| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onbeperkt internet? Echt niet.
Onbeperkt internet? Echt niet.
Dit is een klacht over Robin Mobile. Ik ben klant ben abonnee op het Pijl Snel pakket, dat is onbepertk internet met de snelheid van 15Mb/s.
Mijn snelheid is op dit moment 0.40 mb/s. Dus ik nam contact op met de klantenservice en ze zeiden dat dat komt vanwege het datalimiet en dat dit via de app duidelijk zou moeten zijn.
Een datalimiet? Ze adverteren breeduit dat hun internet onbeperkt is. Er zit dus wel degelijk een beperking op en daarmee meteen een forse. Je kan dus maximaal 15 GB per maand verbruiken. Als je dat bereikt heb is je tegoed op en wordt je snelheid zo verlaagd dat zelfs een inbel verbinding sneller is. O ja, als je dan weer tijdelijk snel internet wil kan je voor een week tien euro neertellen voor hun actie genaamd "need for speed". Nou ja ik overweeg dus over te stappen want ik was misschien geen abbonnee als ze geen onbeperkt internet aan hadden geboden.
Want het is helemaal niet obeperkt. Je mag toch niet zomaar liegen om klanten te werven in dit land?
Mijn snelheid is op dit moment 0.40 mb/s. Dus ik nam contact op met de klantenservice en ze zeiden dat dat komt vanwege het datalimiet en dat dit via de app duidelijk zou moeten zijn.
Een datalimiet? Ze adverteren breeduit dat hun internet onbeperkt is. Er zit dus wel degelijk een beperking op en daarmee meteen een forse. Je kan dus maximaal 15 GB per maand verbruiken. Als je dat bereikt heb is je tegoed op en wordt je snelheid zo verlaagd dat zelfs een inbel verbinding sneller is. O ja, als je dan weer tijdelijk snel internet wil kan je voor een week tien euro neertellen voor hun actie genaamd "need for speed". Nou ja ik overweeg dus over te stappen want ik was misschien geen abbonnee als ze geen onbeperkt internet aan hadden geboden.
Want het is helemaal niet obeperkt. Je mag toch niet zomaar liegen om klanten te werven in dit land?
Laatst gewijzigd door Radar op 25 mei 2016 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
Re: Onbeperkt internet? Echt niet.
Heeft u de voorwaarden gelezen?
Daar staat het duidelijk vermeld.
https://www.robinmobile.nl/gebruik
Daar staat het duidelijk vermeld.
https://www.robinmobile.nl/gebruik
Daarmee is het nog niet onbeperkt en ze zouden het niet zo mogen noemen.
Je kan nog steeds onbeperkt internetten, er is nog steeds geen limiet aan het aantal mb's/gb's wat je mag verbruiken, wat ze ook beloven bij je abonnement. Enkel de snelheid gaat na 15 gb naar beneden tot 400 kbps. Nergens beloven ze dat je onbeperkt kan data opsouperen op 15 Mbps.niethenk schreef:Dit is een klacht over Robin Mobile. Ik ben klant ben abonnee op het Pijl Snel pakket, dat is onbepertk internet met de snelheid van 15Mb/s.
Er zit dus geen beperking op het aantal MB's, waar ze ook mee adverteren, maar enkel op de behaalde snelheid, wat ze duidelijk zeggen in de door jou geaccepteerde voorwaarden, en wat een van de hoofdredenen is waarom de diverse abonnementen van prijs verschillen.
Ze liegen in mijn ogen dan ook niet, voor wat mijn mening waard is in dit geheel..
Dat "onbeperkt" is altijd en overal op basis van Fair Use Policy. Een verbruik van meer dan 15GB per maand lijkt mij niet meer binnen de FUP vallen.
Ik verwacht dat TS gelijkt zou krijgen van de rechter of de reclame code commissie. Wie adverteert met onbeperkt mag verwachten dat klanten dat opvatten als "zonder limiet". En dat dit duidelijk niet. Hier is m.i. sprake van liegen bij omissie. Immers, de adverteerder laat essentiële informatie weg.
Idd misleiding. T-mobile heeft ook wel eens zo geadverteerd (met onbeperkt terwijl dat niet zo was). Kijk eens bij uitspraken reclame code commissie
Op hetgeen waarmee geadverteerd wordt, het onbeperkt aantal MB's, zit ook daadwerkelijk geen beperking/limiet, bij geen van de abonnementen. Daarnaast komt in de reclameuitingen duidelijk naar voren dat er verschillende abonnementen zijn, met als belangrijkste kenmerk er een FUP geldt, en dat deze elk een hogere snelheid heeft, al naar gelang er meer betaald wordt, Ook verschilt het overschakelen naar de lagere snelheid van 400 kb/s per abonnement, wat ook duidelijk te zien is. Die informatie wordt niet weggelaten, deze is op dezelfde plek (website), en op dezelfde manier in te zien.alfatrion schreef:Ik verwacht dat TS gelijkt zou krijgen van de rechter of de reclame code commissie. Wie adverteert met onbeperkt mag verwachten dat klanten dat opvatten als "zonder limiet". En dat dit duidelijk niet. Hier is m.i. sprake van liegen bij omissie. Immers, de adverteerder laat essentiële informatie weg.
