Sinds enige tijd (nu 4 maanden) heb ik een blox ingeschakeld voor internet op mijn mobiel bij vodafone. Ze hanteren een FUP van 10x het gemiddelde verbuik.
Ook ik heb nu de inmiddels bekende vage brief gekregen dat ik meer verbruik. In de brief staat NIET over welke periode het gaat, hoeveel ik verbruikt heb en wat het gemiddelde verbruik is in de betreffende periode. Ik word echter wel vriendelijk verzocht mijn verbruik aan te passen......
De vele mb's die ik verbruikt heb komt doordat mij belooft is dat de combi internet blox en een abo op tunin.fm (digitaal radioportaal) ----> ONBEPERKT (dus niet zorgeloos) luisteren. Dit wordt ook ondersteunt door de eigen informatie op de internet pagina van Vodafone. Echter na opheldering van mijn kant is de website genuanceerd.
Na contact met Vodafone melden zij dat het gemiddelde op 20-25 mb aan data verbruik is. Maar dat melden ze al vanaf de zomer van 2007 heb ik begrepen. Het is voor de gebruiker niet inzichtelijk laat staan controleerbaar.
Ik wil dan ook tot het volgende oproepen:
ALLE VODAFONE GEBRUIKERS MET INTERNET BLOX GA DATA IN EEN MAAND GENEREREN; MAX LATEN WE ZEGGEN 200 MB. EN BRENG ZODOENDE HET GEMIDDELDE OMHOOG !!!
Niets illegaals aan en uiteindelijk voordelig voor iedereen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mobiel internet blox vodafone OPROEP
-
VFWEBRELATIONSBC
Re: Mobiel internet blox vodafone OPROEP
Op dit moment kun je het gemiddelde gebruik opvragen bij de Vodafone Winkels en de Vodafone Klantenservice (1200). In de brief en op de website wordt nu nog geen gemiddelde genoemd.
Uiteraard luisteren we naar suggesties en op- en aanmerkingen, zo nemen we op dit moment de brief die klanten krijgen als ze de eerste keer meer dan 10 keer het gemiddelde van die maand aan data gebruiken onder de loep. Ook onderzoeken we andere manieren om onze klanten regelmatig te informeren wat het gemiddeld gebruik per maand is.
De afgelopen maand lag het gemiddeld dataverbruik van alle klanten die Vodafone Zorgeloos Mobiel Internet Blox hebben geactiveerd tussen de 20 & 25 MB. Met normaal gebruik (browsen, e-mail en chat) kom je niet in de buurt van 10 keer dit gemiddelde. Vodafone neemt contact met je op wanneer je regelmatig meer dan 10 keer het gemiddelde verbruikt. Vodafone brengt je dit gebruik echter nooit in rekening zonder je eerst meerdere malen daarop te attenderen. We sturen je eerst een brief, de tweede keer een SMS bericht en de derde keer bellen we je.
Met de Fair User Policy (FUP) voor Zorgeloos Mobiel Internet voorkomen we misbruik van de Vodafone internet dienst. Met Zorgeloos Mobiel Internet Blox mag je je telefoon niet gebruiken als modem en zijn VoIP en SMSoIP diensten uitgesloten. Als je een modem wilt, kun je het beste een Vodafone USB modem (ook als usb stick) of een datakaart gebruiken en kun je ook met HSDPA snelheid, op dit moment al 3,6 Mb/s, mobiel het internet gebruiken. Alle klanten, dus ook met Zorgeloos Mobiel Internet Blox, bieden we deze snelheid aan mits het toestel dit aankan.
groet,
Bas
Vodafone Web Relations
Uiteraard luisteren we naar suggesties en op- en aanmerkingen, zo nemen we op dit moment de brief die klanten krijgen als ze de eerste keer meer dan 10 keer het gemiddelde van die maand aan data gebruiken onder de loep. Ook onderzoeken we andere manieren om onze klanten regelmatig te informeren wat het gemiddeld gebruik per maand is.
De afgelopen maand lag het gemiddeld dataverbruik van alle klanten die Vodafone Zorgeloos Mobiel Internet Blox hebben geactiveerd tussen de 20 & 25 MB. Met normaal gebruik (browsen, e-mail en chat) kom je niet in de buurt van 10 keer dit gemiddelde. Vodafone neemt contact met je op wanneer je regelmatig meer dan 10 keer het gemiddelde verbruikt. Vodafone brengt je dit gebruik echter nooit in rekening zonder je eerst meerdere malen daarop te attenderen. We sturen je eerst een brief, de tweede keer een SMS bericht en de derde keer bellen we je.
Met de Fair User Policy (FUP) voor Zorgeloos Mobiel Internet voorkomen we misbruik van de Vodafone internet dienst. Met Zorgeloos Mobiel Internet Blox mag je je telefoon niet gebruiken als modem en zijn VoIP en SMSoIP diensten uitgesloten. Als je een modem wilt, kun je het beste een Vodafone USB modem (ook als usb stick) of een datakaart gebruiken en kun je ook met HSDPA snelheid, op dit moment al 3,6 Mb/s, mobiel het internet gebruiken. Alle klanten, dus ook met Zorgeloos Mobiel Internet Blox, bieden we deze snelheid aan mits het toestel dit aankan.
groet,
Bas
Vodafone Web Relations