LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw toestel bij verlengen abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jes247

Nieuw toestel bij verlengen abonnement

Ongelezen bericht door Jes247 »

Lekker dan...na dagenlang heen en weer gebel met Tele 2 over mijn toestel (Samsung Galaxy J3) wat kapot is (ik kan er namelijk alleen nog maar mee bellen ondertussen en zelfs dat wordt moeilijk omdat ie soms midden in een gesprek uitvalt, ik kan niet meer mijn voicemail afluisteren, niet meer appen, niet meer op fb eigenlijk niks meer dus) had ik eergisteren met een medewerkster afgesproken dat als ik mijn toestel afbetaalde ik dan mijn abonnement als het ware kon verlengen en daar dan een nieuw toestel bij kon krijgen, de abonnements kosten zouden dan wel hoger worden, maar dat is natuurlijk logisch dus.. zo gezegd zo gedaan ik heb mijn telefoon eergisteren afbetaald en gisteren zou dan alles in orde gemaakt worden, maar je raad het al...toen kon het tijdens het invoeren ineens niet want ik heb geen maandelijks opzegbaar abonnement en dus zit ik er nog aan vast tot volgend jaar augustus! Met een kapot toestel waar ik niks meer mee kan want die heb ik afbetaald dus weg garantie! Wat een slechte serviceZodra ik kan ben ik dus weg bij Tele 2, niet omdat het moet maar omdat het kan!!!

Lady1234

Re: Nieuw toestel bij verlengen abonnement

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als dat toestel wat u hebt nog geen jaar oud is, hebt u dan geen garantie voor de problemen die er zijn? De garantie vervalt natuurlijk niet omdat u het toestel nu volledig hebt betaald.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Les voor de volgende keer: gewoon los toestel en los abonnement kopen. Dan heb je niks met allemaal moeilijke contracten e.d. te maken.

Jes247

Ongelezen bericht door Jes247 »

Nee helaas niet @ Lady1234 de medewerker van Tele 2 die ik gisteren aan de telefoon had, zei dat ik door het afbetalen van het toestel alle garantie kwijt ben, dus ze konden niks meer voor me betekenen, alleen nog een nieuw abonnement naast mijn huidige abonnement afsluiten maar ja, ik ga natuurlijk geen dubbele kosten betalen door een fout van een Tele 2 medewerkster.
Ik dacht mischien is dit wel iets voor "de koude" douche van Radar?
En idd @renewouters dit gebeurt me geen tweede keer meer!

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat is het probleem met het toestel? Is er een klacht uit het niets ontstaan, of heeft u zelf iets met de telefoon gedaan? In het eerste geval heeft u gewoon garantie.
Garantie gaat in vanaf het moment van aankoop. Dat heeft een duur van 1 of 2 jaar. Dat heeft niets te maken met het afbetalen daarvan. Dat zou ook betekenen dat als iemand een telefoon koopt en meteen betaald geen garantie zou hebben en iemand die het op afbetaling doet wel. Dus heel snel terug bellen en poot stijf houden.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Toestel geheel, gedeeltelijk of bijna niets betaald, de verkoopdatum is de regel voor de 1 of 2 jaar garantie. Dus gewoon doorzetten en uw 'defecte'' toestel insturen na contact met t2 voor garantie reparatie.

Icasheb

Ongelezen bericht door Icasheb »

Wat een onzin dat je geen garantie zou hebben. Natuurlijk wel. Als het toestel geen uiterlijke schade heeft of waterschade, heeft u gewoon 2 jaar garantie vanaf de aankoopdatum, ongeacht of je het toestel tussentijds afkoopt of niet. Dat zou betekenen dat mijn Samsung S9 + geen garantie heeft, omdat ik hem direct betaald heb.

Tele2 probeerd, voor mijn gevoel, ergens onderuit te komen. Er zijn 3 dingen die je nu kan doen.

1. Toestel (mits het geen gebruikerschade heeft) opsturen via dr mobile. Dit is de snelste route. Tijdelijk een leentoestel. De J3houd je daarna nog en je geniet van de lage maand lasten die je hebt. Als de j3 geen gebruikersschade heeft, is dit de goedkoopste oplossing.

2. Dit toestel doe je weg en je koopt los een nieuwe. Ook nog steeds lage maandlasten.

3. Je koopt je abonnementskosten van je contract in zijn geheel af bij tele2. Hierdoor ben je contractsvrij en kan je weer je abonnement verlengen met een toestel of overgaan naar een andere provider.

Gesloten