LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nokia Garantie lachwekkend

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rbeukers

Nokia Garantie lachwekkend

Ongelezen bericht door rbeukers »

Beste Mensen,

Ik heb een tijdje terug (21 november 2011) een Nokia Lumia 800 aangeschaft voor de niet geringe prijs van €480,-. Deze telefoon vertoonde qua batterij al tijden problemen aangezien het toestel soms gewoon niet meer aanging nadat hij was uitgezet en het wel uren duurde voordat hij weer aan ging (hierover staan meer klachten op dit forum).
Ook softwarematig is het toestel dramatisch te noemen aangezien er bijvoorbeeld op WhatsApp alleen berichten binnenkomen als men de applicatie opent. Ook sms berichten kwamen soms dagen later binnen en dit ligt zeker niet aan mijn provider.

Software-Update mislukt; Toestel kapot

Omdat er zo'n beetje elke dag een pop-up op mijn scherm verscheen met de tekst dat er een nieuwe software-update beschikbaar was heb ik dit maar gedaan. Vervolgens liep mijn toestel tijdens deze update vast. Hierna startte het programma waarop het toestel loopt (Windows Phone) niet meer op, terwijl de telefoon nog wel aan kon worden gezet.

Nokia Garantie
De afdeling Nokia Care is verantwoordelijk voor de afwikkeling van de garanties en reparaties. Deze afdeling is zo verschrikkelijk klantonvriendelijk dat dit niet met woorden is te beschrijven. Mijn toestel is 2.5 week weggeweest, in de tussentijd heb ik niets vernomen.
Na die tijd kreeg ik hem terug met het opschrift: ''BER Toestel niet hersteld onder fabrieksgrantie. GEEN GARANTIE: toestel onherstelbaar beschadigd. Beyond economic repair.''

De reden hiervoor was een verwaarloosbaar klein scheurtje op de voorkant van mijn telefoon. Vanzelfsprekend heeft dit scheurtje helemaal niets te maken met de softwarematige schade maar dit interesseert nokia natuurlijk helemaal NIKS want ze zijn allang blij dat ze jou de garantie hierdoor kunnen ontzeggen lijkt het.

En dat was het dan... Daar moet je het mee doen ookal ben je al jaren een trouw klant van Nokia.

Nokia zegt hetvolgende:

Hallo Rick,

Je toestel is inderdaad afgekeurd door de schade aan het touchscreen. Dit is geheel conform onze garantie voorwaarden, of de klacht hier nu door wordt veroorzaakt of niet. Ondanks we je teleurstelling begrijpen, de schade is geen productiefout en daardoor kunnen we binnen de garantie dus helaas niets voor je betekenen.

mvg, Mike, Nokia Care

ZE BEPALEN DUS ZELF DE GARANTIEREGELS!!!

Dit terwijl mijn product kapot gaat omdat hij softwarematig vastloopt door een update die NOTA BENE door NOKIA zelf wordt aangeraden!

De Nokia Lumia series zijn matige telefoons die softwarematig in de verste verte niet kunnen tippen aan de software op Apple telefoons.

Mijn advies: KOOP alstublieft voor u eigen bestwil deze niet-werkende toestellen niet!

Conclusie: Nokia schijnt zich weinig aan te trekken van klanten en probeert hen vooral zoveel mogelijk te frustreren. Het is opmerkelijk dat in een markt waar het bedrijf op technisch en softwarematig terrein compleet gedomineerd worden door Apple, toch besluit om klanten op deze wijze te behandelen.

mvliegen

Re: Nokia Garantie lachwekkend

Ongelezen bericht door mvliegen »

Nokia Lunia 800: bezit sinds 16 oktober 2012.

Na twee weken: apparaat laadt niet meer op, wordt opgestuurd.
Volgens Nokia kun je de status van de reparatie volgen. Daarvoor heb je een code nodig. Je krijgt een aantal codes maar één die voldoet aan het voorbeeld helaas niet. Na drie weken apparaat terug. Werkt. 10 dagen later, donderdag 13 december, apparaat werkt niet meer, zoemt alleen nog maar, geen beeld. Ik heb vandaag maar weer een mail gestuurd. :(
Tot dusverre minimaal 20 uur geïnvesteerd in fietsen naar nokia-shop, bellen (zo goed als onbereikbaar), mailen, downlaoden updates etc. Daadwerkelijk gebruik telefoon hoog geschat: ook 20 uur.
Altijd nokia-fan geweest maar dit is een mooi maar waardeloos ding.

lanaceet

Re: Nokia Garantie lachwekkend

Ongelezen bericht door lanaceet »

Helaas is Nokia Nokia niet meer.
Nokia is nu in handen van een softwarebedrijfje wat softwareproducten maakt dat op besturingssystemen moet lijken. Als dit systeem echt zo goed was was het met open armen door de markt ontvangen en hadden ze Nokia niet over hoeven te nemen.

Gesloten