilden gaan doen.
Pauline zei dat dit het probleem was van de verkoper, dat ik daarnaartoe terug moest. Maar hier wordt het verhaal grappig, want ik heb in 2014 mijn telefoon gekocht (Nokia Lumia 925) bij Belsimpel. Deze hebben mij een prima telefoon en een prima oplader geleverd. Omdat er iets niet goed werkte in de camera, heb ik contact opgenomen met Microsoft, die vroegen mij het toestel op te sturen, ik ben hem bijna 3 maanden kwijt geweest tot ze met het bericht kwamen (nadat ik er zelf tig keer om gezeurd heb of ze al wat wisten) dat hij niet meer gerepareerd kon worden! Ik kreeg dus met goedkeuring van mij een nieuw toestel opgestuurd, namelijk de Nokia Lumia 930. Die is geleverd door Microsoft zelf!!!

Goed, ik leg Pauline dit verhaal uit, en dat zij dus de leverancier zijn van mijn huidige toestel. Maar, dat kon niet, want zij leveren alleen telefoons en geen laders ''want die kunnen niet worden opgestuurd''... Ik leg uit dat het wel degelijk bij hen vandaan komt, en dat zij hier verantwoordelijk voor zijn, maar dat was volgens haar niet zo. Dus de discussie was al gauw welles nietes aan het worden, toen kwam ze opeens met dat er op laders en accu's andere garantievoorwaarden gelden. Ik leg uit dat een oplader die is afgekeurd i.v.m brand- explosie- en elektrocutie gevaar helemaal niets te maken heeft met garantie, maar met veiligheid. Kwam ze aan met de ''fabrieksgarantie voorwaarden''. Dus ik zeg nog maar een keer dat garantie geen bal te maken heeft met een gevaarlijk afgekeurd product, maar dat zou niet hun probleem zijn. Dus ik maak het een beetje erger en vraag haar ''dus als ik op bed lig, mijn oplader vliegt in brand, als ik hem eruit wil halen krijg ik een flinke schok, en explodeert dat ding in mijn gezicht, ik lig met derdegraads brandwonden op de IC 3 maanden in coma, dan is dat mijn eigen probleem? Terwijl ik mijn oplader gewoon gebruik zoals het hoort? Maar daarop was haar antwoord inderdaad dat dit mijn eigen probleem was. Als de oplader niet goed was, dan moest ik zelf maar zorgen voor een andere oplader...

Dus, ik heb dit verhaal (netjes) afgekapt, we komen er zo niet uit. Zij leveren mij een gevaarlijke oplader, dus moeten zij deze terug roepen en/of vervangen.

Dus, dit kenbaar gemaakt op facebook. Ze vonden het net als ik raar en gek dat zij mij zo afschepen met hun ''doe het lekker zelf'' mentaliteit. Dus hun advies was om maar weer naar de chat te gaan, en te hopen dat ik nu een medewerkster kreeg die wél op dezelfde golf lengte zat als ik.

Niets was minder waar. De tweede keer mocht ik typen met Mira. Maar ook Mira wees met haar vingertje naar Belsimpel, terwijl Belsimpel juist prima producten heeft geleverd, en Microsoft de leverancier is van mijn huidige toestel *zucht* Dus ik het hele verhaal weer uitleggen voor de zoveelste keer, maar ook Mira vond dat het mijn eigen probleem was. Zelfs nadat ik gezegd heb dat ze zijn afgekeurd door NVWA, dat haar collega op facebook zei dat ik gelijk had, dat ik zou gaan klagen op facebook, dat ik naar het Radar forum zou gaan én zelfs dat ik naar NVWA zou stappen interesseerde haar totaal niets. Verder hetzelfde verhaal, zij kwam ook met de fabrieksgarantie voorwaarden en met het gezever dat er andere garantie voorwaarden zitten op accu's en laders. Wederom, het heeft niets met garantie te maken, ze zijn afgekeurd, ze zijn gevaarlijk. Ik wil graag mijn telefoon weer opladen.

Wat kan ik hier nu mee? Zij zijn toch wettelijk verplicht deze oplader kosteloos te vervangen? Of ben ik nou gek?

