LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet van abonnementen af te komen. Wurgabbonementen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
els.commandeur

Niet van abonnementen af te komen. Wurgabbonementen

Ongelezen bericht door els.commandeur »

Zowel Vodafone doorbetalen tot 24-09-2018 als nuon 100 euro boete als ditzo na verkoop van spullen toch bewijzen dat je andere verzekeriing hebt? En dat omdat je leven een andere wending neemt en je naar curaçao wilt vertrekken. Werk en baan opzeggen ging goed maar abonnementen onmogelijk. Alle formulieren ingevuld tientallen telefoontjes. Het leven van een 26 jarige anno 2017. Vrijheid van ouders maar de grote bedrijven legt de jeugd financieel aan banden. Hoe is het zover gekomen? De macht van de grote spelers. Als je niets afsluit krijg je boetes maar eraf komen onmogelijk.

scontra

Re: Niet van abonnementen af te komen. Wurgabbonementen

Ongelezen bericht door scontra »

els.commandeur schreef:Zowel Vodafone doorbetalen tot 24-09-2018 als nuon 100 euro boete als ditzo na verkoop van spullen toch bewijzen dat je andere verzekeriing hebt? En dat omdat je leven een andere wending neemt en je naar curaçao wilt vertrekken. Werk en baan opzeggen ging goed maar abonnementen onmogelijk. Alle formulieren ingevuld tientallen telefoontjes. Het leven van een 26 jarige anno 2017. Vrijheid van ouders maar de grote bedrijven legt de jeugd financieel aan banden. Hoe is het zover gekomen? De macht van de grote spelers. Als je niets afsluit krijg je boetes maar eraf komen onmogelijk.

Ik zou bijna medelijden met u krijgen, maar dat doe ik toch maar niet.
Als je, ongeacht met wie, een overeenkomst aangaat voor bepaalde tijd, dan weet je als 26 jarige ook dat daar een verplichting aan zit.
Eén zo'n verplichting is het nakomen van de overeenkomst die je bent aangegaan en wil je die tussentijds verbreken/ongedaan maken dan zit daar nou éénmaal een boete- afkoopclausule op. Met die boeteclausule bent u akkoord gegaan bij het aangaan van de overeenkomst.
U wordt door niets en niemand financieel aan banden gelegd, maar u moet gewoon de aangegane verplichting nakomen en daarna kunt u uw vleugel(tje)s net zo weids uitslaan als u dat zelf wil.
Gewoon de boete- en/of afkoopbedragen betalen en naar Curacao vertrekken en niemand zal u tegen houden. ;-)
Laatst gewijzigd door scontra op 27 mei 2017 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Mwaaahh, klinkt als een leven van losbandigheid waar een eind aan is gekomen, er zijn gelukkig regels op deze wereld.

Dan_Veluwe

Ongelezen bericht door Dan_Veluwe »

@ Els.

Ik denk dat als je naar de gemeente gaat en je UITSCHRIJFT uit de GBA en als nieuw woonadres Curação opgeeft, je mogelijk een huurovereenkomst of een arbeidsovereenkomst moet kunnen tonen. De tijd dat je naar de Antillen kon vliegen en zó kon gaan werken is al enige jaren voorbij !

Bij twijfel : bel het Curação huis... http://www.kgmc.nl/nl/

Met dat bewijs van uitschrijving kun je de leveranciers overtuigen, stuur wel een kopie en niet het origineel.

Als je aan abbo hebt mét telefoon, moet je minimaal de telefoon afbetalen. En zoals een ander forum lid aangaf ; gewoon uitzitten kan ook.

Nuon heeft denk ik weinig problemen, mits je geen overstap premie hebt ontvangen ; dan kost het hen namelijk geld..

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Veel plezier in Curação ... Laat je niet wijsmaken dat 'Makamba' vriend betekend.. .. het is namelijk "Bleekscheet" :mrgreen:

Antillianen zijn niet zo blij met Hollanders daar. Zeker niet als ze werk doen wat eilanders ook kunnen...

PS. Héél lang geleden wilden wij trouwen op Curação omdat de ouders van mijn vrouw daar woonden...
... mócht niet omdat ze dachten dat we daar dan een uitkering gingen aanvragen..
.. twee mensen met een goede baan in Nederland..

