LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde dienst sms

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hachiben

Re: Ongevraagde dienst sms

Ongelezen bericht door Hachiben »

Troetelbeer,

Hoe kan het bedrijf Golden-Bytes.com nou zien dat de echte ik heb aangemeld? Dus als ik nu willekeurig iemands mobielnummer invul op een website, dan is diegene dus de ***? Het bedrijf Golden-bytes.com gaat dus zomaar iemand betaalde smsen sturen? Als het zo kan? dan ga ik ook een bedrijf starten, dan willekeurige mobielnummer spammen en zeg, jij hebt dat zelf aangemeld via de website. Ik vraag me af waar de bewijslast dan ligt.

Ik las net een bericht op http://www.nu.nl/news.jsp?n=328421&c=50 dat er 4 klachten zijn binnengekomen over ongewenste smstjes. Ook dat Opta alleen de grote vissen wil vangen. Ik vraag hierbij nogmaals diegene die ooit slachtoffer is geweest van Golden-bytes.com, even nog een klacht gaat indienen. Zo kunnen we samen het probleem oplossen ipv een andere mobiele telefoonnummer aan te vragen ofzo.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hachiben, het gaat er niet om wie zich heeft aangemeld, maar om hoe er is aangemeld.
Aanmelden via internet mag niet meer.
Er kan alleen nog maar via sms aangemeld worden.
Tuurlijk kan het bedrijf niet zien of het de eigenaar van de telefoon zelf is die zich heeft aangemeld of iemand anders.
Feit blijft dat de eigenaar van de telefoon verantwoordelijk blijft voor zijn telefoon.

Enne, Hachiben....., ik zou mijn hersens niet gebruiken volgens jou????
Denk dat ik er iets meer van weet dan jij, vriend.
Heb er namelijk dagelijks mee te maken...
Weet hoe de mensen zich in alle bochten wringen om onder de rekening uit te komen, doordat ze opeens nergens meer van weten.
Helaas voor hen staat ieder bericht in de database van de aanbieder geregistreerd.
Jammer nou hè......... :lol:

Troetelbeertje

Ongelezen bericht door Troetelbeertje »

Yep... Daar komt het inderdaad op neer... Als je iemand eens lekker in de problemen wil brengen kun je lukraak een nummer invullen...
Je moet je dan meestal nog verifieren door een sms terug te sturen, maar veel mensen trappen daar helaas zomaar in!

Ik heb er zelf geen last van gelukkig, maar inderdaad, als je er echt last van hebt, en het lukt maar niet om het uit te zetten, dien dan gewoon een klacht in.

ik werk op een callcenter en wij worden overspoeld door mensen die hun smsjes niet uitgezet krijgen... Het zou wel prettig zijn als dat eens afgelopen zou zijn!

Gast

Via de gedragscode voor sms-diensten mag er helemaal niet meer aangemeld worden via een website.
Alleen nog via sms.
Wanneer het om een abonnementsdienst gaat waarbij de berichten € 1,10 of meer zijn moet er zelfs een dubbele log-in zijn.
Alles wordt dus afgeschermd.
Alleen zoals al eerder aangegeven vergeten mensen vaak dat in de database alles geregistreerd wordt.
Alle teksten die gestuurd zijn staan er echt woordelijk in.

Hachiben

Gast,

Ik probeer niet onder uit mijn rekening te komen, het gaat tenslotte om paar euro die ik ook nog fiscaal mag aftrekken op kosten van mijn zaak. Het gaat mij om een principieel kwestie. Ik heb dat nooit aangemeld voor zo'n dienst en wil dus niet de "berovers" spekken. In mijn vriendenkring ken ik ook nog paar mensen die last hebben van ongewenste betaalde smstjes. Ik wil gewoon gerechtigheid.

Even wat anders:

Ik kreeg vandaag 2 reacties van de firma Golden-bytes.com (nadat ik heb aangegeven dat ik bij diverse instanties geklaagd had).

1 reactie ging over mijn aanmelding, dat moest volgens het systeem dateren uit 15 September 2003 en na 6 maanden kreeg ik mijn eerste smstje, vinden jullie dit dan niet raar??? Het was op een maandag overdag tijdens werktijd, dat ik even 2 smsdiensten heb aangemeld, kom op zeg, het is gewoon een complete professionele beroving. Het bedrijf wacht zogenaamd 6 maanden met het versturen van een eerste sms? Onlangs hoorde ik van mijn Mobiel-provider dat ik mijn bel/sms gedrag van maximaal 6 maanden terug kan vinden/zoeken. Dus dat verklaart wellicht waarom ik pas na 6 maanden opeens een betaalde sms kreeg. Dat betekent, niemand kan gemakkelijk het bewijs leveren.

