LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagd continu internet op mobiel (Ben/ TMobile)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Aije

Ongevraagd continu internet op mobiel (Ben/ TMobile)

Ongelezen bericht door Aije »

Zijn er meer mensen die onaangenaam verrast zijn door de mededeling van Ben da zij over hun datalimiet heen zitten terwijl ze geen internet gebruiken op hun mobiel?

Vandaag ontving ik een sms waar bij dat werd aangegeven. Echter kan ik pas op het mobiele internet als ik daar het toestel toestemming voor geef. En ik had nog nooit mijn ben abonnement geregistreerd in samenhang met het internet.

Nu schijnt dat T Mobile wat heeft veranderd waardoor je ongevraagd permanent online bent.

Natuurlijk zag ik wel het icoontje van internet aanstaan. Maar elke keer telefoon uitgedaan en weer aan. Elke keer weer de optie internetverbinding vragen en niet automatisch internet.
Tot dus aan vandaag aan toe. En blijkt T Mobile dus ongevraagd mensen internet op te dringen?

Nu moet ik er zelf weer achteraan bellen dat het bedrag voor de open onlineverbinding terug te draaien volgende maand.

Dit kan toch niet zomaar?

Ben ik nu de enige of zijn er meer?

GJvdZ

Re: Ongevraagd continu internet op mobiel (Ben/ TMobile)

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Internet staat "aan" voor iedereen. Als je internet vervolgens ook aanzet op je toestel, dan kan die daar "zomaar" gebruik van maken. Het niet hebben van mobiel internet betekent alleen maar dat je geen mobiel internet abonnement hebt, maar betaald naar gebruik ipv flat fee.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Aije schreef:Zijn er meer mensen die onaangenaam verrast zijn door de mededeling van Ben da zij over hun datalimiet heen zitten terwijl ze geen internet gebruiken op hun mobiel?

Vandaag ontving ik een sms waar bij dat werd aangegeven. Echter kan ik pas op het mobiele internet als ik daar het toestel toestemming voor geef. En ik had nog nooit mijn ben abonnement geregistreerd in samenhang met het internet.

Nu schijnt dat T Mobile wat heeft veranderd waardoor je ongevraagd permanent online bent.

Natuurlijk zag ik wel het icoontje van internet aanstaan. Maar elke keer telefoon uitgedaan en weer aan. Elke keer weer de optie internetverbinding vragen en niet automatisch internet.
Tot dus aan vandaag aan toe. En blijkt T Mobile dus ongevraagd mensen internet op te dringen?

Nu moet ik er zelf weer achteraan bellen dat het bedrag voor de open onlineverbinding terug te draaien volgende maand.

Dit kan toch niet zomaar?

Ben ik nu de enige of zijn er meer?
T-mobile of ben dringen je niks op. Je zult wel een app op je telefoon hebben die continue verbinding met internet zoekt om data te updaten of zo. Kijk daar maar eens naar.

Aije

Nee ik heb geen app oid geïnstalleerd. Bij Ben hebben ze zelf gezegd dat het komt doordat TMobile wat in hun netwerk heeft veranderd.

Ik surf nooit online, heb enkel een what's app via wifi verbinding (en dus elke keer moet bewust een wifiverbinding opzoeken).

Ben heeft toegegeven dat dus TMobile schuldig is in deze. Daarom val ik er over.

Zou ik zelf wat hebben veranderd aan mijn instellingen oid, dan is het mijn eigen fout/schuld. Maar nu buiten mij om heb ik een dikke week lang continu een onlineverbinding gehad.

Groetjes Aije

olaf79

Aije schreef:Nee ik heb geen app oid geïnstalleerd. Bij Ben hebben ze zelf gezegd dat het komt doordat TMobile wat in hun netwerk heeft veranderd.

Ik surf nooit online, heb enkel een what's app via wifi verbinding (en dus elke keer moet bewust een wifiverbinding opzoeken).

Ben heeft toegegeven dat dus TMobile schuldig is in deze. Daarom val ik er over.

