LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naar buitenland/Contractbreuk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hlkoster
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2006 15:44

Naar buitenland/Contractbreuk

Ongelezen bericht door hlkoster »

Ik ben sinds kort naar het buitenland verhuist maar ik heb nog een Abonnement bij T-mobile van 35 euro per maand. Bij het alsluiten was het voor 2 jaar en kreeg ik er een droogtrommel bij. Ik heb maandelijks rekening gehad van meer dan 100 euro dus ben zeker wel een goede klant geweest.

Van de 24 maanden zitten er pas 13 op. Volgens de klantenservice ben ik gehouden aan de hele termijn. Ik wist destijds niet dat ik zou emigreren. Kunnen zij mij juridisch houden aan mijn kontrakt en zo ja, zou een incasso buro rechten hebben in een ander EU land?

Ik wil best een compomis sluiten voor bv ipv. nog 11 keer 35 euro.
nog 10 per maand of wel 110 eenmalig (de kosten voor 3 maanden opzegtermijn) maar 385 is mijnsinziens te veel omdat ik er toch geen gebruik kan van maken en die droger hebben ze ook al dubbel en dwars terugverdiend.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Naar buitenland/Contractbreuk

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Je hebt destijds getekend voor het contract en dus zit je er aan vast. Dat jij ondertussen naar het buitenland gaat verhuizen is niet relevant. Of een incassobureau rechten heeft in een ander land weet ik niet, maar je staat wel geregistreerd als wanbetaler en wordt dan waarschijnlijk gepakt de eerst komende keer dat je Nederland in komt.

Kortom, ik vrees dat je gewoon zal moeten betalen.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Naar buitenland/Contractbreuk

Ongelezen bericht door Dragoon »

Zo werkt het helaas niet, tevens komt de droogtrommel niet van T-mobile af..maar deze geven u alleen de dienst.
En 100 per maand is voor hun geen grote klant bedrijven met 50 werknemers dat zijn grote klanten ;)

hlkoster
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2006 15:44

Re: Naar buitenland/Contractbreuk

Ongelezen bericht door hlkoster »

fijne toon deze reacties. Ik dacht dat dit forum was om advies en antwoorden te krijgen maar aan de toonzetting van de reacties te zien niet dus. Als iemand oop een vriendelijke en begripvolle manier wil reageren prima anders laat maar.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Naar buitenland/Contractbreuk

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

We zijn allemaal vriendelijk en begripvol hier, maar we kunnen de waarheid niet anders maken dan dat hij is.

Contract is contract, daar heb je zelf voor getekend en niemand anders.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Naar buitenland/Contractbreuk

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ik vind de toonzetting nog heel behoorlijk eigenlijk, er wordt gewoon de waarheid verteld. En die kunnen we niet mooier maken dan ie is, ik zou ook niet adviseren om wanbetaler te worden, ook al zouden ze niet in het buitenland gaan incasseren. Als u dan weer eens terug zou komen in Nederland zou het wel eens heel moeilijk kunnen gaan worden om nog een telefonie-abonnement af te gaan sluiten namelijk, 'k geloof dat daar ook een register voor bestaat om wanbetalers in te registeren.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Naar buitenland/Contractbreuk

Ongelezen bericht door ?? »

Yup. Als klant wordt je geregistreerd bij Preventel indien je een betaalachterstand hebt die meer is dan een x periode, waardoor je nergens nog een abo af kunt sluiten. Daarnaast krijg je een A-codering bij het BKR. Dat heeft gevolgen voor leningen, hypotheken en andere zaken.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Naar buitenland/Contractbreuk

Ongelezen bericht door RobbieP »

dat u gaat verhuizen is helemaal uw eigen verantwoordelijkheid en keuze, daar heeft T-Mobile helemaal niks mee te maken. Helaas maar het is niet anders

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Naar buitenland/Contractbreuk

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

volgensmij wel want ze kunnen je dan geen dienst meer verlenen in nederland tenzij ze het abbonement om kunnen zetten naar een abbonement in de regio lijkt mij maar kan het ook mis hebben..

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Naar buitenland/Contractbreuk

Ongelezen bericht door ehltech »

het is zo dat je een overeenkomst ben aangegaan voor 24 maanden,je kan dus niet omdat je gaat emigreren zomaar vroegtijdig stoppen,je kan wel regelen dat je de resterende maanden in 1x afkoopt. Maar zelfs dat doen ze wellicht niet,andere mogelijkheid is dat iemand anders het abonnement van je over wil nemen ,contractsovername dit kan bij tmobile ,succes

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Naar buitenland/Contractbreuk

Ongelezen bericht door RobbieP »

volgensmij wel want ze kunnen je dan geen dienst meer verlenen in nederland tenzij ze het abbonement om kunnen zetten naar een abbonement in de regio lijkt mij maar kan het ook mis hebben..
met je abonnement kan je ook in het buitenland bellen, dus dat argument gaat niet op (afgezien van het feit dat de stelling toch al niet klopte)

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Naar buitenland/Contractbreuk

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

ja via roaming.. maar niet op het eigen netwerk meer...

Do1984
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2006 17:56

Re: Naar buitenland/Contractbreuk

Ongelezen bericht door Do1984 »

Zoals hier boven al staat beschreven ben je een contract voor een bepaalde periode aangegaan.
In de algemene voorwaarden staat dan ook dat je het contract alleen kunt ontbinden bij oa. overlijden van de contractan.

De oplossing die is geboden (het contract afkopen) is dan ook de oplossing van dit "probleem".

Voor meer informatie over het afkopen van jouw contract kan je contact opnemen met de klantenservice op het telefoonnummer 1200 (vanaf jouw mobiele aansluiting).

Succes.

Gesloten