LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na opzegging abonnement toch een verlenging, Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
HowlingWolve
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2010 13:25

Na opzegging abonnement toch een verlenging, Vodafone

Ongelezen bericht door HowlingWolve »

Goedemiddag,

Ongeveer twee jaar geleden heb ik een telefoon abonnement afgesloten bij Vodafone. Ruim drie maanden voor het einde van het abonnement heb ik per brief het abonnement opgezegd. Drie maanden later heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij een andere telefoon maatschappij met nummerbehoud. Helaas duurde het te lang voordat ik mijn oude nummer kon gebruiken op mijn nieuwe telefoon, waardoor ik genoodzaakt was om het nummerbehoud op te zeggen en het gekregen nummer te behouden.

Inmiddels zou mijn oude abonnement twee maanden geleden afgelopen zijn, maar ik krijg nog steeds rekeningen binnen. In totaal is dit opgelopen tot het bedrag van ongeveer €50,-. Vodafone verteld mij dat doordat ik een nummerbehoud heb aangevraagd mijn opzegging is vervallen. Dit doen ze (zoals ze zelf zeggen) ter bescherming van de consument zodat je als klant je je oude nummer niet kwijtraakt. Doordat ik mijn nummerbehoud heb afgemeld is het abonnement gewoon weer gaan lopen.

Mijn vraag is: Kan het zo maar dat een telefoonmaatschappij een schriftelijke opzegging negeert en het telefoon abonnement toch door laat lopen wanneer ik nummerbehoud heb aangevraagd?

Als bewijs heb ik een ontvangstbevestiging van Vodafone, waarin staat dat het abonnement per 29 augustus wordt beëindigt. Tevens heb ik de telefoon + sim kaart al twee maanden niet gebruikt, ik neem aan dat Vodafone dit ook in het systeem kan zien.

Met Vriendelijke Groet,
-HowlingWolve

dimba
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 apr 2010 10:26

Re: Na opzegging abonnement toch een verlenging, Vodafone

Ongelezen bericht door dimba »

Wat ik ooit heb gelezen is als je opzegt staat je opzegging vast.
Bij een verzoek tot nummerbehoud komt een opzegging te vervallen en word er een nieuwe maand opzegtermijn berekend. Annuleert de provider de aanvraag van het nummer, betekent dat je het contract wederom opnieuw moet opzeggen.

Geloof dat ik dit eerder gelezen heb op de website van tmobile.

Dus Vodafone is niet de enige hierin.

Zo snel mogelijk opnieuw opzeggen is het beste wat je kunt doen.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Na opzegging abonnement toch een verlenging, Vodafone

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Dat is inderdaad zo.
Bij een verzoek tot portering word je abonnement als het ware opnieuw geactiveerd, zodat je je nummer niet kwijtraakt.
Word ook vaak aangeraden om alleen zelf op te zeggen als je het nummer kwijt wilt.
Anders het nummerbehoud en dus ook beeindiging van je contract door de nieuwe provider laten regelen.

Gesloten