LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nummer (inkomend) blokkeren

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door madfred »

Ik heb vaste telefonie van Ziggo. Nu wordt ik elke dag gebeld door een bedrijf welke volgens de beller in de USA zit.
Het nummer is 1 503 2900 500.
Ik wordt elke dag rond 18.00-18.30 uur gebeld. Ik heb al van alles geprobeerd, uitleggen dat ik niet gediend van de aanbiedingen die ze doen, ietwat geïrriteerd hetzelfde uitleggen, zelfs ronduit schelden om een en ander duidelijk te maken. Niets helpt. Als je niet opneemt bellen ze gewoon een tijdje later nog een keer, en nog een keer. Heel irritant is dit.
Volgens de helpdesk van Ziggo is het niet mogelijk inkomende telefoonnummers te blokkeren. Weet iemand hier misschien een oplossing?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hier zijn veel klachten over te vinden. Het eerste cijfer 1 van het nummer is het landnummer (Verenigde Staten).


https://www.google.nl/search?q=%225032900500%22&cad=h
en https://www.google.nl/#q=%2215032900500%22


Er zijn vaste telefoons in de handel waarmee je nummers permanent kan blokkeren.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door gemist »

Opnemen en ophangen, probleem opgelost.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door crazyme »

gemist schreef:Opnemen en ophangen, probleem opgelost.
Dus niet. Heb je het wel gelezen ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door crazyme »

https://www.ziggo.nl/klantenservice/bel ... 1456950841

Volgens de website van ziggo kan dat wel.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door crazyme »

Ook niet goed gelezen dus :mrgreen:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door olaf79 »

Een inkomend buitenlands nummer blokkeren is technisch een beetje ingewikkeld maar het kan wel. Ik denk overigens dat Ziggo deze functionaliteit in haar netwerk niet heeft.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door sylvesterb »

olaf79 schreef:Een inkomend buitenlands nummer blokkeren is technisch een beetje ingewikkeld maar het kan wel. Ik denk overigens dat Ziggo deze functionaliteit in haar netwerk niet heeft.
Klopt, Ziggo biedt geen mogelijkheid om inkomende nummers te blokkeren. XS4ALL biedt deze mogelijkheid wel, hier kun je zelfs iemand blokkeren die "anoniem" belt.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door madfred »

Ziggo heeft deze optie inderdaad niet. Wel de optie om uitgaand een en ander te blokkeren. Ik heb een vriend van me in de USA gebeld en die gaf met hetzelfde advies als de Ziggo klanten service; bij het volgende gesprek aangeven dat ik aangifte ga doen bij de politie vanwege "harassment". Natuurlijk heeft aangifte totaal geen zin, maar veel bedrijven in de USA zijn daar wel beducht voor. Voor alle duidelijkheid, het is een legitiem Amerikaans bedrijf met een zeer agressieve verkoop methode. Dus geen bedrijf die hun telefoonnummer vercijfert. Ik kan ze zelfs terugbellen, maar dat is niet verstandig omdat ze dan weer een reden hebben om mij te bellen omdat het initiatief dan bij mij vandaan komt.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door gemist »

Elke provider kan elk gewenst nummer inkomend blokkeren. Probleem is dat het gewoon niet mag. Netvrijheid..werkt soms tegen. Overigens gaat het hier om een belserver die zelf doorheeft welk nummer aktief is en daarmee dat nummer zal blijven bellen.
Ziggo kan echter wel, na een aantal overlastmeldingen, het nummer aangeven bij meldpunt van dat land. Mocht daar enige vorm van begrip zijn dan wordt de hele +31 regio uit dat bestand gehaald. En is dus dat ene nummer geblokkeerd. De eigenaar van de belserver schuift vervolgens zijn range op en gaat vrolijk verder.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door GJvdZ »

gemist schreef:Elke provider kan elk gewenst nummer inkomend blokkeren. Probleem is dat het gewoon niet mag. Netvrijheid..werkt soms tegen. Overigens gaat het hier om een belserver die zelf doorheeft welk nummer aktief is en daarmee dat nummer zal blijven bellen.
Ziggo kan echter wel, na een aantal overlastmeldingen, het nummer aangeven bij meldpunt van dat land. Mocht daar enige vorm van begrip zijn dan wordt de hele +31 regio uit dat bestand gehaald. En is dus dat ene nummer geblokkeerd. De eigenaar van de belserver schuift vervolgens zijn range op en gaat vrolijk verder.
Er zit ook nog een risico aan dat als je een nummer geblokkeerd hebt en dat later aan iemand anders gegeven, die persoon ook niet meer abonneers van de provider die een blokkade heeft gezet kan bereiken. En het gebeurt heel regelmatig dat nummers van eigenaar veranderen. Per nummer zit er weliswaar een quarantaine op voordat het opnieuw wordt uitgegeven maar door de wet van de grote getallen krijgen dagelijks heel veel mensen een nieuw nummer dat van iemand anders is geweest.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door olaf79 »

sylvesterb schreef:
olaf79 schreef:Een inkomend buitenlands nummer blokkeren is technisch een beetje ingewikkeld maar het kan wel. Ik denk overigens dat Ziggo deze functionaliteit in haar netwerk niet heeft.
Klopt, Ziggo biedt geen mogelijkheid om inkomende nummers te blokkeren. XS4ALL biedt deze mogelijkheid wel, hier kun je zelfs iemand blokkeren die "anoniem" belt.
Maar wat jij schrijft klopt niet. Ze kunnen binnenlandse nummers wel blokkeren als die overlast veroorzaken. Dit is wettelijk verplicht. Buitenlandse nummers kunnen technisch wel geblokkeerd worden, maar Ziggo heeft deze optie in zijn netwerk niet geimplementeerd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door Julie4444 »

