LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Monopoly: Huawei levert alleen onderdelen aan Dynafix?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
lourens.ausma
Contacteer:

Monopoly: Huawei levert alleen onderdelen aan Dynafix?

Ongelezen bericht door lourens.ausma »

Ik heb een super mooi (en duur!) toestel, de Huawei Mate 9. Helaas is door een val het scherm stuk. Inmiddels wacht ik al 8 weken op een vervangend scherm. Wat een slechte service! Ik had een betere service verwacht bij een toestel van € 699!!

Klantenservice kan niks voor me doen, zeggen gewoon "als u hem naar Dynafix stuurt is ie vast sneller klaar".... Dat riekt naar een behoorlijke monopoly positie van Dynafix, als zij wel onderdelen krijgen en andere reparateurs niet...

Iemand een manier om wel aan onderdelen voor de Mate 9 te komen?

Nijogeth

Re: Monopoly: Huawei levert alleen onderdelen aan Dynafix?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb zelf goede ervaringen met Phonerepairs in Den Bosch. Heb daar een jaar geleden mijn scherm laten vervangen. Eerst even via de chat gevraagd of het op voorraad was en vervolgens mijn telefoon met reparatiebon en geld (na reparatie overmaken kan ook gewoon) opgestuurd. Een paar dagen later had ik m terug.

lourens.ausma
Contacteer:

Ongelezen bericht door lourens.ausma »

Dank voor de tip, ik heb ze een berichtje gestuurt, hopelijk kunnen zij de onderdelen snel leveren (zonder dat ze het zelf hoeven vervangen)

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

lourens.ausma schreef:Ik heb een super mooi (en duur!) toestel, de Huawei Mate 9. Helaas is door een val het scherm stuk. Inmiddels wacht ik al 8 weken op een vervangend scherm. Wat een slechte service! Ik had een betere service verwacht bij een toestel van € 699!!

Klantenservice kan niks voor me doen, zeggen gewoon "als u hem naar Dynafix stuurt is ie vast sneller klaar".... Dat riekt naar een behoorlijke monopoly positie van Dynafix, als zij wel onderdelen krijgen en andere reparateurs niet...

Iemand een manier om wel aan onderdelen voor de Mate 9 te komen?
Dat monopoly is er dan ook deels, iedere telefoon fabrikant die officieel zaken doet in Nederland en zich richt op de Nederlandse markt kiest een of meerdere reparateurs uit die zij certificeren voor reparaties aan hun toestellen. Dit zijn de grote partijen op deze markt, de reparateur op de hoek zal eigenlijk nooit een gecertificeerd reparateur zijn. Van die grote reparateurs zijn er echter niet zoveel dus doen veel fabrikanten zaken met Dynafix en is dit vaak hun vaste partner voor de Nederlandse markt gezien Dynafix een van de weinige partijen is op de Nederlandse markt die dat soort volumes aan kan.

Hou hier ook rekening mee wanneer je bijvoorbeeld een toestel laat repareren waar verder nog garantie op zit, doe je dit niet bij een door de fabrikant aangewezen reparateur zal meestal zo niet altijd je fabrieksgarantie vervallen en ook de verkoper kan moeilijk gaan doen wanneer je in een later stadium als nog een beroep wil doen op deze winkelier bij een ander defect en er wordt geconstateerd dat het toestel gerepareerd is door een niet gecertificeerde partij.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet van mensen die in Parijs dit bestelde en kwam gebroken aan.....
Reiskosten en zelf halen is ook duur en een nieuw model is bij plaatselijke handelaren vaak vrij duur en lastig verkrijgbaar.
Ik kan dit model niet vinden bij mijn leveranciers dus zal lastig worden of je moet een jaartje wachten.

Gesloten