LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbegrijpelijk telefoon verkeer

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
chrisd1

Onbegrijpelijk telefoon verkeer

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Vanmorgen rond 11:00 uur zijn we tenminste 3x gebeld door het nr +31654501233; ons onbekend en wij hebben niet opgenomen.
Vlg https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31654501233 zou het hier gaan om een voicemail-nr ??van Vodafone, zijnde onze provider.
Daar is geen enkele reden voor.
Inmiddels begrijp ik uit de bijlage, dat vanuit mijn toestel tussen 11:35 en 11:44 u 5x naar bovenstaand nr gebeld is; wat wij iig niet zelf gedaan hebben.
Snapt iemand hier iets van??

renewouters

Re: Onbegrijpelijk telefoon verkeer

Ongelezen bericht door renewouters »

Dat is het voicemailnummer van Vodafone. Kennelijk heeft iemand een voicemail in je mailbox ingesproken en staat notificatie op "gebeld worden", i.p.v. SMS notificatie.

Maar waarom zo panisch doen als er gebeld wordt? Daar is telefonie toch voor?

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

U begrijpt uit de bijlage dat er vanaf uw toestel is 5x is gebeld? welke bijlage bedoelt u de gebelde lijst in uw telefoon of een online lijst van de provider?
Wat is eigenlijk de reden dat u niet opneemt als u het nummer niet kent? kan zomaar een bekende zijn die een andere (tijdelijk) nummer heeft. Gaat tenslote om een nederlands 06 nummer en belt niet geheim

Emcede

Ongelezen bericht door Emcede »

Waarom neemt u niet gewoon op? Er kan u niets ergs gebeuren, óók niet als u door een onbekend nummer wordt gebeld. Zolang u maar geen onbekend nummer gaat terugbellen.

chrisd1

Sy; was vergeten de in OP genoemde bijlage op te nemen: Afbeelding
Gezien https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31654501233 had ik geen zin om zelf ook nog eens hiermee een uur of zo met de z.g. Klantenservice van Vodafone aan de telefoon te gaan hangen.
Althans ikzelf maak hieruit op, dat door mijn eigen telefoon tenminste 5x gebeld is, nl. gedurende 3, 13, 15,19 en 16 seconden; wat wij iig niet gedaan hebben.
Begrijpt iemand zoiets??

Vodafone Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vodafone Webcare »

Beste chrisd1,

Ik wil u graag verder helpen. Wilt u uw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar [email protected] met als onderwerp: "Radar | accountnaam | datum waarop het bericht is geplaatst | onderwerp bericht"?

Gegevens:
- naam
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer

Met vriendelijke groet, Rachelle

Vodafone 24/7 Web Crew

Spacestar

Ongelezen bericht door Spacestar »

Dit zijn volgens mij 'hoax' berichten.
Ook wij worden zeer regelmatig 'lastig' gevallen door die (NEP) 06 nummers!
De ons bekende 06 nummers staan met naam in de telefoon, zelf hebben we een geheim nummer.
Als je opneemt krijg je een gebrekkig Engelstalig iemand aan de lijn.
Wat ze nu weer hebben 'uitgevonden' is om je een zogenaamd sms berichtje te sturen met de boodschap "Kan ik ook helpen".
Dus bel dat 'zichtbare' 06 nummer NIET terug als u zo'n nep-berichtje krijgt..

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Spacestar schreef:Dit zijn volgens mij 'hoax' berichten.
Onzin. Lees mijn eerste bericht hierboven. Het genoemde nummer is gewoon het voicemail nummer van Vodafone. Niks geen hoax. Antwoorden op dit forum zorgen steeds vaker voor meer verwarring bij de vraagsteller dan dat problemen worden opgelost.

chrisd1

renewouters schreef:Dat is het voicemailnummer van Vodafone. Kennelijk heeft iemand een voicemail in je mailbox ingesproken en staat notificatie op "gebeld worden", i.p.v. SMS notificatie.
Klopt; zag ik pas later.
renewouters schreef:
Spacestar schreef:Dit zijn volgens mij 'hoax' berichten.
Onzin. Lees mijn eerste bericht hierboven. Het genoemde nummer is gewoon het voicemail nummer van Vodafone. Niks geen hoax...
Klopt; heb inmiddels mijn gegevens gemaild; laat hier verder weten.

Gesloten