Zou ik zelf wat hebben veranderd aan mijn instellingen oid, dan is het mijn eigen fout/schuld. Maar nu buiten mij om heb ik een dikke week lang continu een onlineverbinding gehad.

Groetjes Aije
Vrijwel onmogelijk wat je hier beweert. Als jouw telefoon geen internet gebruikt, ben je niet online. T-Mobile heeft daar verder geen invloed op.

Aije

Ik snap je ongeloof, dan snap jij hoe enorm ik schrok toen ik bericht kreeg dat ik over een bepaald datalimiet heen zat.

Nogmaals Ben heeft zelf toegegeven dat het door Tmobile komt.

Ik had mijn simkaart nog niet eens aangemeld voor internet. Stond nog op vodafone in het systeem van mn vorige simkaart.

Aije

En zelfs met het uit en aanzetten van de telefoon bleef ik automatisch contact maken met internet. En dus ongevraagd!

Erg eng is het juist dat dit kennelijk kan gebeuren. Surfde ik nu daadwerkelijk met mijn nokia C3.00 dan zou ik dat snappen. Maar ik surf niet online mobiel.

atesli

Ongelezen bericht door atesli »

Als je je simkaart in je toestel plaatst dan worden automatisch je internet instellingen aktief, is zo bij alle providers.
(je krijgt de instellingen per SMS waarop je deze opent om te installeren)

Alle telefoons zeker van de laatste jaren gaan maar wat graag zelf online om te kijken voor updates enz , misschien is er een progamma aktief wat 24 uur online blijft . (Op mijn telefoon zijn dat er al gauw een stuk of 10)

Dat Ben geen zin heeft en alles naar T-Mobile afschuift zou ik niet serieus nemen want dat slaat nergens op.
T-Mobile heeft hier geen invloed op , de enigste die wat aan je probleem kan doen ben je zelf door de toegangspunten voor internet uit je telefoon te halen!

Aije

Ze hebben mede op mijn verzoek mij nu afgesloten van het mobiele internet en kan ik enkel via wifi internetten.

Maar morgen nog eens bellen met Ben kijken of iemand anders van de klanten/klachtenservice een andere uitleg heeft.

Wel bedankt voor de reacties.

sixty9clown

Ongelezen bericht door sixty9clown »

Dit is echt te gek voor woorden! Zo ongevraagd dit te doen. Eerst een sms'je dat je limiet is overschreden en dan een email om het zo goedkoop mogelijk te houden voor je. Meteen contact formulier ingevuld wordt vervolgd!

T-Mobile Webcare

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@Aije

T-Mobile heeft niks in haar netwerk aangepast zodat haar klanten, zonder dat ze dit willen, op het internet zitten. Dit klopt dus totaal niet.

Hopelijk kom je snel erachter wat de oorzaak van het internetgebruik is. Succes!

Met vriendelijke groet,

Harvey
T-Mobile webcare

Aije

Dank je voor je reactie. Ik zal straks Ben (weer) uitgebreid aan de tand voelen. Hoewel de situatie is opgelost blijft het een hele rare situatie.

olaf79

Aije schreef:Dank je voor je reactie. Ik zal straks Ben (weer) uitgebreid aan de tand voelen. Hoewel de situatie is opgelost blijft het een hele rare situatie.
Zoals ik al eerder schreef, kijk eens goed in je mobile. Misschien is er toch een app die data gebruikt zonder dat je het weet (zelfs een app die je nooit hebt geinstalleerd kan voorgeinstalleerd zijn).

sixty9clown

Ongelezen bericht door sixty9clown »

Emailtje van Ben,

Beste meneer XXXX

Je hebt de afgelopen dagen gebruik gemaakt van internet op je mobiele telefoon. Ik hoop natuurlijk dat dit je goed bevallen is. Mocht je mobiel internet vaker willen gebruiken dan heb ik een tip hoe dit in het vervolg voordeliger kan.

Je hebt vanaf het begin van de maand voor meer dan 7 MB aan mobiel internet verbruikt. Voor mobiel internet betaal je nu € 1 per MB waardoor de kosten voor deze dienst op minimaal € 7 uitkomen. Wanneer je mobiel internet wilt blijven gebruiken dan raad ik je aan om een internet bundel toe te voegen aan je abonnement en zo in het vervolg een hoge rekening te voorkomen.

