Ik zit met een probleem. Ik heb ongeveer een jaar geleden een 2-jarig sim-only abonnement afgesloten.
Nu heb ik sinds kort een baan in Londen gekregen, wat natuurlijk allemaal heel erg leuk is. Alleen heb ik nu nog een jaar over op mijn abonnement van Vodafone.
Ondanks wat opstartproblemen ben ik verder erg tevreden met Vodafone, echter zit ik er nu mee in m'n maag. Ik zou er namelijk gewoon mee verder willen gaan, of een aangepast abonnement verder afmaken in de uk. Dit blijkt allemaal niet mogelijk volgens de klantenservice, ze boden me een duurder abonnement aan zodat ik ook kon "bellen" in het buitenland. Ik heb hier een berekening op los gelaten maar dit zou me echt enorm veel extra geld kosten. Andere optie is volgens hun afkopen / doorverkopen aan iemand.
Nu vind ik afkopen bij een mobiel abonnement zelf een gek iets, aangezien ik dan zou betalen voor iets wat ik niet ga gebruiken.
Doorverkopen ben ik mee bezig geweest, maar iedereen wil zijn nummer behouden, dat is dan weer niet mogelijk met doorverkopen.
Kortom dit abonnement hangt nogal zwaar om m'n nek. Ik ben in Londen naar de Vodafone winkel geweest en die schrokken van het feit dat er überhaupt 2-jarige sim-only abonnementen bestonden.
Verder heb ik net op internet wat dingen opgezocht en las dat sommige mensen via de klantenservice wel onder hun contract uit konden komen omdat emigratie als geldige reden werd ondervonden.
Voordat ik hier weer mee naar de klantenservice ga vroeg ik me dus af of dit rechtelijk bepaald is.
Dus de minimale contractduur bij abonnementen, het opzeggen bij emigratie etc.
Daarnaast zijn natuurlijk alle tips welkom, of iemand dit dit super abonnement over wil nemen natuurlijk
![Wink ;)](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Hopelijk hebben jullie wat tips! Thanks alvast.
Groetjes,