Dit is GEEN grap....
Laatst gewijzigd door Dan_Veluwe op 27 mei 2017 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.

scontra

MichielFRL schreef:Bijzonder. Emigratie is toch een legitieme reden om op te zeggen.
Nogmaals contact opnemen.
Emigratie binnen het Koninkrijk de Nederlanden gaat niet lukken volgens mij. :!: ;-)

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Vrijheid van ouders maar de grote bedrijven legt de jeugd financieel aan banden. Hoe is het zover gekomen? De macht van de grote spelers. Als je niets afsluit krijg je boetes maar eraf komen onmogelijk.
Is toch vooral je eigen keus. Je kunt immers ook kiezen voor abonnementen die je maandelijks kunt opzeggen. Sluit je een langer abonnement af, dan zitten daar misschien (kleine) voordeeltjes aan, maar dan zul je je daar toch in principe ook gewoon aan moeten houden.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

kweenie schreef:Je kunt immers ook kiezen voor abonnementen die je maandelijks kunt opzeggen. Sluit je een langer abonnement af, dan zitten daar misschien (kleine) voordeeltjes aan, maar dan zul je je daar toch in principe ook gewoon aan moeten houden.
Euh?? Als ik een abo (energie, internet, telefoon,...) wil afsluiten zit ik er altijd*) aan vast voor tenminste 1 jaar. Pas daarna gaat het over in iets voor onbepaalde tijd wat maandelijks opzegbaar is.

*) Uitzondering op de regel: er bestaan sinds kort tel.abo's die je wel direct per maand op kan zeggen.

kweenie

Ik weet niet in welk land jij woont, maar je kunt al jaren telefoonabonnementen afsluiten die je - meteen al - per maand kunt opzeggen. Ook bij het jaarlijks overstappen van energieleverancier krijg ik al heel lang steeds de keus tussen tarieven voor een jaar vast (of langer) of een 'flexibel' contract, dat wel gewoon opzegbaar is.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Bij ons in NL wordt doorgaans gekeken op vergelijkingssites. Daar staan variabele contracten niet bovenaan.
Maar jij bent vast heel slim en weet die wel te vinden.
Je moet dus heel bewust perse een maandelijks opzegbaar abo zoeken (met een lampje). Jij kan dat. Geweldig!

kweenie

Bij ons in Nederland worden doorgaans contracten blind getekend, zonder te kijken waar eigenlijk voor wordt getekend. En wordt vervolgens op de bedrijven geklaagd als die zich aan de contracten houden, in plaats van de hand in eigen boezem te steken.

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Geip Suusje schreef:
kweenie schreef:Je kunt immers ook kiezen voor abonnementen die je maandelijks kunt opzeggen. Sluit je een langer abonnement af, dan zitten daar misschien (kleine) voordeeltjes aan, maar dan zul je je daar toch in principe ook gewoon aan moeten houden.
Euh?? Als ik een abo (energie, internet, telefoon,...) wil afsluiten zit ik er altijd*) aan vast voor tenminste 1 jaar. Pas daarna gaat het over in iets voor onbepaalde tijd wat maandelijks opzegbaar is.

*) Uitzondering op de regel: er bestaan sinds kort tel.abo's die je wel direct per maand op kan zeggen.
Kortgeleden ben ik nog verhuisd en na verhuizing heb ik dan ook allerlei nieuwe contracten afgesloten. Bij veel contracten heb ik de mogelijkheid gekregen om maandelijks op te kunnen zeggen. Daartegenover staat dan wel dat de maandelijkse kosten hoger zijn dan bij een jaarcontract. Internet, sporten en zelfs voor stroom kon ik kiezen voor een maandelijks opzegbaar contract.

Mobiel abonnementen met een maandelijks contract zijn ook totaal niet moeilijk te vinden. Veel vergelijkingssites kun je hier zelfs op sorteren.

De boete bij eerder vertrekken vind ik dan ook niet oneerlijk. Anders zou het oneerlijk zijn tegenover zij die een maandabonnement hebben.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jetsertje schreef: Mobiel abonnementen met een maandelijks contract zijn ook totaal niet moeilijk te vinden. Veel vergelijkingssites kun je hier zelfs op sorteren.
Ik vrees dat de meeste mensen die bij voorbaat uitsluiten omdat ze daar niets GRATIS en met KORTING kunnen krijgen.... (bewust met hoofdletters geschreven, want dat triggert bij veel mensen dat speciale deel in hun hersens waardoor denkvermogens worden verminderd en ze alleen nog maar op JA kunnen klikken....).

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

GJvdZ schreef: GRATIS KORTING
Ik probeer ergens op ja of accepteren te klikken, maar ik zie het nergens staan. Help!

scontra

Jetsertje schreef:
GJvdZ schreef: GRATIS KORTING
Ik probeer ergens op ja of accepteren te klikken, maar ik zie het nergens staan. Help!
DRIEdubbel klikken op de tekst is voldoende, maar doe dat wel in het voorgeschreven tempo*.
Blijven proberen mocht het niet zo snel lukken.

* lees de handleiding.

Gesloten