LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NL alert en instellingen op HTC smartphone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jerwarm

NL alert en instellingen op HTC smartphone

Ongelezen bericht door jerwarm »

Ik heb een Windowsphone8x van HTC bij T-Mobile, ik krijg 2 weken geleden ineens een sms van 123?? dat mijn telefoon nu is ingesteld voor NL-alert en dat ik niets hoef te doen.
Daarna hetzelfde bericht door mijn provider?
maar nu komt het... vervolgens start ineens mijn telefoon opnieuw op nadat ik die "instellingen" heb binnen gekregen.
Ik vind dit nogal brutaal, ik heb nergens om gevraagd, zeker niet om via cell-broadcast lastig gevallen te worden zonder dat dit kenbaar is gemaakt, is overlegd dmv een sms.
ik hoef/wens helemaal geen NL-alert op mijn telefoon te hebben, die OH bemoeit zich al overal mee en hoef ik ook niet nog eens een keer op mijn telefoon te hebben.
Gebeld met mijn provider en die kunnen niets doen? Ik heb hun verteld dat hun zelf mij die SMS sturen/ bericht via cell-broadcast en bovengenoemde gebeurt met mijn telefoon....

Ik laat het hier niet bij zitten en ga stappen ondernemen om deze "dienst" weer van mijn telefoon af te krijgen of iddg de instellingen van dat nieuwe cell-broadcast kanaal te verwijderen.

wie weet of/hoe/waar deze instellingen staan en of deze "dienst" is te verwijderen. :arrow:
heel de telefoon nagespeurd op instellingen die hiermee verband houden maar niets gevonden.
ook niet via internet.
van een accu die sneller leegloopt heb ik vooralsnog niets bemerkt.
Laatst gewijzigd door jerwarm op 21 jun 2014 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.

jerwarm

Re: NL alert en instellingen op HTC smartphone

Ik heb natuurlijk al gekeken op NL-alert, maar daar kom ik niet verder mee. > de smartphone is officieel niet eens met deze dienst ondersteund.
Mijn provider T-Mobile kan helemaal niets voor mij doen, werd mij telefonisch medegedeeld. .

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het lijkt mij sterk dat dit gebeurt als je al zulke instellingen uit hebt staan. Mogelijk waren de cell broadcast instellingen op je telefoon standaard zo dat die aan staan en dat een en ander door de 'beheerder' toegevoegd mocht worden?

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

ineens een sms van 123?? dat mijn telefoon nu is ingesteld voor NL-alert en dat ik niets hoef te doen.
Al op google gekeken wat 123 sms service is? Nee typ eens in 123 sms
Korte zin van hun website
Verstuur bij ons een 100% anonieme SMS! Houd je vrienden voor de gek met een leuke SMS of stuur je liefde een bericht; je bepaalt zelf de afzender!
Waarschijnlijk een bekende die een grapje uithaalt.
Mijn IPhone 4 werkt ook niet op NL Alert en kan hem daarvoor met geen mogelijkheid aanmelden.
Wacht eerst maar eens af of je in de toekomst werkelijk een alert test bericht krijg,en ga je er dan druk over maken.Ik denk dat nu "je vrienden zich doodlachen om uw acties".

gr Henk
Laatst gewijzigd door henk51 op 23 jun 2014 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie

De iphone kan de nl alerts gewoon ontvangen, hoor. Check de site maar.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

kweenie schreef:De iphone kan de nl alerts gewoon ontvangen, hoor. Check de site maar.
kweenie of je het topic wel gelezen hebt

jerwarm

@henk51,

deze meldingen kwamen van

mijn mobiele provider
melding Nederland (kreeg ik binnen op 123 en veranderde daarna)

dit heeft niets met een "grap" te maken, en zijn officiële berichten over cell-broadcast die ook niet te beantwoorden zijn.
in tegenstelling tot een sms die dat wel is.

u dacht toch niet dat ik groen achter de oren ben toch, ;)

jerwarm

Even een screen shot van Melding Nederland.
ik krijg hem alleen niet van mijn telefoon af :D

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

door kweenie » 22 jun 2014 15:05

De iphone kan de nl alerts gewoon ontvangen, hoor. Check de site maar.
Heb ik wel gedaan,zie onderstaande tekst ik heb een IPhone 4

De iPhone 4 kan geen NL-Alert ontvangen.
Apple ondersteunt NL-Alert alleen op de iPhone 4S en nieuwer
gr Henk

kweenie

Die iphone kan dat inderdaad niet, maar de versies die erna komen wel. Dat DE iphone geen nl alert kan ontvangen is dus wat al te kort door de bocht.

Gesloten