LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] O2 abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
march

O2 abonnement

Ongelezen bericht door march »

Ik heb begin dit jaar een XDA aangeschaft met de volgende aanbieding:
- inclusief 32MB memory card;
- inclusief een jaar lang geen abonnementskosten;
- inclusief een jaar lang iedere maand 5MB GPRS data gratis.

Ik sluit dus een abonnement af met 500 belminuten. Totaalbedrag € 12,50 per maand.

Nu komt het: ik moet de 500 belminuten wel betalen, dus ik betaal nog € 5,- per maand, terwijl dit ook abonnementskosten zijn. Op de factuur staat het onder de abonnementskosten, terwijl in de aanbieding die ik kreeg het volgende staat bij de tarieven:
Het basistarief kost je:
- abonnement (p/mnd) € 7,50
- abonnement 500 minuten (à € 0,01 per minuut) € 5,00
- mobiel bellen € 0,15 per minuut
- SMS berichten versturen € 0,15 per bericht
- data communicatie via GPRS € 1,50 per Mb.

Na diverse malen telefonisch contact met de klantenservice, waarbij zelfs 1 keer werd gezegd dat ik mijn geld terugkreeg, bleek dit niet het geval en moest ik maar een brief sturen naar het antwoordnummer. Ik gedaan en na 2 maanden nog niks gehoord te hebben, maar zelf met de klantenservice gebeld. De brief was afgehandeld en goedgekeurd volgens de medewerker, maar ik kreeg nog wel een factuur voor die € 5,00, dus hij zou het even navragen hoe dit zat. Na lang wachten, gelukkig gratis nummer, bleek dat men zei dat de € 5,00 de 5 Mb GPRS betrof, maar daar had ik het nooit over gehad. Hij nog bij verschillende mensen navraag gedaan en zo uiteindelijk na 1,5 uur aan de telefoon te hebben gehangen, kwam hij met het bericht dat ik de kopie van de pagina van die aanbieding maar op moest sturen, zodat men dit kan controleren en niet mij op mijn woord geloofde.

O.k. ik dus een brief klaarmaken, maar als ik de gegevens in de enveloppe wil doen zie ik dat ze die pagina die hij wou hebben al in hun bezit hebben. Nu ben ik wel erg kwaad, want zo komen ze dus van lastige mensen aan de telefoon af. Ik opnieuw bellen, maar dan krijg je weer iemand anders aan de lijn en die begint weer van voren af aan. Daar ook weer bijna 1 uur mee aan de lijn gehangen, maar men luistert niet naar wat je zegt en zegt dan dat je maar een brief moet sturen, maar dat had ik allang gedaan, dus wat schiet je daar mee op.

Het komt er dus op neer dat men gewoon iets anders blijft zeggen, om zo onder zijn fout uit te komen, maar ik denk dat ik misschien maar eens bij het kantoor moet langsgaan. Ze zullen je dan zeker voor een gesloten deur laten staan, want iemand binnen laten zullen ze wel niet durven.

Ik had zonder die € 5,00 per maand waarschijnlijk niet voor de XDA gekozen, dus zo hebben ze je makkelijk te pakken.

Heeft iemand misschien nog een idee?

stingray

Re: O2 abonnement

Ongelezen bericht door stingray »

Je zegt dat je een abo hebt afgesloten bij O2. Dit is ondertussen overgegaan naar Telfort. Probeer er achter te komen of hun tarieven gewijzigd zijn en raadpleeg de algemene voorwaarden op hun website of dit een reden is om je abonnement te annuleren. Op die manier kun je onder je (in jou ogen) nadelige contract uit en met nummerbehoud naar een andere provider.
Voor de rest vind het geen slechte aanbieding moet ik zeggen. 500 minuten (=8uur 20minuten) voor €5,00....zie dat maar eens ergens anders voor elkaar te krijgen...
Succes!

Daemon Seed

Re: O2 abonnement

Ongelezen bericht door Daemon Seed »

Ja, 500 belminuten klinkt leuk, maar die zijn alleen geldig als je naar een mobiel O2 belt of naar een vast nummer. Bel je iemand met een andere provider, betaal je de hoofdprijs en wordt dat nog eens extra in rekening gebracht.

Gesloten