Julie4444

Re: Microsoft vind het prima als klanten geëlektrocuteerd worden

Ongelezen bericht door Julie4444 »

King Koopa schreef:Als ik de telefoon erop aansluit, is het minder en hoor ik het bijna niet meer. Maar zodra de telefoon vol is, gaat het weer harder zoemen. Dat is vervelend, want ik word daar wakker van omdat mijn gehoor nogal goed is.
Eerder kreeg ik ook al eens een schok van mijn oplader, maar omdat ik vaak denk dat het gewoon goedgekeurde apparaten zijn, begon ik aan mijzelf te twijfelen of ik niet gewoon gek was.
Het moment dat een oplader dat soort gedrag vertoont én je ook nog eens schokt moet je hem meteen wegdoen. Er zijn veel slechte (veelal goedkope) opladers op de markt, ook voor andere apparaten dus gebruikt altijd je eigen verstand.
King Koopa schreef:Pauline zei dat dit het probleem was van de verkoper, dat ik daarnaartoe terug moest. Maar hier wordt het verhaal grappig, want ik heb in 2014 mijn telefoon gekocht (Nokia Lumia 925) bij Belsimpel. Deze hebben mij een prima telefoon en een prima oplader geleverd. Omdat er iets niet goed werkte in de camera, heb ik contact opgenomen met Microsoft, die vroegen mij het toestel op te sturen, ik ben hem bijna 3 maanden kwijt geweest tot ze met het bericht kwamen (nadat ik er zelf tig keer om gezeurd heb of ze al wat wisten) dat hij niet meer gerepareerd kon worden! Ik kreeg dus met goedkeuring van mij een nieuw toestel opgestuurd, namelijk de Nokia Lumia 930. Die is geleverd door Microsoft zelf!!!
Maar toen had je eigenlijk ook bij de verkoper moeten zijn. De verkoper is je eerste aanspreekpunt, niet de fabrikant.
King Koopa schreef:Niets was minder waar. De tweede keer mocht ik typen met Mira. Maar ook Mira wees met haar vingertje naar Belsimpel, terwijl Belsimpel juist prima producten heeft geleverd, en Microsoft de leverancier is van mijn huidige toestel *zucht*
Maar zelfs als Microsoft het toestel onder garantie heeft omgeruild blijft Belsimpel je aanspreekpunt.

Overigens is dit wel degelijk een garantiekwestie, want het product voldoet niet.

King Koopa

Julie4444 schreef:Het moment dat een oplader dat soort gedrag vertoont én je ook nog eens schokt moet je hem meteen wegdoen. Er zijn veel slechte (veelal goedkope) opladers op de markt, ook voor andere apparaten dus gebruikt altijd je eigen verstand.
Nadat ik dat stukje van NVWA gelezen heb is de lader er ook niet meer in geweest. Het is een officiele lader van Nokia, dus mag je op zich toch kwaliteit verwachten dacht ik.
Julie4444 schreef:Maar toen had je eigenlijk ook bij de verkoper moeten zijn. De verkoper is je eerste aanspreekpunt, niet de fabrikant.
Maar de verkoper heeft mij de Nokia Lumia 930 niet geleverd, dat heeft Microsoft gedaan. Niet Belsimpel. Die hebben mij namelijk een prima toestel en prima lader geleverd.
Julie4444 schreef:Maar zelfs als Microsoft het toestel onder garantie heeft omgeruild blijft Belsimpel je aanspreekpunt.

Overigens is dit wel degelijk een garantiekwestie, want het product voldoet niet.
Als een product dermate gevaarlijk is, dan hoort dat bedrijf zelf al zijn hersenen te gebruiken en te zeggen ''we roepen alle laders met de code AC-60E terug en ruilen deze om''. Lijkt mij vrij normaal. Als ze bij mijn bedrijf terug komen met een afgekeurd product, wordt deze direct omgeruild of geld retour voor dit product. Je hebt er niets aan als mensen problemen krijgen doordat jij als bedrijf zijnde je klanten laat barsten. Lijkt mij hoor. En wat kost hen nou een lader? Zal het 3 euro zijn?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Ik vind het onderzoek ook wel opmerkelijk:
Veiligheidsrisico
Vereiste technische documenten die de veiligheid aantonen, zijn niet geleverd. Hierdoor heeft de NVWA de veiligheid niet volledig kunnen beoordelen.

