LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuw abonnement bij KPN afsluiten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bieuwkje

nieuw abonnement bij KPN afsluiten

Ongelezen bericht door Bieuwkje »

Geacht forum,

hierbij vraag ik aandacht voor het volgende:

Op 12 maart 2009 loopt mijn huidige simonly-abonnement bij KPN mobiel af. Ik ben al meerdere malen benaderd of ik mijn abonnement wil vernieuwen bij KPN. Momenteel heb ik een abonnement van €30 p.m. voor €15, waarbij de kosten van bellen en sms-en in het buitenland eerst van de bundel af gaan. Dit heb ik een jaar geleden afgesloten omdat mijn toestel nog prima werkte en ik het onzin vond om dit weg te gooien.

Nu is mijn telefoon aan vervanging toe en zag bij KPN-online dat ik een nieuw toestel + een TomTom Go 730 kon krijgen als ik een Flexibel abonnement afsloot voor 2 jaar á €32,50 p.m. Een aantrekkelijk abonnement wat, alleen als het online afgesloten wordt, ook nog eens € 5 korting p.m. geeft. Ik vond het een aantrekkelijk aanbod en besloot dit te doen.

Nu kom ik er achter dat ik weleenswaar de hoogte van het abonnement naar boven of beneden kan bijstellen maar dat de kosten van gesprekken en sms-jes in het buitenland niet van de maandelijkse bundel afgaan. Nu ben ik 1 á 2 maal per jaar voor 6 á 7 weken in het buitenland en de gesprekken en sms-jes worden dus apart in rekening gebracht. Het beltegoed is ook nog maar 2 maanden geldig, na deze twee maanden kan je fluiten naar het opgebouwde beltegoed. Toen ik navraag deed bij de KPN winkel werd mij gezegd dat mijn huidige abonnement binnenkort verdwijnt en dat er geen enkele provider is die dit abonnement nog aanbied (bij navraag in een algemene telefoonwinkel werd mij gezegd dat alleen Voodafoon-zakelijk dit heeft maar dan betaal je eerst €0,79 per gesprek extra) De KPN kan mij wel éénmalig een vakantiebundel aanbieden van €10 euro, maar ook deze kosten gaan niet van de bundel af.

Het is mij nu volomen duidelijk dat de providers de prijzen van bellen in het buitenland "goedkoper" maken! De klant betaald zelf de "goedkopere" belkosten.

IK NOEM DIT GEWOON ZAKKENVULLEN!! DE KLANT IS WEER DE DUPE!!

Ik ben benieuwd wat jullie van deze praktijken vinden en ik hoop van jullie een reactie te krijgen.

Dragoon

Re: nieuw abonnement bij KPN afsluiten

Ongelezen bericht door Dragoon »

Eventueel T-mobile flex een optie?
Hierbij kan je het beltegoed ook onbeperkt opsparen, en buitenlandse kosten gaan ook uit de bundel.

Bieuwkje

Ongelezen bericht door Bieuwkje »

Tja, een goed idee. Ik heb alleen geen bereik met T-mobile. Ik heb in het verleden dit abonnement gehad. Kon alleen op het puntje van de bank bellen en als ik me bewoog was de verbinding weg. Balen!!!

Dragoon

Ongelezen bericht door Dragoon »

T-mobile is qua bereik de laatste jaren wel redelijk verbeterd.
Ook omdat ze nu de masten van Orange erbij hebben

Misschien een idee om een prepaid sim te kopen, om het bereik te testen.

Suc6 :)

Gesloten