LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nooit internet EN telefonie bij één provider

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
spoekie999

Nooit internet EN telefonie bij één provider

Ongelezen bericht door spoekie999 »

Ik heb TV, internet en telefonie van @Home.
Op 2-11-2006 wilde ik om 16:00 uur mijn e-mail ophalen. Dat lukte niet. Een vlugge blik op het modem gaf aan dat er iets mis was. Ik wilde het gratis 0800-0760 bellen of er misschien een storing was, maar ook de telefoon werkte niet meer. Nu heb ik voor noodgevallen een pre-paid GSM telefoontje met een beltegoed van ong 11 euro. Daarmee heb ik het gratis nummer gebeld. Er bleek in de regio geen storing te zijn. Ik zou dus met mijn GSM mijn storing moeten melden op 0900-0740 van @Home. Nu weet ik uit eigen ervaring dat een wachttijd van 45 minuten hier doodnormaal is. Dat zou mij dus al gauw meer dan 11 euro kosten. Dit was dus onmogelijk. Wat nu? Bij de buren bellen? Maar @Home verlangd van mij dat ik achter mijn computer zit als ik een storing meld. Ik besloot even te wachten om het een uur later nog eens te proberen. Nog steeds werkte de telefoon en internet niet. Ook werd er nog steeds op het gratis telefoonnummer niet vermeld dat er een storing in mijn regio zou zijn.
Van deze situatie werd ik toch heel erg zenuwachtig. Wat als er zich een calamiteit voor zou doen en ik zou onmiddellijk moeten bellen of men wilde mij direct bellen? (Het telefoonnummer van mijn GSM was maar bij een enkele mensen bekend). Toch besloot ik de storing maar na 19:00 door te geven aan @Home omdat het bellen dan goedkoper is met mijn GSM en misschien dat het dan wel zou lukken met het beltegoed van 11 euro. Eerst nog even het 0800 nummer gebeld en ja hoor: ik kreeg te horen dat er een storing in de regio was met excuses voor het ongemak (daar zijn ze heel gemakkelijk in bij @Home). Om 21:20 uur kon ik tenslotte weer bellen en internetten.
Wat mij nu het meeste stoort in bovenstaande ervaring is: waarom heeft @Home geen gratis nummer waar klanten die internet EN telefonie van @Home hebben, de storing kunnen melden. En waarom wordt de storing na 2 uur pas vermeld op het gratis telefoonnummer? Waarom biedt @home bij een storing niet aan dat men gratis doorgeschakeld wordt naar je GSM toestel? Waarom moet de klant opdraaien voor de hoge kosten om een storing te melden die bij @Home zit?
Ik weiger een extra nummer bij KPN aan te vragen, alleen omdat @Home telefonie het af laat weten. Ik weiger ook een groot beltegoed voor mijn GSM telefoon te betalen om een storing te melden bij @Home. In de 40 jaar dat ik bij KPN zat heb ik nooit een storing aan de telefoon gehad en nu ik een half jaar bij @Home zit is het een brok ellende.
Volgend jaar loopt mijn abonnement telefonie af bij @Home. Ik denk er sterk aan om weer terug te gaan naar KPN. Ook zal ik nooit Internet en telefonie meer samen van één provider af nemen: Als je dan een storing hebt sta je machteloos. Als je bij 2 verschillende providers zit en je hebt een storing aan internet kun je dit telefonisch melden. Heb je een storing aan de telefoon dan kun je dit via internet melden.

Dirkie

Re: Nooit internet EN telefonie bij één provider

Ongelezen bericht door Dirkie »

Op hoeveel plekken ga je dit bericht nog neerzetten :?

spoekie999

Graag de bal spelen en niet de man.

wallybally

Ongelezen bericht door wallybally »

Wees eens relaxed. Geef gewoon meer mensen je mobiele nummer, waardeer je tegoed effe lekker op en het probleem is opgelost.

Ronny

Ongelezen bericht door Ronny »

je hebt 100% gelijk het is een grote puinhoop bij @home. Ik ben ook van plan om mijn abonement op te zeggen. En ze noemen het klantenservice ha ha dat is echt een lachertje je krijgt elke keer hetzelfde te horen trek de stekker er maar uit 10 sec wachten en hij doet het weer. Ben niet achterlijk om elke keer een trapje te pakken en in de meterkast de stekkers eruit te gaan trekken. het is een groot flut bedrijf dat essent. Groeten Ronny

spoekie999

WallyBally snapt er volgens mij niet veel van: Het probleem is pas opgelost als @Home een GRATIS nummer ter beschikking stelt voor het melden van storingen aan HUN netwerk.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Met @home heb je nog niet eens de slechtste te pakken!,

Zij hanteren weliswaar een 0900 nummer, echter voor lokaal tarief!

Providers zoals Speedlinq en andere goedkope providers hanteren veel hogere inbelprijzen voor de helpdesk, want het is natuurlijk wrang dat de probider gaat verdienen door de storingen van de provider zélf!,

En dat gebeurt helaas nog te veel!, :(

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

Het probleem is pas opgelost als @Home een GRATIS nummer ter beschikking stelt voor het melden van storingen aan HUN netwerk.
Dan belt elke nitwit met het kleinste probleem de storingslijn en lopen de wachttijden op tot 24h. Er moet een drempel ingebouwd worden, zodat mensen eerst zelf proberen de problemen op te lossen. Overigens ben ik het met je eens dat je niet zou moeten betalen zolang je in de wacht staat.