Tegelijk zeggen ze direct op hun productpagina letterlijk:
Die belofte lijken ze niet waar te maken.Je hoeft daarom nooit meer bang te zijn voor een onverwacht hoge rekening omdat je teveel MB's hebt verbruikt en je hebt nooit meer last van een onbruikbaar trage internetverbinding.
Ik zie het niet.
1e reclame (uitnodiging tot aankoop)
https://www.robinmobile.nl/
- "Écht onbeperkt MB's, SMS & Minuten binnen heel Nederland, € 19,95 p.m."
- Geen melding van een beperking
- Er wordt niet aangegeven dat je eerste maand € 9,95 mee kwijt bent.
- Er wordt niet gewezen op het herroepingsrecht en het modelformulier wordt niet verstrekt
2e reclame (uitnodiging tot aankoop)
https://www.robinmobile.nl/producten?pa ... _bestellen
- "Robin Pijl Snel Onbeperkt binnen NL, MB's + SMS + minuten, datasnelheid 15,0 Mbps, € 49,95 per maand"
- Er wordt niet gewezen op het herroepingsrecht en het modelformulier wordt niet verstrekt
3e reclame (uitnodiging tot aankoop)
https://www.robinmobile.nl/bestellen?product=5
- "Robin Pijl Snel € 49,95, Onbeperkt MB's, SMS & Minuten, datasnelheid max 15,0 Mbps"
- algemene voorwaarden wordt niet van toepassing verklaart (auw)
- Er wordt niet gewezen op het herroepingsrecht en het modelformulier wordt niet verstrekt.
- Algemene voorwaarden zijn m.i. ook niet gemakkelijk toegankelijk (of te downloaden maar daarvoor moet je bij de overheid zijn).
1e reclame (uitnodiging tot aankoop)
https://www.robinmobile.nl/
- "Écht onbeperkt MB's, SMS & Minuten binnen heel Nederland, € 19,95 p.m."
2e reclame (uitnodiging tot aankoop)
https://www.robinmobile.nl/producten?pa ... _bestellen
- "Robin Pijl Snel Onbeperkt binnen NL, MB's + SMS + minuten, datasnelheid 15,0 Mbps, € 49,95 per maand"
3e reclame (uitnodiging tot aankoop)
https://www.robinmobile.nl/bestellen?product=5
- "Robin Pijl Snel € 49,95, Onbeperkt MB's, SMS & Minuten, datasnelheid max 15,0 Mbps"
- algemene voorwaarden wordt niet van toepassing verklaart (auw)
- Er wordt niet gewezen op het herroepingsrecht en het modelformulier wordt niet verstrekt.
- Algemene voorwaarden zijn m.i. ook niet gemakkelijk toegankelijk (of te downloaden maar daarvoor moet je bij de overheid zijn).
Laatst gewijzigd door alfatrion op 25 mei 2016 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Het lijkt mij toch echt wel duidelijk uitgelegd:
"De datasnelheid van Robin Pijl Snel is maximaal 15,0 Mbps voor de eerste 15.000 MB die je verbruikt binnen je betaalde periode. Wanneer je meer verbruikt, dan wordt de datasnelheid automatisch aangepast naar 400 Kbps. Deze datasnelheid is voldoende om de meeste alledaagse dingen te kunnen blijven doen en je verbruik van MB's blijft volledig onbeperkt. ;Aan het begin van iedere nieuwe periode wordt de teller automatisch weer op nul gezet en komt de datasnelheid terug op het oorspronkelijke niveau. Heb je de 15.000 MB verbruikt en wil je tussentijds toch een hoge datasnelheid hebben? Dan kun je ervoor kiezen om NEED 4 SPEED te activeren voor slechts €4,95 per week."
"De datasnelheid van Robin Pijl Snel is maximaal 15,0 Mbps voor de eerste 15.000 MB die je verbruikt binnen je betaalde periode. Wanneer je meer verbruikt, dan wordt de datasnelheid automatisch aangepast naar 400 Kbps. Deze datasnelheid is voldoende om de meeste alledaagse dingen te kunnen blijven doen en je verbruik van MB's blijft volledig onbeperkt. ;Aan het begin van iedere nieuwe periode wordt de teller automatisch weer op nul gezet en komt de datasnelheid terug op het oorspronkelijke niveau. Heb je de 15.000 MB verbruikt en wil je tussentijds toch een hoge datasnelheid hebben? Dan kun je ervoor kiezen om NEED 4 SPEED te activeren voor slechts €4,95 per week."
-
krezie herrie
Onbeperkt? Echt wél! En die 15 Mbps is ook in de praktijk niet haalbaar, ook dat staat volgens mij ook bij iedere provider vermeld.
Beetje inlezen waar je je aan gaat verbinden is misschien zo gek nog niet..
Beetje inlezen waar je je aan gaat verbinden is misschien zo gek nog niet..