De verkoop van dit product is verboden omdat de vereiste technische documenten niet zijn geleverd.
Had eerst niet gezien dat de verkoop verboden is, maar vooral de reden van dit besluit. Het lijkt er op alsof hier geen onderzoek is geweest naar de laders, maar naar de technische documentatie over de laders en dat die documenten zijn beoordeeld, niet de lader zelf.

Maar zoals hierboven ook is aangegeven en ook al 2x door Microsoft, je moet naar de verkoper, niet naar Microsoft

King Koopa

Nu hoor ik hier ook al twee keer ''naar de verkoper'' maar wat is het argument om daarheen te gaan? Want zij hebben mij prima spullen geleverd, de telefoon die Microsoft mij geleverd heeft is niet goed. Dan is Belsimpel toch niet de pineut?

Als ik een auto koop bij garage A, maar ik ruil hem in bij garage B omdat ik die auto beter vind. Als ik dan een kapotte uitlaat heb dan zegt garage B toch ook niet ''ja, dan moet je naar garage A gaan, die is de verkoper van je vorige auto''. Het is mij maar een beetje onduidelijk. En wat het nog mooier maakt, is dat Microsoft mij op facebook groot gelijk geeft, maar bij de helpdesk kan ik de rambam krijgen.

Julie4444

King Koopa schreef:
Julie4444 schreef:Het moment dat een oplader dat soort gedrag vertoont én je ook nog eens schokt moet je hem meteen wegdoen. Er zijn veel slechte (veelal goedkope) opladers op de markt, ook voor andere apparaten dus gebruikt altijd je eigen verstand.
Nadat ik dat stukje van NVWA gelezen heb is de lader er ook niet meer in geweest. Het is een officiele lader van Nokia, dus mag je op zich toch kwaliteit verwachten dacht ik.
Niets anders dan laders van andere bedrijven. Apple had ook gevaarlijke adapters. Dit soort dingen gebeurt gewoon.
King Koopa schreef:
Julie4444 schreef:Maar toen had je eigenlijk ook bij de verkoper moeten zijn. De verkoper is je eerste aanspreekpunt, niet de fabrikant.
Maar de verkoper heeft mij de Nokia Lumia 930 niet geleverd, dat heeft Microsoft gedaan. Niet Belsimpel. Die hebben mij namelijk een prima toestel en prima lader geleverd.
Niet relevant! Je hebt een overeenkomst met Belsimpel, niet met Microsoft. Je moet bij Belsimpel zijn, niet bij Microsoft.
King Koopa schreef:Als een product dermate gevaarlijk is, dan hoort dat bedrijf zelf al zijn hersenen te gebruiken en te zeggen ''we roepen alle laders met de code AC-60E terug en ruilen deze om''. Lijkt mij vrij normaal. Als ze bij mijn bedrijf terug komen met een afgekeurd product, wordt deze direct omgeruild of geld retour voor dit product. Je hebt er niets aan als mensen problemen krijgen doordat jij als bedrijf zijnde je klanten laat barsten. Lijkt mij hoor. En wat kost hen nou een lader? Zal het 3 euro zijn?
De reden doet er niet toe; je moet bij de verkoper zijn. Welk deel daarvan begrijp je niet?

Julie4444

King Koopa schreef:Nu hoor ik hier ook al twee keer ''naar de verkoper'' maar wat is het argument om daarheen te gaan? Want zij hebben mij prima spullen geleverd, de telefoon die Microsoft mij geleverd heeft is niet goed. Dan is Belsimpel toch niet de pineut?
Wat is het argument? De consumentenwetgeving. Dat is hoe garantie wettelijk is geregeld. Je moet naar de verkoper gaan, niet naar de fabrikant.
King Koopa schreef:Als ik een auto koop bij garage A, maar ik ruil hem in bij garage B omdat ik die auto beter vind. Als ik dan een kapotte uitlaat heb dan zegt garage B toch ook niet ''ja, dan moet je naar garage A gaan, die is de verkoper van je vorige auto''. Het is mij maar een beetje onduidelijk. En wat het nog mooier maakt, is dat Microsoft mij op facebook groot gelijk geeft, maar bij de helpdesk kan ik de rambam krijgen.
Dat voorbeeld slaat nergens op. Als je een nieuwe auto haalt bij garage B is garage B je verkoper en DUS moet je bij garage B zijn (en niet bij de fabrikant; Volvo, Audi, Fiat, etc.).