Tweede reactie is afkomstig van de Sales manager van Golden-bytes.com (zie tekst hieronder)

Geachte,

Hartelijk dank voor uw reactie waarop wij u het volgende willen
mededelen.

De dienst van de code 3545 (wij gaan er tenminste van uit dat u deze
code bedoelt) is een dienst van een klant van ons. Dit houdt in dat wij
alleen de sms doorgeven. Uw eerdere mail is aan deze organisatie
doorgestuurd. Mocht hier geen of een niet afdoende reactie zijn geweest
dan spijt dat ons, het ligt echter niet in ons bereik meer voor u te
kunnen betekenen. U kunt uw grieven dan ook aan deze organisatie kwijt.
Purple Friday.

In de SMS berichten die u krijgt kunt u diverse informatie vinden
waaronder een telefoonnummer en een emailadres. Desondanks denkt u
Golden Bytes op diverse sites te moeten plaatsen.

Voor alle duidelijkheid de dienst waar u gebruik van maakt is van Purple
Friday ( http://www.purplefriday.nl) , dus niet van Golden Bytes. De
acties inzake de websites zien wij dan ook als laster en indien wij
binnen 24 uur nog op deze sites vermeld staan zullen wij verdere acties
ondernemen.

Hoogachtend,

M.H.L. Sark
Manager Sales & Services
Golden Bytes BV

Dus hierbij een kleine excuse aan Golden-bytes.com, zij zijn niet de eindverantwoordelijke van de ongewenste spam-sms, maar Purple Friday. Mijn reactie naar Golden-bytes.com is dat als ze optijd hadden gereageerd op mijn eerdere mail, dan had ik het bedrijf niet hier zwart gemaakt. Pas nadat ik het bedrijf mededeelde dat ik op diverse instanties en websites mijn klacht heb ingediend, kreeg ik een reactie.

Ik blijf verder strijden tegen ongewenste betaalde smstjes van de "berovers".

Hachiben

Even nog een reactie over Purple Friday.

Via whois op de domeinnaam www.purplefriday.nl zie ik dat de domeinnaam is aangevraagd op 15 September 2003.
ERRRRRRRRRRRUG toevallig dat ik op diezelfde dag in de ochtend de website heb gevonden en dus even zin had om smsdiensten aan te melden tijdens mijn werkdag in mijn drukke werktijd.............

Heel tovallig hé? Misschien moeten diegene die ook ooit een sms gehad heeft, via [email protected] navragen wanneer jullie de sms-diensten zogenaamd aangevraagd moesten hebben.........ik durf bijna niet te gokken......15 September 2003?

Resultaat voor purplefriday.nl

Domeinnaam purplefriday.nl (volgend domein)
Status actief

Registrant Stichting Yellow Monday
Hofdreef 28 b
4881 DR ZUNDERT
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR ja
Administratief contact RA van Veen
+31 (0)765083429
[email protected]

Registrar Denit Internet Services bv
Contactweg 131
1014 BJ AMSTERDAM
Netherlands

Technisch contact Denit Support
+31 (0)20 337 2560
[email protected]

Nameserver ns1.masterdns.nl 80.84.243.71
Nameserver ns2.masterdns.nl 62.148.160.71

Datum eerste registratie 15-09-2003
Record laatst gewijzigd 24-12-2003
Record onderhouden door NL Domain Registry

Gast

Ik heb geen zin om een discussie aan te gaan over hoe andere bedrijven werken.
Ik weet niet hoe andere bedrijven met hun klachten omgaan.
Vind ik ook niet echt intressant moet ik eerlijk bekennen.
De 1 doet het zus..., de andere doet het zo....
Ieder zijn eigen beleid zullen we maar zeggen.

Feit blijft dat in 99 van de 100 gevallen er wel degelijk een aanmelding is geweest.
Door een technische storing ofzo kan er wel eens iets fout gaan.
Dit wordt meestal vrij snel ontdekt en bij ons wordt er dan ook meteen actie ondernomen.
Ieder klacht wordt door ons serieus behandeld.
Wanneer er echt iets fout zit bij ons door een technisch probleem of wanneer een partner van ons zich niet aan de regels houd vergoeden wij altijd alles netjes tot de laatste cent.

Alleen blijkt dat dus niet vaak voor te komen en zit toch echt de eindgebruiker fout.

