Ik had een probleem met de facturen van MTV Mobile.
Ik heb een pakket met 400 belminuten en 200 x2 smsjes. Of nouja... dat dacht ik. Het pakket kost normaal €49,50 maar ik heb het voor €24,75. De Sms verdubbelaar kost normaal €3,50 maar nu €1,-. Dus ik verwacht steeds dat mijn kosten 24,75 +1 = €25,75 zijn.
Nu heb ik opeens een factuur ontvangen van €70,-. Op de achterkant van de factuur staat dat ik maar 350 minuten gebeld had. Dus ik heb gemaild.
Ik krijg een antwoord terug waaruit blijkt dat de nieuwe belminuten op de eerste van de maand binnenkomen en de telefoonrekening niet op de eerste van de maand wordt aangemaakt, dus dat het verbruik van een maand verspreid is over twee telefoonrekeningen. Ik krijg daar het volgende beeld bij: telefoonrekening van 4 oktober geldt vanaf 4 september tot 4 oktober, terwijl ik dan zelf moet uitrekenen welke minuten er in die periode gebeld zijn? Maar dat terwijl de factuur zegt 'rekening periode: september 2011' en terwijl er bij de bundel informatie staat '1-9 - 30-9'? Dus er wordt steeds verwezen naar september maar het gaat om een andere periode? Heel onduidelijk allemaal.
Maar nu ben ik er dus sowieso achter dat in de bundel de belminuten NIET naast de smsjes bestaan; het is dus of 400 minuten bellen of 400 sms versturen. Verder wordt op de minuut afgerond. Op zich geen probleem, is ook duidelijk gemaakt, maar dit geldt dus ook als je iemand niet aan de lijn krijgt en 1 seconde naar een voicemailbericht luistert!
Zijn er nog meer met klachten? Is er al een show over geweest?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MTV mobile factuur
Re: MTV mobile factuur
Facturen van MTV Mobile kunnen in het algemeen niet zelf worden gecontroleerd. Volgens de belminuten op mijn factuur ben ik ruim binnen mijn bundel gebleven, echter is dit het verbruik van de laatste helft van de vorige maand en de eerste helft van deze maand. De factuur heeft betrekking op deze maand en dus dien je te wachten tot de factuur van volgende maand binnen is om daar weer het verbruik van de tweede helft van deze maand te kunnen inzien.
In mijn geval klopt er nog steeds niets van en dus bel ik de klantenservice. De onafgeronde minuten op mijn factuur dienen nog afgerond te worden, de medewerker vertelt mij "als je de voicemail te horen hebt gekregen worden op de factuur slechts twee seconden weergeven terwijl het werkelijk als een hele minuut wordt geadministreerd". Dit zou betekenen dat ik helemaal niets kan omdat de minuten op mijn factuur wel eens drie keer zo hoog uit zouden kunnen vallen. Als ik tot driemaal vraag waarom in godsnaam het onafgeronde verbruik op de factuur te zien krijg terwijl ik enkel iets kan met het afgeronde verbruik krijg ik driemaal als antwoord "ja meneer dat is inderdaad het onafgeronde verbruik". Nu is dit geen antwoord maar een herhaling van een deel van mijn vraag.
Ik heb nu mijn inziens nog altijd geld betaald voor belminuten die simpelweg binnen mijn bundel horen te vallen. De facturen zijn zo opgesteld dat niemand er iets mee kan: onafgeronde belminuten, verbruik van de tweede helft en de eerste helft van een maand en de periodieke kosten van een volle kalendermaand. Berekenen heeft geen zin want het is niet te zien welk deel van het verbruik in de laatste helft van de vorige maand valt en welk deel in de eerste helft van de betreffende maand valt. Als ik de medewerker vertel dat ik dit geen factureren noem krijg ik de tip een klacht in te dienen. Deze klacht kan ik via de POST!! indienen via de postbus van MTV Mobile in Groningen. Ik dacht dat MTV Mobile zich richtte op jongeren? Op mijn vraag of ik wellicht een klacht per e-mail kon versturen kreeg ik een negatief antwoord, "nee meneer dit kan enkel via de post".
Voor mij geen MTV Mobile meer.
In mijn geval klopt er nog steeds niets van en dus bel ik de klantenservice. De onafgeronde minuten op mijn factuur dienen nog afgerond te worden, de medewerker vertelt mij "als je de voicemail te horen hebt gekregen worden op de factuur slechts twee seconden weergeven terwijl het werkelijk als een hele minuut wordt geadministreerd". Dit zou betekenen dat ik helemaal niets kan omdat de minuten op mijn factuur wel eens drie keer zo hoog uit zouden kunnen vallen. Als ik tot driemaal vraag waarom in godsnaam het onafgeronde verbruik op de factuur te zien krijg terwijl ik enkel iets kan met het afgeronde verbruik krijg ik driemaal als antwoord "ja meneer dat is inderdaad het onafgeronde verbruik". Nu is dit geen antwoord maar een herhaling van een deel van mijn vraag.
Ik heb nu mijn inziens nog altijd geld betaald voor belminuten die simpelweg binnen mijn bundel horen te vallen. De facturen zijn zo opgesteld dat niemand er iets mee kan: onafgeronde belminuten, verbruik van de tweede helft en de eerste helft van een maand en de periodieke kosten van een volle kalendermaand. Berekenen heeft geen zin want het is niet te zien welk deel van het verbruik in de laatste helft van de vorige maand valt en welk deel in de eerste helft van de betreffende maand valt. Als ik de medewerker vertel dat ik dit geen factureren noem krijg ik de tip een klacht in te dienen. Deze klacht kan ik via de POST!! indienen via de postbus van MTV Mobile in Groningen. Ik dacht dat MTV Mobile zich richtte op jongeren? Op mijn vraag of ik wellicht een klacht per e-mail kon versturen kreeg ik een negatief antwoord, "nee meneer dit kan enkel via de post".
Voor mij geen MTV Mobile meer.