Je hebt immers ook bij garage B betaald. In jouw casus heb je alleen een overeenkomst met Belsimpel en niet met Microsoft. Immers betaal jij bij Belsimpel voor je telefoon, en niet bij Microsoft.

Anders mag Microsoft je ook wel een factuur sturen met het aankoopbedrag voor je huidige telefoon, als jij vind dat zij je garantie moeten geven in plaats van de echte verkoper.

King Koopa

Julie4444 schreef:De reden doet er niet toe; je moet bij de verkoper zijn. Welk deel daarvan begrijp je niet?
Als je alleen denigrerend kunt reageren, reageer dan liever niet. Daar zit niemand op te wachten. Zoals ik al aangaf, ik probeer het te begrijpen. Dus de reden doet er voor mij wel degelijk toe.
Julie4444 schreef:Dat voorbeeld slaat nergens op. Als je een nieuwe auto haalt bij garage B is garage B je verkoper en DUS moet je bij garage B zijn (en niet bij de fabrikant; Volvo, Audi, Fiat, etc.).

Je hebt immers ook bij garage B betaald. In jouw casus heb je alleen een overeenkomst met Belsimpel en niet met Microsoft.
Dit slaat wel degelijk ergens op. Want nu zeg je precies hetzelfde. Als ik een telefoon koop bij Belsimpel, en die ruil ik met Microsoft voor een andere, dan is Microsoft de leverancier van dat toestel, niet Belsimpel. Maar als het over een auto gaat, is Microsoft wél de verkoper, en als het om de telefoon gaat niet? Vreemd.
Julie4444 schreef:Anders mag Microsoft je ook wel een factuur sturen met het aankoopbedrag voor je huidige telefoon, als jij vind dat zij je garantie moeten geven in plaats van de echte verkoper.
Nee, want het gaat niet om garantie, het gaat om gevaarlijke spullen. Gevaarlijke spullen zou je als bedrijf zijnde altijd direct moeten omruilen voor veilig goed. Zoals ik eerder al aangaf, je hebt er niets aan als je wordt aangeklaagd omdat iemand geëlektrocuteerd is omdat jij als bedrijf te zuinig bent om dit om te ruilen.

Julie4444

Nee, je snapt het niet. Non-conformiteit valt gewoon onder wettelijke garantie. Dit geldt dus nu ook gewoon.

De wet zegt dat de verkoper verantwoordelijk is voor garantie, niet de fabrikant. Belsimpel is de verkoper. Microsoft is de fabrikant.

Jij koopt een telefoon bij Belsimpel met een abonnement, correct?
Belsimpel is de verkoper.

Vervolgens had je een probleem met de telefoon en ging je naar Microsoft voor garantie. Hier had je eigenlijk al bij Belsimpel moeten zijn. Blijkbaar heeft Microsoft alsnog onder coulance je telefoon geruild.

Dit ontslaat Belsimpel niet uit hun garantieplicht.

Jij betaalt aan Belsimpel, niet aan Microsoft, correct?
Belsimpel is en blijft de verkoper.

Microsoft heeft dus gelijk wanneer ze je naar Belsimpel sturen. Dat is zo in de wet geregeld. Belsimpel is verantwoordelijk voor garantie omdat jij een overeenkomst hebt met hun.

King Koopa

Er zit geen garantie meer op. Dus Belsimpel is dan volgens mij sowieso niet de aangewezen persoon waar ik moet wezen. Alleen had ik de telefoon + lader in december 2015 gekregen, en vorige week las ik pas dat deze niet veilig is en dus afgekeurd is.
Het lijkt mij vrij normaal dat als een product die jij levert/maakt gevaarlijk is, dat je deze omruilt. Of er nou garantie op zit bij Belsimpel, bij Sinterklaas of waar dan ook. Je hebt er niets aan als je claims gaat krijgen omdat er mensen (zwaar) gewond zijn geraakt door de door jou gemaakte/geleverde spullen. Toch? Zo gek vind ik die gedachte helemaal niet.

