LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Netwerkdekking T-Mobile Binnenshuis na verhuizing

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ranger01
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2008 20:28

Netwerkdekking T-Mobile Binnenshuis na verhuizing

Ongelezen bericht door ranger01 »

Beste lezer,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met onderstaand probleem. Ik ben sinds een jaar of 6 klant bij T-Mobile (Ex-Ben). Tot voor kort was ik zeer tevreden over de dienstverlening van dit bedrijf maar helaas is hier de afgelopen tijd verandering in gekomen.

Ik zit momenteel in een verhuizing naar een nieuwbouwwoning en dat is ook gelijk het probleem. In mijn nieuwe woning kan ik alleen op de zolder bellen. Voor de rest heb ik geen bereik binnen.

Ik heb hierover contact gehad met T-mobile en zij boden mij een korting aan van 20% op mijn factuur voor een periode van 6 maanden. Ik besloot om deze voorlopig maar te accepteren en het maar even aan te zien. (Nieuwbouw, misschien wordt er een paal bijgezet, dacht ik)

Helaas komt er geen verbetering in de situatie en ik heb T-Mobile een brief gestuurd met het verzoek om met een oplossing te komen. Het antwoord van T-Mobile is dat zij zich beroepen op de algemene voorwaarden en hierin staat opgenomen dat netwerkdekking binnenshuis niet gegarandeerd kan worden. Ik ben van mening dat T-Mobile zich te makkelijk op deze vorwaarde beroept zeker gezien het feit dat andere providers wel bereik in mijn woning hebben.

N.a.v. het antwoord van T-Mobile heb ik besloten om aangetekend een brief te sturen. Het antwoord wat ik hierop kreeg was nagegoeg een kopie van hun eerdere schrijven. Wel boden zij de oplossing aan om mijn contract te ontbinden, maar dan moet ik wel de vaste kosten van de resterende looptijd doorbetalen, Hoezo afkoopregeling, dan kan ik toch net zo goed mijn contractsperiode uitdienen (hebben zij dan een winstmarge van 100%)? Wat ik nog het meest irritant vind is dat ik gevraagd heb om mij te bellen om dit probleem op te lossen. Dit voorkomt onnodig over en weer schrijven aan beide kanten. En dat ze dan toch weer schriftelijk reageren.

Dan maar weer de klantenservice bellen, de dame die ik aan de telefoon had kon mij niet verder helpen, had totaal geen bevoegdheden en hanteerde alle standaard antwoorden die callcentermederwerkers gebruiken. Op mijn vraag of ik dan diegene mocht spreken die mijn klacht in behandeling heeft antwoorde ze. "Deze afdeling is niet telefonisch te bereiken, ik mag u dus niet doorverbinden en wanneer u ze toch telefonisch wilt spreken dan moet u hier schriftelijk om verzoeken" Op mijn verzoek of zij dan dit verzoek kon uitzetten kreeg ik doodleuk het antwoord dat zij dit volgens de procedures niet mag. Wat heb je daar nu aan?

Ik wil mijn contract ontbinden (Resterende loopttijd is +/- 16 maanden), ik begrijp best dat het toestel wat ik gekregen heb bij mijn contractsvernieuwing niet gratis is (Nokia N95) en ik ben ook best bereid om een afkoopsom te betalen, maar 100% vind ik gewoon te veel. Verder vind ik dat ik dan als tegenprestatie mag verwachten dat T-Mobile er voor zorgt dat de simlock van dit toestel af gaat, maar daar hoor ik ze ook niet over.

Wat is jullie mening in deze, hebben jullie tips voor mij?

In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet,

Een Ex-tevreden klant van T-Mobile

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Netwerkdekking T-Mobile Binnenshuis na verhuizing

Ongelezen bericht door Big-V »

Je hebt een contract voor een bepaalde termijn getekend bij T-Mobile. In principe heb je je hieraan te houden. Het feit dat je verhuisd bent, doet hier niets aan af; je zult nog steeds moeten betalen voor je abonnement.
De korting die je hebt gekregen is al vrij netjes en meer dan een afkoopregeling als je is aangeboden hoef en kun je ook niet verwachten; een aantal aanbieders biedt deze mogelijkheid niet eens.
Kortom: hoe vervelend het ook is; ik denk dat er geen andere oplossing is dan je contract uit te dienen of af te kopen.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Netwerkdekking T-Mobile Binnenshuis na verhuizing

Ongelezen bericht door pvd »

De sim unlockcode kun je na 1 jaar gratis krijgen (wettelijk verplicht)

pvd

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Netwerkdekking T-Mobile Binnenshuis na verhuizing

Ongelezen bericht door Big-V »

De sim unlockcode kun je na 1 jaar gratis krijgen (wettelijk verplicht)
Ja, maar daar gaat het helemaal niet over.

pelaminoskep
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 sep 2005 12:24

Re: Netwerkdekking T-Mobile Binnenshuis na verhuizing

Ongelezen bericht door pelaminoskep »

Heb je al geprobeerd je sim eens in een ander toestel te stoppen, kijken wat daar het resultaat van is? Wellicht heeft een ander toestel een gevoeligere antenne. Hebben andere klanten van dezelfde provider exact hetzelfde probleem?

Hoe is je dekking net buiten je deur, is de dekking daar wel vol? Zoja, heb je misschien zonnewerende folie op je ramen (of zijn er andere materialen gebruikt die het signaal tegenhouden?)

De pest is dat de meeste providers (volgens mij alle) alleen buitendekking 'garanderen', en dat alleen totaal geen buitendekking een geldige reden is tot ontbinden van contract.

Veel succes in elk geval

edit: nog een tip: wellicht heeft je provider een optie om je contract door iemand anders over te laten nemen.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Netwerkdekking T-Mobile Binnenshuis na verhuizing

Ongelezen bericht door pvd »

Ja, maar daar gaat het helemaal niet over.
Daar heb je gedeeltelijk gelijk in Big-V! Maar topicstarter schrijft dat z'n contract nog ca. 16 maanden doorloopt. Verder verwacht topicstarter de sim-unlockcode als tegenprestatie.

In antwoord hierop meld ik dat het aanvragen van de unlockcode na 1 jaar abo (=minder lang dan 16 maand) gratis is.

pvd[/quote]

Gesloten