madfred schreef:Ziggo heeft deze optie inderdaad niet. Wel de optie om uitgaand een en ander te blokkeren. Ik heb een vriend van me in de USA gebeld en die gaf met hetzelfde advies als de Ziggo klanten service; bij het volgende gesprek aangeven dat ik aangifte ga doen bij de politie vanwege "harassment". Natuurlijk heeft aangifte totaal geen zin, maar veel bedrijven in de USA zijn daar wel beducht voor. Voor alle duidelijkheid, het is een legitiem Amerikaans bedrijf met een zeer agressieve verkoop methode. Dus geen bedrijf die hun telefoonnummer vercijfert. Ik kan ze zelfs terugbellen, maar dat is niet verstandig omdat ze dan weer een reden hebben om mij te bellen omdat het initiatief dan bij mij vandaan komt.
Om welk bedrijf gaat dit? Dan zet ik die gelijk alvast op mijn persoonlijke zwarte lijst.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door harkja »

Julie4444 schreef:
madfred schreef:Ziggo heeft deze optie inderdaad niet. Wel de optie om uitgaand een en ander te blokkeren. Ik heb een vriend van me in de USA gebeld en die gaf met hetzelfde advies als de Ziggo klanten service; bij het volgende gesprek aangeven dat ik aangifte ga doen bij de politie vanwege "harassment". Natuurlijk heeft aangifte totaal geen zin, maar veel bedrijven in de USA zijn daar wel beducht voor. Voor alle duidelijkheid, het is een legitiem Amerikaans bedrijf met een zeer agressieve verkoop methode. Dus geen bedrijf die hun telefoonnummer vercijfert. Ik kan ze zelfs terugbellen, maar dat is niet verstandig omdat ze dan weer een reden hebben om mij te bellen omdat het initiatief dan bij mij vandaan komt.
Om welk bedrijf gaat dit? Dan zet ik die gelijk alvast op mijn persoonlijke zwarte lijst.
Zou ik niet doen !

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Hoezo niet? Bedrijven die dergelijke asociale aggressieve verkooppraktijken toepassen moet ik niets mee.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door madfred »

Een vriend van me in de USA heeft wat onderzoek verricht. Vanuit Nederland is dat niet mogelijk omdat je alleen met een Amerikaans IP adres toegang krijgt tot de gegevens die je bv via whitepages.com kunt opzoeken. Natuurlijk kun je via bv Hideman je eigen IP adres wijzigen, maar dit was eenvoudiger.
Het blijkt dat het nummer toebehoorde aan een telecommunicatie bedrijf in Portland, Oregon. Dat bedrijf is gestopt, en het nummer is vervolgens door een call-center uit India gekaapt. Net zoals je bv je eigen IP adres kunt verhullen, kun je ook je telefoonnummer weergave wijzigen. Denk maar aan Skype. Je kan via Skype bellen, en aangeven dat de ontvanger het nummer van bv je GSM te zien krijgt. Je kan natuurlijk ook een ander nummer laten weergeven, en dat is dus precies wat deze lui doen. Ze bellen VOIP en sturen dan een fake nummer mee.
Ik heb inmiddels contact gehad met het bedrijf welke zij claimen te vertegenwoordigen, dit bedrijf heeft aangegeven dat zij nooit zaken hebben gedaan met dit specifieke call-center en ook nooit mensen gaan bellen om te proberen zaken te verkopen. Wat er waarschijnlijk gebeurt is dat de gegevens van mensen zijn doorverkocht.
Het lijkt er dus op dat er weinig tegen te doen is.
Ik heb al een paar keer de telefoon aangenomen en aan mijn kleinzoon van 15 maanden gegeven. Die vind het nog wel leuk om te brabbelen, telefoon op de speaker en weer een beetje plezier om te horen hoe de lastpost uit India zich loopt te ergeren :-))

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door madfred »

Deze vervelende lui bleven bellen, uiteindelijk heb ik een scheidsrechter fluitje klaar gelegd. Ze beleden weer en ik heb ze begroet met het fluitje.
Dit is nu twee weken geleden, geen telefoontje meer gehad! Wel een beetje gemeen, maar het lijkt wel te werken. Dus voorlopig in ieder geval opgelost.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Dat is niet gemeen, dat is duidelijk! Ben benieuwd...

WSJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2017 16:32

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door WSJ »

Ik zelf ga weer een voetbalfluitje bij de telefoon neerleggen voor deze gasten, ik word nu steeds gebeld voor mijn computer die niet goed zou zijn. Heel brutaal proberen het zelfs bij mijn kinderen. Gelukkig weten ze buitenlandse taal gelijk neerleggen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nummer (inkomend) blokkeren

Ongelezen bericht door sylvesterb »

olaf79 schreef:
sylvesterb schreef:
olaf79 schreef:Een inkomend buitenlands nummer blokkeren is technisch een beetje ingewikkeld maar het kan wel. Ik denk overigens dat Ziggo deze functionaliteit in haar netwerk niet heeft.
Klopt, Ziggo biedt geen mogelijkheid om inkomende nummers te blokkeren. XS4ALL biedt deze mogelijkheid wel, hier kun je zelfs iemand blokkeren die "anoniem" belt.
Maar wat jij schrijft klopt niet. Ze kunnen binnenlandse nummers wel blokkeren als die overlast veroorzaken. Dit is wettelijk verplicht. Buitenlandse nummers kunnen technisch wel geblokkeerd worden, maar Ziggo heeft deze optie in zijn netwerk niet geimplementeerd.
Bij XS4ALL kun je dit gewoon zelf uitvoeren zonder dat Ziggo dit pas doet nadat je aangifte hebt gedaan van "stalking".

Gesloten