LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende aanbieding Vodafone/Neckermann

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jbrand73

Misleidende aanbieding Vodafone/Neckermann

Ongelezen bericht door jbrand73 »

Mijn vader (77) kreeg gisteren een telefoontje van de "Neckermann". Hij werd gefeliciteerd als nieuwe klant, wat hij inderdaad een week ervoor ook was geworden. Die dag ervoor had hij nog een nieuwe stoel bezorgd gekregen.
Neckermann klonk voor hem dus redelijk vertrouwd.

Afijn, men vertelde hem dat hij als nieuwe klant werd verwelkomd bij de Neckermann met een mooi cadeau, te weten een gloednieuwe telefoon!! Geweldige aanbieding, vindt u niet meneer? U hoeft zelf alleen maar de verzendkosten (€25,-!!!) en een klein maandelijks bedrag voor een telefoonabonnement te betalen, met wel 50% korting!! En de telefoon is helemaal gratis en krijgt u dus van ons cadeau!! Dat aanbod laat u toch zeker niet schieten?

Mijn vader werd compleet overrompeld door dit verhaal. Hij wist niet beter of hij had inderdaad met Neckermann te maken. Hij vergat daardoor nog te vragen wat het maandelijkse bedrag was en ging akkoord met het aanbod. Zijn gegevens werden genoteerd: Geboortedatum, bankrekeningnummer, paspoortnummer, verloopdatum van zijn paspoort, adresgegevens.
Na het invullen hiervan werd gevraagd of mijn vader akkoord ging met de eenmalige verzendkosten van €25,- en de maandelijkse abonnementskosten van 16 euro. Dit was maar liefst 50% van de normale abonnementskosten.
Mijn vader ging wederom akkoord.

Pas later besefte hij, na een gesprek met mij, wat hem in zijn maag was gesplitst. Hij gebruikt al jaren een prepaid toestel waar hij goed mee kan bellen. Maar omdat hem iets cadeau werd aangeboden vond hij het vreemd dit te weigeren. Hij is uit een generatie die een gegeven paard niet in de bek wil kijken. Ja, inderdaad, uit een bepaalde generatie. Want ik krijg zelf een beetje het vermoeden dat bepaalde mensen meer gebeld worden dan anderen, namelijk boven een bepaalde leeftijdsgrens die eigenlijk niet zo goed weten hoe het allemaal werkt.

Bij navraag bij de Neckermann bleek het te gaan om een Vodafone aanbieding. Vodafone gebruikt hiervoor de gegevens van Neckermann klanten. Slordig van Neckermann om ongevraagd gegevens aan derden te verstrekken. Slordig van Vodafone om op deze wijze klanten te misleiden door de naam van Neckermann te gebruiken!!

Het bedrijf wat als tussenpersoon dit allemaal regelde voor de Vodafone heet: Best Bell Buy Super Deal of zoiets. Toen ik hen belde (020-6590290) kreeg ik te horen dat het computersysteem er uit lag en men nu even niet bij de gegevens kon komen. Of ik later terug wilde bellen. Een aantal uren later kreeg ik weer het zelfde verhaal. Ik heb gevraagd mij terug te bellen als het systeem weer toegankelijk zou zijn. Uiteraard ben ik niet meer terug gebeld.
Bij navraag heeft mijn vader 7 dagen bedenktijd. Omdat hij geen emailadres heeft (hij heeft zelfs geen internet,zoals zoveel mensen van die leeftijd) kreeg hij geen bevestiging van de bestelling en het aanbod opgestuurd. Hij zou bij aflevering van zij bestelling het koopcontract opgestuurd krijgen.

Mensen van een bepaalde leeftijd houden zich over het algemeen niet meer bezig met de nieuwste technische snufjes. Ze zijn al blij als ze een draadloze telefoon eindelijk hebben leren gebruiken. Bellen doen ze vrijwel nooit, het is alleen prettig om te kunnen bellen in noodsituaties of gebeld te kunnen worden.
Internet, sms-en, mms-en, enz... ze hebben geen idee. Daar wordt door dit soort aanbiedingen schandelijk misbruik van gemaakt!

Ik ga nu zelf bellen met zowel Vodafone, Neckermann als BestBellBuy Super Deal toestand en zal binnen die 7 dagen de onderste steen boven krijgen!!!

Pindakaaspotje

Re: Misleidende aanbieding Vodafone/Neckermann

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

In dit geval moet volgens mij het daadwerkelijke contract etc. nog getekend worden. Normaal gesproken komen ze aan de deur met het pakketje/ maken afspraak en maken daar een kopie van je paspoort+contract tekenen etc.

Neem dus de telefoon niet aan en cancel bij hun de hele transactie, dit gaat vervolgens terug naar vodafone.

stofzuigertje

Re: Misleidende aanbieding Vodafone/Neckermann

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor een abonnement moest ik een copy paspoort sturen...

Verder kunt U het terug sturen en geld terug boeken van bank.
Vertel hem dat Gratis bestaat niet en is meestal extra duur!

Ook dit doorverkopen van adressen ben ik tegen dus voor mij niets meer bij Neckermann.....

Geef nooit via telefoon Uw gegevens als bank en zo en vraag de aanbieding op papier zodat U bedenktijd heeft.
Dus zowel Gas en Stroom, Abonnementen en zo nooit per telefoon nemen want ze beloven vaak meer om de provisie te krijgen!
Meestal slimme studenten met gladde praatjes die alleen maar de provisie willen en het product of firma interesseerde hun nauwelijks...

Ook een aangetekende brief naar Vodafone dat U het ONTBIND wegens misleiding, en niet opzeggen want dan loopt het 1 of 2 jarig contract door tot einde!

Gesloten