Julie4444

King Koopa schreef:Er zit geen garantie meer op. Dus Belsimpel is dan volgens mij sowieso niet de aangewezen persoon waar ik moet wezen. Alleen had ik de telefoon + lader in december 2015 gekregen, en vorige week las ik pas dat deze niet veilig is en dus afgekeurd is.
Het lijkt mij vrij normaal dat als een product die jij levert/maakt gevaarlijk is, dat je deze omruilt. Of er nou garantie op zit bij Belsimpel, bij Sinterklaas of waar dan ook. Je hebt er niets aan als je claims gaat krijgen omdat er mensen (zwaar) gewond zijn geraakt door de door jou gemaakte/geleverde spullen. Toch? Zo gek vind ik die gedachte helemaal niet.
Je kan je beroepen op non-conformiteit, ook na 2 jaar. Immers voldoet het product niet omdat het gevaarlijk is en dit kan je aantonen. Je kan stellen dat dit product op het moment van levering al niet voldeed met enige bronnen die stellen dat het product onveilig is.

De verkoper, Belsimpel, dient dit op te lossen. Helaas heb je het jezelf niet makkelijker gemaakt door eerder al naar de fabrikant te gaan, maar zoals gezegd ontslaat dat de verkoper niet uit hun plichten.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Microsoft vind het prima als klanten geëlektrocuteerd worden
Overigens nogal "Schwere worter", als je ergens een schok van krijgt wil nog niet zeggen dat je geelektrocuteerd wordt. Als dat zo is moeten ze meteen wereldwijd het schrikdraad afschaffen, ook aansluitingen van een antenne of monitor willen nog wel eens prikken. Zou ook nog statische elektriciteit kunnen zijn.
Dat "Microsoft dit prima vind" vind ik nogal een aantijging die mij lasterlijk overkomt.

Bij de Nokia AC-60E (neem even aan dat het om deze gaat want dat is de enige Nokia) , is deze "afgekeurd" omdat Nokia niet (op tijd) de DOCUMENTATIE aan heeft kunnen leveren. Doet me denken aan de consumentenbond waar een apparaat wel eens een slechte beoordeling krijgt als de handleiding onduidelijk is.

Dat die adapters die iedereen massaal op eBay, Banggood, Dealextreme, AliExpress koopt voor 2..3$ onder de maat zijn weet iedereen en toch bestellen we die willens en wetens met zn allen want ze zijn zo lekker goedkoop, nu er ergens geen documentatie bij zit zou het ding ineens onveilig zijn.

Even voor de goede orde: De Nokia AC-60 is dus getest, voldoet aan alle tests, maar de winkel kon de documenten niet op tijd produceren. NVWA heef dus: "De verkoop van dit product is verboden

http://www.circuitsonline.net/forum/view/132846/1/

King Koopa

Maar dan nog hoeft mijn oplader niet te tikken, te zoemen of schokken te geven. Het is gewoon onveilig, met of zonder document.

''Lasterlijk'' overkomt? Ze hebben het zelf gezegd dat ze dat prima vinden.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Als de schade {andere dan product} onder de 500 euro blijft kun je de producent niet aanspreken al is het een product fout. Boven de 500 euro wel. Onder de 500 euro moet je dus bij jouw verkoop punt terecht. Het kan ook zijn dat een andere producent onder de naam nokia zijn product {telefoon oplader} produceert. Die komen pas als eind product bij elkaar. Jij moet bij jouw verkoper terecht waar jij hem hebt gekocht omdat jij geen schade hebt. Alleen een kapotte product.
Laatst gewijzigd door john18 op 21 jul 2016 10:27, 2 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Belsimpel levert ook wel eens grijzen import. 100% zeker weten dat het een originele Microsoft lader was een geen alternatief (bijvoorbeeld omdat het US/UK import was)?

