LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omzetten naar telfort - abonnement, help !

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dokter a

Omzetten naar telfort - abonnement, help !

Ongelezen bericht door Dokter a »

Mijn ervaringen bij Telfort zijn triest, van service is nauwelijks sprake. Wat deed zich namelijk voor: in november 2009 wilde ik overstappen van Wireless naar een Telfort sim - only abonnement met nummerbehoud. Contract opgezegd bij Wireless, contract geopend bij Telfort. Het lijkt zo eenvoudig, edoch hoe anders is het verlopen. Telfort zou het nummer overnemen / overzetten en dan zou het geregeld zijn. Totdat ik opeens in januari 2010 doodleuk facturen ontving van Wireless, die ik al in december 2009 had opgezegd. Door zelf na te vragen bleek dat de omzetting bij Telfort niet gelukt was, mijn nummer was nog actief bij Wireless, vandaar de facturatie van Wireless. Eveneens ontving ik facturen van Telfort, vanwege het nieuwe abonnement. In totaal liep deze dubbele facturatie op tot 4 maanden, € 162,-. Door direct zelf naar een Telfort-winkel te stappen heb ik hiervan melding gemaakt. De man in de telfortwinkel wist te vertellen dat de omzetting nog niet gelukt was. Dit ging zo enkele weken door, terwijl ik dubbele abonnementen moest betalen. Iedere week ging ik langs bij Telfort, na 4 maanden was het eindelijk geregeld. Echter ik had wel onterecht facturen van Wireless moeten betalen, vanwege het falen van Telfort. Nogmaals, tengevolge van het mislukken van de omzetting bij Telfort, liep wel doodleuk mijn abonnementskosten bij Telfort door en mijn "abonnement" bij Wireless (met hogere tarieven, want abonnement was opgezegd). Telfort pleegt dus contractbreuk, want mijn nieuwe abonnement bij Telfort functioneerde niet maar ik betaalde er al wel kosten voor.

In totaal heb ik door de fout van Telfort, 162 euro extra moeten betalen bij Wireless. Dit heb ik gemeld bij de klantenservice van Telfort. Deze zogenaamde service stuurt mij nu het bericht terug: "gemaakte kosten bij Wireless kunnen niet vergoed worden door Telfort." Zo omzeilt Telfort doodleuk de schuldvraag, dat door de fout van Telfort alles in de soep liep en ik extra kosten moest maken bij Wireless. Ik spreek schande van deze manier van afhandelen van de 'klantenservice'.

Wat rest mij nou nog te doen ?

doberink

Re: Omzetten naar telfort - abonnement, help !

Ongelezen bericht door doberink »

Heb je telfort al officieel in gebreke gesteld met een aangetekende brief?
Dat is de officiële start van alle zaken. Als Telfort belooft een abonnement op te zeggen als jij bij hen een nieuwe afsluit, dan moeten ze dat doen. Door een ingebrekestelling geef je een bedrijf nog een redelijke termijn (meestal 2 weken) om een probleem op te lossen.

Kijk ook even in de voorwaarden die bij je contract staan, want ik neem aan dat je een overeenkomst heb ondertekend bij Telfort.

Als het uiteindelijk niet lukt, zou je naar het juridisch loket gaan en daar je zaak kunnen voorleggen. Kunnen zij inschatten wat je kans van slagen is.

Daarna zou je eventueel kunnen overwegen om naar de geschillencommissie te stappen.

Maar goed... Misschien dat het probleem ook zo wel door Telfort wordt opgelost.

Succes.

Gesloten