Ik heb een prepaid abonnement bij Vodafone en ik werd eerder deze week door Vodafone gebeld met een aanbieding om dit om te laten zetten in een abonnement. Het verkoopgesprek werd opgenomen, de dame was heel vriendelijk en er werd me verteld dat ik 2 weken de tijd had om te annuleren.
Bovendien is er nieuwe regelgeving voor telemarketeers die bepaald dat alle telefonisch afgesloten contracten nog eens schriftelijk bevestigd moeten worden.
Maar zojuist werd ik gebeld door Vodafone die een afspraak wilde maken voor het leveren van mijn bestelling .
Ik zei verbaasd dat ik niets had besteld maar volgens de dame die belde zou ik een nieuwe simkaart krijgen.
Hiervoor moest ik dan tekenen en een bedrag van 1 cent pinnen ter controle van mijn rekeningnummer. Prima allemaal, afgesproken voor morgen.
Ik vond het wel raar dat ik een nieuwe sim-kaart nodig had (ik behoud hetzelfde nummer) en dat ze een koerier langs zouden sturen voor iets dat makkelijk in een envelopje past.
Maar nu komt het :
Hierop kreeg ik zojuist een email die ik citeer :
Belangrijke informatie over de levering
Om de levering van je bestelling zo soepel mogelijk te laten verlopen leggen we uit welke handelingen je kan verwachten:
1.Het legitimatiebewijs dat je hebt gebruikt met het plaatsen van de bestelling wordt door de koerier nog een keer gecheckt;
2.Je bankgegevens controleren we door een pintransactie van €0,01 op een mobiel pinapparaat;
3.Als alle gegevens kloppen onderteken je het contract;
4.De Dynalogic-koerier maakt een scan* van het ondertekend contract, je legitimatiebewijs, je bankpas en het pinbonnetje;
5.Je neemt de bestelling in ontvangst en tekent hiervoor;
6.Eventuele rembourskosten kun je afrekenen via het mobiele pinapparaat.
Het gaat mij mij om zinnetje 3: Ik heb nog geen contract gezien maar morgen komt er dus iemand langs en dan moet ik terplekke dat contract meteen ondertekenen. En dan is er dus voldaan aan de nieuwe regels en zit ik vast aan een contract.
Ik heb meteen een mail teruggestuurd om de afspraak te annuleren, met de mededeling dat ik graag eerst alle kleine lettertjes in het contract wil lezen op mijn gemakje en de aanbieding ook nog wil vergelijken met die van andere aanbieders.
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen