Vorige week kreeg ik een email in mn mailbox met een op het 1e gezicht aantrekkelijke aanbieding via groepsveiling.nl: tot 70% korting op een sim only abonnement.
Na wat klikken en mijn wensen doorgeven kreeg ik een aanbieding te zien voor €16 (van Youfone). Dit was duurder dan de €14,50 die ik betaalde bij Simyo. In datzelfde scherm is er ook de mogelijkheid om te vergelijken met andere providers.
In de vergelijking met Simyo werd mij doodleuk verteld dat ik daar €24 kwijt zou zijn per maand!
Na wat klik en zoekwerk (hele zoektocht hier beschreven) bleek dat groepsveiling een 'onbeperkt sms' bundel had toegevoegd aan mijn gewenst bundels (terwijl ik toch echt 'heel weinig SMS' had ingevuld in de wizard). Ik zou dus meer betalen voor iets dat ik helemaal niet nodig heb.
Daardoor kwam het vergeleken Simyo abonnement (incl. onbeperkt SMS bundel) ook hoger uit, maar nog steeds niet op €24. Verder zoeken leerde dat het 1-jarig contract van groepsveiling/youfone vergeleken werd met het maandelijks opzegbare (en dus duurdere) abonnement van Simyo. Dat is toch geen eerlijke vergelijking?
Verder zag ik nog dat een 'onbeperkt internet' bundel wordt aangeboden waarbij na navraag blijkt dat de snelheid na 2 GB wordt afgeknepen naar 64 kb/s (onwerkbaar voor normaal mobiel surfen).
Mag dit? Heet dit niet gewoon 'misleiding'?!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleiding sim only aanbod groepsveiling.nl?
Re: Misleiding sim only aanbod groepsveiling.nl?
Het is geen misleiding, en of het mag.. eigenlijk niet. Maar aan dat feit kun jij geen rechten ontlenen. Wat wil je nu eigenlijk bewerkstelligen?