LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale telefoongids

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rolandroland

Nationale telefoongids

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Hallo,

Alle gegevens van de Nationale telefoongids liggen bij Google.nl op straat. Als u bijvoorbeeld gaat zoeken op Buitenweg 1 + Oudehorne dan komt u bij mevrouw de Vries uit. Zo kun je dus gewoon op straatnamen gaan zoeken om vervolgens achter te komen wie daar woont

binkie
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2006 22:01

Re: Nationale telefoongids

Ongelezen bericht door binkie »

Uhh....dat is niets nieuws.
Op o.a. http://www.voelspriet.nl/ en http://www.telefoongids.e2u.cc/
heb je dezelfde mogelijkheden. Zo zullen er nog wel een aantal van dat soort mogelijkheden zijn.
In hoeverre dit wenselijk is, dat is de grote vraag.
Het zijn in ieder geval geen geheime telefoonnummers die je op die manier op kunt vragen.

Rolandroland

Re: Nationale telefoongids

Ongelezen bericht door Rolandroland »

De telefoongids.nl of detelefoongids.nl heeft zijn gegevens beveiligd en is niet te vinden via google.nl. Volgens mij zijn deze praktijken verboden? Alleen in Nederland is dat zo in andere landen volgens mij niet.

binkie
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2006 22:01

Re: Nationale telefoongids

Ongelezen bericht door binkie »

N.a.v. een ander topic hier over privacy op internet, ben ik eens gaan rondsnuffelen over wat er wel/niet over jezelf en anderen op internet te vinden is.
Je staat dan verbaasd van de hoeveelheid informatie die al dan niet legaal te vinden is.
Zo liep ik ook tegen de hiervoor genoemde sites aan. Het blijkt zelfs zo te zijn dat de cd-foongids van KPN ieder jaar opnieuw gekraakt wordt en de daaruit voortkomende data-bestanden op internet worden geplaatst.
Je kan op die manier zelfs zien wie er 20 huizen verderop in de straat woont en of die telefoon hebben.
Je zou haast stellen "wat is er niet over mezelf te vinden op internet?"
Het vele misbruik maken van persoonsgegevens verbaasd me nu ook niet meer, als ik zie wat er met een klein beetje zoekwerk boven water te krijgen is.
Als je dan tussendoor in de media leest dat de creditcardgegevens van miljoenen amerikanen bekend zijn geworden, is er dus weinig meer veilig voor de internetcriminelen.

Gesloten