Julie4444

King Koopa schreef:Maar dan nog hoeft mijn oplader niet te tikken, te zoemen of schokken te geven. Het is gewoon onveilig, met of zonder document.
Feit blijft dat, conform de consumentenwetgeving, je hiervoor bij Belsimpel dient te zijn en niet bij Microsoft. Als jij dan allerlei zaken als argument gebruikt om hen te overtuigen om de verantwoordelijkheid van Belsimpel te dragen en ze dit dan weigeren betekent dat niet dat ze willen dat mensen geëlektrocuteerd worden.
King Koopa schreef:''Lasterlijk'' overkomt? Ze hebben het zelf gezegd dat ze dat prima vinden.
Ze weigeren de verantwoordelijkheid van een ander te dragen en sturen je door naar de partij die wel verantwoordelijk is. Als jij dat weigert kunnen ze weinig anders dan "dat prima vinden". Immers klinkt het alsof je helemaal niet bij Belsimpel bent geweest met dit probleem en dat ook niet van plan bent.

King Koopa

Het blijft een vreemde zaak, zij hebben het toestel namelijk niet geleverd, dit was Microsoft zelf.

De uitleg van John kan ik iets mee, bedankt. De rest overigens ook voor de reacties.

Ik ben wél bij Belsimpel geweest, maar ook zij zeggen dat Microsoft degene is die de leverancier is van de telefoon. Maar als ik er echt niet uitkom met Microsoft wilden zij mij wel een lader toesturen. Ik wacht de reactie van NVWA nog even af, en anders ga ik maar richting Belsimpel met dit probleem.

Als ik hier dan toch bezig ben, heeft iemand ook enig idee of ik dan een zelfde soort lader mag of kan eisen? (Eisen klinkt zo agressief meteen) want ze zeiden dat ze wel een ''universele'' lader wilden opsturen dan. Maar ik heb toch liever gewoon Nokia, omdat het ook om Nokia gaat en de oude laders zijn ook van Nokia. Of kan ik hier niet om vragen? Ik heb namelijk wat dat betreft geen flauw idee. Maar als ik bij hen aanklop, wil ik wel graag weten hoe of wat.

Julie4444

King Koopa schreef:Het blijft een vreemde zaak, zij hebben het toestel namelijk niet geleverd, dit was Microsoft zelf.

De uitleg van John kan ik iets mee, bedankt. De rest overigens ook voor de reacties.

Ik ben wél bij Belsimpel geweest, maar ook zij zeggen dat Microsoft degene is die de leverancier is van de telefoon. Maar als ik er echt niet uitkom met Microsoft wilden zij mij wel een lader toesturen. Ik wacht de reactie van NVWA nog even af, en anders ga ik maar richting Belsimpel met dit probleem.
Klinkt wel weer typisch voor Belsimpel om klanten door te sturen naar de fabrikant. Als ze hebben toegezegd een vervangende lader toe te sturen, gelijk gebruik van maken zou ik zeggen. Het is niet jouw taak bij Microsoft verhaal te halen maar die van Belsimpel. Nu laten ze jou dus blijkbaar zelf het "harde werk" doen.
King Koopa schreef:Als ik hier dan toch bezig ben, heeft iemand ook enig idee of ik dan een zelfde soort lader mag of kan eisen? (Eisen klinkt zo agressief meteen) want ze zeiden dat ze wel een ''universele'' lader wilden opsturen dan. Maar ik heb toch liever gewoon Nokia, omdat het ook om Nokia gaat en de oude laders zijn ook van Nokia. Of kan ik hier niet om vragen? Ik heb namelijk wat dat betreft geen flauw idee. Maar als ik bij hen aanklop, wil ik wel graag weten hoe of wat.
Jazeker, je kunt er altijd om vragen.

In principe heb je recht op een werkende lader die voldoet aan de verwachtingen die je redelijkerwijs mocht hebben bij aankoop van het product. In dit geval wil dat zeggen dat je het recht hebt op een lader die geschikt is voor je telefoon.

King Koopa

Als zij dus zeggen ''nee, we sturen je een universele lader'' dan kan ik daar tegenin gaan dus? Want ik ben niet zo van de ''universele'' dingen. (Overigens bedoel ik hier niet mee dat er iets mis is met universeel hoor)

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Je hebt recht op een gelijkwaardige oplader. Als jij een originele had zou je een originele moeten krijgen. Maar als het een universele is, ja is ook prima. Zolang ze wel de usb kabel erbij leveren is het goed. Daarover zou ik niet moeilijk doen. Je hebt gewoon weer garantie op je oplader.

Gesloten