LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagd hele dure sms berichten ontvangen van Mobillion

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Beldje

Ongevraagd hele dure sms berichten ontvangen van Mobillion

Ongelezen bericht door Beldje »

Mijn vrouw kreeg maandag ongevraagd een sms van 1008 met de tussenstand van de wedstrijd Nederland-Denemarken, onderaan de sms stond dat als je deze info niet meer wilt! dan moet je reageren met WK UIT, mijn vrouw heeft dat gedaan en vervolgens ging het helemaal mis, binnen een half uur kreeg ze 30 smsjes met nieuwe tussenstanden (veel berichten werden meerdere keren met dezelfde info toegezonden).
Ten einde raad heeft mijn vrouw T-Mobile gebeld en een aardige dame vertelde dat de het bedrijf Mobillion deze smsjes verstuurde en! dat de melding WK UIT vaak niet werkt en een sms met STOP moet worden verzonden. In dit geval zou zij ervoor zorgen dat de ongevraagde smsjes zouden worden gestopt, wel deelde ze mee dat de ontvangen smsjes € 1,50 per stuk kosten en dat die allemaal betaald moeten worden. Mijn vrouw heeft direct na het gesprek nog een sms met STOP verzonden en het is ook inderdaad gestopt.
Natuurlijk ga ik niet die berichten betalen, ze zijn niet gevraagd en we kunnen aantonen dat we correct hebben gereageerd, en! we gaan aangifte van oplichting doen.
Weet iemand of T-Mobile samenwerkt met Mobillion?
Weet iemand hoe de rechter hierop zou reageren?

mask

Re: Ongevraagd hele dure sms berichten ontvangen van Mobillion

Ongelezen bericht door mask »

Je gaat het bedrag gewoon betalen hoor.
Je kunt niet bewijzen dat je je niet geabonneerd hebt, dus je bent gewoon de klos.
Welkom in NL waar deze praktijken (nog steeds) toegestaan zijn.
Telecom is ronduit mafia. niets minder.

Bart Heijden

Ongelezen bericht door Bart Heijden »

Het zou best kunnen dat T-mobile hier zelf achter zit.
T-mobile heeft een niet correct verdienmodel.
Zo heb ik bijvoorbeeld mijn telefoonabonnement in de winkel verlengd.
Ik wilde 135 minuten Sim-only van 10 euro per maand (bel nooit meer dan 20 euro per maand). Ik kreeg een contract onder mijn neus waar op stond relax135 zonder bedrag op het contract. Ik vraag nog aan die man "dit kost een tientje voor 135 minuten, want het staat er niet op", Ja zegt ie 135 minuten voor 10 euro. Krijg ik de eerste factuur is het iets minder dan 135 euro. Ik terug want het is een fout van hun, vergeet het maar (na lang zuren en uiteindelijk dreigen gecorrigeerd, maar niet met terugwerkende kracht, doen ze daar niet). Hoe het in elkaar zit, lijkt puur op oplichting gebaseerd.

Misschien helpt niet betalen en de rechter afwachten, ze hebben echter de macht, dus als je wil blijven bellen, gewoon betalen. Rechters zijn gewone mensen die dit ook tegenkomen en hier gevoelig voor zijn, dus ik denk niet dat T-mobile het zo ver laat komen (laten het denk ik bij dreigen). Alleen de ellende.

Tassadar

Ongelezen bericht door Tassadar »

Ik zou (schriftelijk!) bezwaar maken bij T-Mobile. Je schrijft dat je je nooit hebt aangemeld bij deze dienst en dat zij aan Mobillion het bewijs moeten vragen dat je je daar hebt aangemeld. Volgens de gedragscode SMS-diensten is T-Mobile verplicht dit te doen. Als er geen bewijs is, hoef je de rekening niet te betalen.

Als T-Mobile dit weigert, kun je naar de Geschillencommissie stappen.

sklos

Ongelezen bericht door sklos »

Ik doe de bewindvoering van mijn broer en schoonzus (allebei geestelijk beperkt). Bij beiden werd ook ten onrechte op 14 juni 2010 ruim EUR. 21,- aan SMS-diensten van 1008-Mobillion door T-Mobile gefactureerd. Hoewel T-Mobile op de hoogte was van deze frauduleuze SMS-dienst wilden ze me niet verder helpen. Uiteindelijk blijkt (een klant van) het bedrijf Mollie BV verantwoordelijk te zijn voor deze fraude. Nadat ik hier de gegevens naar toe had gestuurd kreeg ik vandaag (11 augustus 2010) van Jelle Kaat van Mobillion de volgende e-mail:

Beste ,

Wij hebben de informatie voor alle T-Mobile klanten aangeleverd. Zij
zullen dus allemaal worden gecompenseerd.

Met vriendelijke groet,
Jelle Kaat

Mollie B.V.
http://www.mollie.nl

Als het goed krijgen dus alle T-Mobile klanten hun geld terug. Als ik T-Mobile echter goed inschat geven zij dit geld niet automatisch door aan hun klanten, maar zal je er echt om moeten gaan bedelen.
Laatst gewijzigd door sklos op 20 aug 2010 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ze geven niets terug ,maar verrekenen het bedragje met de maandfacturen :)

sklos

Ongelezen bericht door sklos »

Bij mij zijn de kosten van Mobillion verrekend met de facturen over augustus.

Ik heb nog wel een nare smaak van T-Mobile in mijn mond. Hoewel ze wisten dat de betreffende SMS-dienst frauduleus was, moest ik er zelf voor zorgen dat ik het geld terugkreeg. Je kan het een beetje vergelijken met een 'geskimde' geldopname van je rekening waarbij de bank tegen jou zegt dat je, om je geld terug te krijgen, eerst maar eens contact op moet nemen met het betreffende 'bedrijf' in Roemenie.

Volgens mij handelt T-Mobile hiermee ook tegen de OPTA-regels. Wie heeft de tijd en de energie om dit bij de geschillencommissie aanhangig te maken???

Ik zeg T-Mobile op

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@ sklos

Jij bent de benadeelde, dus dat moet je zelf doen. Maar je kan hier natuurlijk ervaren mensen vragen om hulp, door bijv. een conceptbrief online te zetten.

Gesloten