Ik gebruik alleen maar WiFi en dat is niet voor niets.

atesli

Ongelezen bericht door atesli »

Buiten het bereik van WIFI zal je telefoon de internet verbinding zoeken van je provider.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

Aije schreef:En zelfs met het uit en aanzetten van de telefoon bleef ik automatisch contact maken met internet. En dus ongevraagd!
Dat houd dus in dat je iets aan hebt staan wat een internetverbinding wil maken. Dat zou zelfs nog via de vodafone verbinding kunnen gaan als die nog in je telefoon staat.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

heb je geen mailbox ?achtergrondje?etc etc etc...

met bv mail,denk oke ik heb mijn mailbox ook op de telefoon zitten,maar ik er alleen maar wat mee als ik ga wifi..en..
fout dat ding maakt constant verbinding en controleert bv om 5 /10 min of je mail hebt...dus elke keer verbinding..

het kleinste dingetje kan al via internet gaan.

olaf79

sixty9clown schreef:Emailtje van Ben,

Beste meneer XXXX

Je hebt de afgelopen dagen gebruik gemaakt van internet op je mobiele telefoon. Ik hoop natuurlijk dat dit je goed bevallen is. Mocht je mobiel internet vaker willen gebruiken dan heb ik een tip hoe dit in het vervolg voordeliger kan.

Je hebt vanaf het begin van de maand voor meer dan 7 MB aan mobiel internet verbruikt. Voor mobiel internet betaal je nu € 1 per MB waardoor de kosten voor deze dienst op minimaal € 7 uitkomen. Wanneer je mobiel internet wilt blijven gebruiken dan raad ik je aan om een internet bundel toe te voegen aan je abonnement en zo in het vervolg een hoge rekening te voorkomen.

Ik gebruik alleen maar WiFi en dat is niet voor niets.
7 mb is niks. 1 youtube filmpje. Ook voor jou geldt, kijk eens goed naar je verbruik. Je kunt bijvoorbeeld 3g watchdog gebruiken wat helder maakt welke programmas het internet op gaan en voor hoeveel zij verstoken.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Nogmaals Ben heeft zelf toegegeven dat het door Tmobile komt.
U hebt een contract met BEN, U gebruikt (ongewild?) Internet en BEN geeft TMobile de schuld.
Dit is een duidelijk geval van:
- iemand afschepen
- iemand van het kastje naar de muur sturen
- iemand met een kluitje het riet in sturen

Kortom: U moet echt bij BEN zijn, niet TMobile.
Maar meer waarschijnlijk is dat U (of een app op Uw telefoon) toch echt data verkeer gepleegd hebt. Ik snap ook niet helemaal wat u schrijft.
Nee ik heb geen app oid geïnstalleerd. Bij Ben hebben ze zelf gezegd dat het komt doordat TMobile wat in hun netwerk heeft veranderd.

Eerst geen app, dan toch wel een (whats)app. En U surft nooit online. Surft U dan soms offline?
Bij mijn smartphone is het zo, dat als er een wifi verbinding is deze voorrang heeft. Maar ook zonder wifi werkt internet (gelukkig) wel.

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

ik zou gokken dat whatsapp graag regelmatig contact maakt met het internet om te kijken of er berichtjes zijn. Zo kunnen er meer apps zijn die dat doen, ook al wil je zelf alleen maar dat ze dat doen als je een wifi netwerk hebt en anders niet.

Ik heb zelf mijn internet op mijn mobiel zo volledig mogelijk uit gezet (mijn foon heeft ook geen wifi...) maar ik heb het geblokkeerd door de dns-servers en andere lokaties die mijn telefoon standaard wil gebruiken verandert naar adressen die nooit gaan bestaan en waardoor ik geen internet kan gebruiken. Ik zou dus zelf nakijken welke servers jouw telefoon wil proberen te benaderen om online te kunnen gaan en die namen of verwijderen of aanpassen naar een niet bestaand iets.

Gesloten