LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nummerweergave

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

Nummerweergave

Ongelezen bericht door Gast »

Wij zijn inmiddels al weer ruim 3 weken bezig om nummerweergave er doorheen te krijgen. We hebben een apart apparaat gekocht (Ranex) die volgens de leverancier UPC ondersteund, maar helaas. Na veel op en neer gebel nog niets. De technischedienst van UPC schijnt er mee bezig geweest te zijn, niets gevonden, dossier gesloten, maar niet aan ons gemeld. Dus wij maar wachten en nogmaals bellen. In het laatste telefonische contact werd mij vertelt:"Bij ons is alles goed ingesteld mevrouw." Oke, maar waarom werkt het dan niet? Later in dit gesprek kreeg ik van de medewerker te horen dat deze dienst niet gelevert kan worden?!?!?!?!?! Wat is hier aan de hand? Ik krijg het wel op mijn rekening, maar het kan niet gelevert worden?!?! Vervolgens kreeg ik te horen dat ik er toch gratis bellen tegenover had staan. Ja, daar koop ik iets voor!! Ik wil de diensten gelevert zien die UPC zegt te leveren.
De medewerker kon me vertellen dat ze 'er mee bezig zijn'. Afwachten dus maar weer.
Ik vind dat ik niet juist ben voorgelicht. In één gesprek tegengestelde berichten horen wekt niet echt vertrouwen. Ik hoop dat het wordt opgelost, anders stap ik toch weer terug naar een andere aanbieder.

Een ontevreden klant.

Gast

Re: Nummerweergave

UPC is niet te vertrouwen!!! Dat is nou net wat veel mensen op o.a. dit forum onze medemens duidelijk willen maken!

ti

Ongelezen bericht door ti »

Ook wij hebben hetzelfde probleem gehad met UPC.
3 Jaar geleden wilde we overstappen van kpn naar upc. We hadden zojuist een nieuwe Siemens teleoon gekocht en wilde wel eerst weten of die in combinatie met UPC nummerweergave had.Met KPN was dit wel het geval. Dit werd door UPC beaamd. Maar na overstap bleek dat de nummerweergave niet werkte. Ook heel veel gebeld en gemaild etc. Ze gaven als antw. dat de telefoon niet werkte met UPC, terwijl we dat van te voren duidelijk hadden gevraagd.
Nadat we aangegeven hadden dan weer terug te willen naar kpn, kwamen ze als tegemoetkoming aan met een aparte nummermelder.
Dit heeft wel enkele maanden geduurd.
succes

Gast

Wij hebben een probleem met Ranex (nummerweergave apparaat) Dat ding werkt voor geen meter na een maand of 3 krijg je allemaal rare code's en cijfers. Nieuwe nummermelder gehaald, zelfde merk en ja weer het zelfde geklooi. We dachten het ligt aan KPN, maar dit bleek niet het geval te zijn. Nog een paar maand aangeklooit komt er toevallig een aanbieding bij een groothandel van een set dect telefoons met Nummerweergave, en wat blijkt bij deze telefoons doen ze het gewoon wel en bij de Ranex nummerweergave apparaat niet. We hebben toen maar het hele gevalletje maar terug gebracht naar de winkel waar het vandaan komt. Hierbij wil ik niet zeggen dat het niet aan Upc ligt maar het kan ook aan dat apparaat liggen.

Groeten Bart

Vonnie

Ongelezen bericht door Vonnie »

Zorg gewoon dat je een nummermelder met FSK doorgave hebt ( duitse wijze van doorgave ) dan is het hele probleem opgelost.

In nederland word nummerweergave doorgegeven via DTMF, dus de meeste toestellen hebben dit niet.

Ik heb thuis een loewe toestel en een siemens A140, beiden ondersteunen FSK, dus geen probleem!

Blaat

Ongelezen bericht door Blaat »

Precies,

DTMF waar KPN gebruik van maakt is een Nederlands protocol, FSK waar UPC gebruik van maakt is een Europees protocol.

Gesloten