| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] misleidende advertentie KPN Mobiel SIM-Only
misleidende advertentie KPN Mobiel SIM-Only
Sinds 2 maanden heb ik een KPN Mobiel Webbundel SIM-Only. Ik ben hier helaas niet tevreden over, aangezien dit abonnement in de praktijk 2x zo duur uitpakt als mijn vorige SIM-Only abonnement bij T-Mobile.
Dit komt doordat het maandbedrag niet wordt omgezet in beltegoed, zoals bij de meeste providers, maar in "voordeelminuten", waarbij je dan voor een x-aantal minuten tegen een voordelig tarief mag bellen. Je betaald dus altijd gesprekskosten bovenop je maandbedrag.
Op zich is dit niet erg, wanneer deze constructie dan ook duidelijk vermeld staat op de site. Nu wordt naar mijn idee de suggestie gewekt dat je maandbedrag wordt omgezet naar een beltegoed van waaruit alles betaald wordt. Onderstaand een gedeelte van de website, die ik dus "verkeerd geïnterpreteerd" heb. Ik vind het zelf eigenlijk nogal misleidend.
Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen en kon dit opgelost worden?
Dit komt doordat het maandbedrag niet wordt omgezet in beltegoed, zoals bij de meeste providers, maar in "voordeelminuten", waarbij je dan voor een x-aantal minuten tegen een voordelig tarief mag bellen. Je betaald dus altijd gesprekskosten bovenop je maandbedrag.
Op zich is dit niet erg, wanneer deze constructie dan ook duidelijk vermeld staat op de site. Nu wordt naar mijn idee de suggestie gewekt dat je maandbedrag wordt omgezet naar een beltegoed van waaruit alles betaald wordt. Onderstaand een gedeelte van de website, die ik dus "verkeerd geïnterpreteerd" heb. Ik vind het zelf eigenlijk nogal misleidend.
Een KPN Mobiel Webbundel is een alles-in-één abonnement. Daarbij is het maandbedrag tegelijkertijd het maandtegoed dat u kunt besteden aan onderstaande diensten...
Het aantal voordeelminuten is een hoeveelheid minuten waarvoor u gegarandeerd kunt bellen tegen het voordelige tarief ... Pas als u meer dan de aangegeven voordeelminuten verbelt, betaalt u het tarief van € 0,30 cent.
Ik heb gebeld naar de klantenservice, omdat op mijn factuur verbruikskosten vermeld stonden, wat ik vreemd vond, omdat ik dacht een beltegoed te hebben van 240 minuten (die voor mij ruim voldoende is). Toen ben ik dus achter eerder genoemd verhaal gekomen. De medewerker van de klantenservice was het met mij eens dat de bewuste tekst op de website niet echt duidelijk was en kon zich mijn reactie voorstellen.... Maar daar heb ik natuurlijk verder niets aan, want ik zit nu gewoon met een duur contract van 2 jaar, of zou ik er nog van af kunnen?Nòg voordeliger bellen en sms'en
U betaalt alles uit één bundel...
Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen en kon dit opgelost worden?
Re: misleidende advertentie KPN Mobiel SIM-Only
Je kunt waarschijnlijk niet van je abonnement af, wel kun je aanvraag doen ofdat ze het voor je willen omzetten naar een HI Sim Only of een KPN Mobiel Sim Only (geen KPN Mobiel Webbundel) Want dan vallen je belminuten wel gewoon binnen de bundel!! en ga je daarna pas extra betalen.
Naar aanleiding van een schriftelijke klacht die ik heb ingediend heeft een medewerker van KPN contact met me opgenomen. Hij gaf min of meer toe dat bepaalde onderdelen op de site inderdaad wat ongelukkig omschreven waren en kon zich mijn reactie wel voorstellen.
We zijn tot een oplossing gekomen: mijn abonnement kon worden omgezet naar één waarbij wel sprake is van een belbundel ipv een kortingsbundel, tevens is een deel van de gesprekskosten op de laatste factuur kwijtgescholden vanwege alle ongemakken.
We zijn tot een oplossing gekomen: mijn abonnement kon worden omgezet naar één waarbij wel sprake is van een belbundel ipv een kortingsbundel, tevens is een deel van de gesprekskosten op de laatste factuur kwijtgescholden vanwege alle ongemakken.
nou... netjes toch???
Absoluut!
Daarom wou ik dat ook even gemeld hebben.
Daarom wou ik dat ook even gemeld hebben.