Bovendien heeft @home een gratis nummer waar je kan checken of er in jouw regio een storing is: 0800 - 0760

pvd

spoekie999

Het gratis nummer had ik in eerste instantie gebeld, maar volgens het bandje was er GEEN storing in de regio. Dat werd pas na TWEE uur vermeld.
Het klopt dat het melden van storingen op het 0900 nummer tegen lokaal tarief gebeurd, maar als je telefoon niet werkt en je wilt dit melden MOET je wel met je pre-paid GSM toestel bellen en dat kost al gauw 0,50 euro per minuut.
Nogmaals: het is van de gekke dat je veel geld moet betalen om te melden dat er een storing is aan het netwerk VAN @Home en dat is in negen van de tien storingen het geval.

pvd

Ik ben het ook wel met je eens dat je niet zou moeten betalen voor het melden van een storing (als deze tenminste bij @home ligt), maar ik denk gewoon dat dat niet haalbaar is.

Dit omdat mensen dan met de kleinste probleempjes al de storingsdienst gaan bellen, waardoor lange wachtrijen ontstaan.

Wat wel een idee zou kunnen zijn: In de algemene voorwaarden opnemen dat indien de storing door @home veroorzaakt wordt dat de kosten voor het bellen van de helpdesk door @home worden terugbetaald.

pvd

spoekie999

Met de laatste reactie van pvd zou ik ook wel kunnen leven.

svdmeer

Ongelezen bericht door svdmeer »

Ik denk niet dat de combinatie internet-telefonie het probleem is, maar de kabel. Met @home, UPC en Casema is het altijd wel raak. UPC heeft helemaal geen 0800-nummers meer.

Ik vind dat je wel degelijk een 0800-nummer moet bieden voor storingen en als je een beetje servicegericht bent ook de helpdesk. Als dat toch niet haalbaar is, doe dan een gewoon telefoonnummer. 0900 op een mobiele telefoon is enorm duur. Een gewoon telefoonnummer is vandaag de dag goed te doen met een prepaid mobiel. En juist daar zijn mensen op aangewezen als de vaste telefoon er uit ligt.

Mijn advies: Neem gewoon een vaste KPN lijn en een goede ADSL-provider voor je internet. Je bent een tientje meer kwijt maar al die storingsellende blijft je bespaard.

pvd

@svdmeer:

Welke storingsellende?????

Ik heb de helpdesk van @home (vrijwel) nooit nodig gehad in de laatste 1,5 jaar.

Nu heb ik net een mailtje gekregen dat men in week 46 onderhoudswerkzaamheden gaan doen. Ook dit is netjes.

Ik ben tot op heden een tevreden klant.

pvd

four-eyes

Ongelezen bericht door four-eyes »

Mijn zwager die bij Home zit met internet en telefoon, televisie ook geloof ik, kan al sinds afgelopen zondag niet meer telefoneren noch internetten. Als ik hem was zou ik het abonnement stante pede opzeggen. Waardeloze club: Home!

ahoogev

Ongelezen bericht door ahoogev »

:( op 1 november zou ik overgezet worden van de KPN naar @home telefonie via de kabel/modem. KPN is keurig afgesloten maar helaas geen kiestoon bij @home. Op 3 november begonnen met bellen (ze eerst het voordeel van de twijfel gegeven). Op 3 nov. niets opgelost op 4 november weer gebeld maar helaas probleem niet verholpen. Op zondag weer maar eens 0900-0740 een zeer onvriendelijk, chagerijnig persoon aan de lijn heeft de storing bij de technische dienst neergelegd. Zou drie dagen duren. Op vrijdagmorgen 10-11 de TD aan de lijn, op dat moment was de kabelverbinding niet goed en moest hij eerst contact opnemen met een andere afdeling. 's middags maar weer eens 0900-0740 want er was niets verandert. Verbinding werd verbroken, weer opnieuw, werd in de wacht gezet duurde maar een kwartier weer iemand aan de lijn die het probleem serieus opnam. Weer een referentienummer ontvangen, maar helaas 's avonds nog geen kiestoon. Nog maar eens contact gezocht met de klantenservice - ben na weer eens door de klantenservice in de wacht te zijn gezet doorverbonden met de TD- kreeg ik de mededeling dat ik een "groepsgerelateerd" probleem had en dat dit als groep opgelost werd. Wanneer dat ging gebeuren kon men mij niet vertellen. Dus ik moet maar gewoon weer afwachten, 1 uur, 1 dag, 1 week of......

pvd

Het enige wat ik gedaan heb: Via internet telefonie aangevraagd (was in januari). Een paar dagen later kreeg ik het modem toegestuurd. Deze gelijk volgens de instructies aangesloten en de computernaam aangepast en gecontroleerd met de testtelefoon of er een kiestoon was. Internet werkte binnen 1 uur. In maart zou de telefoon worden omgezet van KPN naar @home. Op de afgesproken datum mijn telefoon aangesloten op het modem en......het werkt

Wat doe ik goed??

pvd

ahoogev

Ongelezen bericht door ahoogev »

:cry: PVD ik zou graag weten wat jij goed doet en ik fout want de telefoon doet het nog steeds niet. Ik weet het niet meer, ik moet maar rustig afwachten er zit helaas niets anders op. :evil:

Gesloten