Wat er in jou geval aan de hand is, Hachiben, weet ik niet.
Kan ik ook niet controleren, omdat het niet via ons bedrijf is.
Wel weet ik dat mensen erg vaak niet lezen en beginnen te klagen wanneer de rekening op de mat valt en ze dan opeens erg veel last krijgen van een selectief geheugen.... :wink:

Hachiben

Ik hou ook niet van eindeloze discussies.
Ik heb ook gewerkt voor bedrijven met databases etc. Er zijn genoeg databases waarbij jezelf de gegevens kunt aanpassen. De anti-spamwet is pas sinds vorige week woensdag ingegaan. Daarvoor bestond zo'n wet nog niet. Dat beweerde de politieman toen ik probeerde een aangifte te doen. Er zijn genoeg bedrijven die op een randje van de wet zitten om geld te "beroven ipv verdienen". Wat dacht je van een bedrijf dat zogenaamd kamer verhuren. Op het moment dat je belt, kom je op een voicemail, dan heb je al weer 1 euro betaald voor een gesprek van niks. Er zijn nog talloze gevallen te bedenken.
Ik ben van mening dat het besproken bedrijf ongevraagd betaalde smstjes versturen. Ik kan me niet voorstellen dat naast ik, mijn vriendin, haar zusje en nog een aantal mensen dezelfde selectief geheugenverlies hebben.

Gast

Hachiben
Gast

Geplaatst op 25 May 2004 13:21 door Hachiben

--------------------------------------------------------------------------------

Ik hou ook niet van eindeloze discussies.
Ik heb ook gewerkt voor bedrijven met databases etc. Er zijn genoeg databases waarbij jezelf de gegevens kunt aanpassen. De anti-spamwet is pas sinds vorige week woensdag ingegaan. Daarvoor bestond zo'n wet nog niet. Dat beweerde de politieman toen ik probeerde een aangifte te doen. Er zijn genoeg bedrijven die op een randje van de wet zitten om geld te "beroven ipv verdienen". Wat dacht je van een bedrijf dat zogenaamd kamer verhuren. Op het moment dat je belt, kom je op een voicemail, dan heb je al weer 1 euro betaald voor een gesprek van niks. Er zijn nog talloze gevallen te bedenken.
Ik ben van mening dat het besproken bedrijf ongevraagd betaalde smstjes versturen. Ik kan me niet voorstellen dat naast ik, mijn vriendin, haar zusje en nog een aantal mensen dezelfde selectief geheugenverlies hebben.
Zoals ik al zei kan ik niet voor andere bedrijven spreken en ben ik ook niet van plan om dat te doen.
Ik kan alleen voor het bedrijf spreken waar ik werk.

Ik kan je vertellen dat wij niks in onze database aan kunnen passen, m.b.t. de gegevens van aanmelding, overige ontvangen en uitgestuurde smsjes en afmeldingen.
Daar zou je jezelf ook niet echt geloofwaardig mee maken, omdat je dan opeens hele andere berichten zou krijgen dan de operators.

Jaja, je kan de berichten van operators en smsbedrijven naast elkaar leggen....
Echt, wanneer het legaal is, is ht echt waterdicht.... :D

Overigens bestaat de gedragscode (opgesteld door de OPTA, de providers en de smsbedrijven, gecontrolleerd door de consumentenbond) al zo'n beetje een jaar.
Wie zich niet aan de gedragscode houd wordt afgesloten voor het versturen van SMS.

Dus ja, de kans is dus erg groot dat er meerdere bij je in de familie zitten met de zelfde kwaal.
Niks vreemds overigens, dit komt regelmatig voor.

Hachiben

Volgens mij zeg je iets verkeerd, mijn vriendin is geen familie van mij. Ik doe niet met mijn familie hoor.
Ok ik begrijp dat jij bij soort gelijke bedrijf werkt. Daarom lijkt het voor jou onmogelijk. Maar als men bewust op zo'n manier geld willen "verdienen" dan kan het zeker wel, ondanks de gedragscode. Vergeet niet, een BV open je zo. Een verklaring van de helpdesk van sms3545.nl voor waarom ik pas na 6 maanden een eerste sms kreeg, is dat het bedrijf is overgenomen, zij zijn nu de database aan het testen. Ik hoef niet eens zoveel creativiteit te hebben om te bedenken dat je bedrijf meer waard zou zijn als je een grote database van klanten hebt, of je ontloopt juridische problemen, door een bv te ontbinden, weer een andere bv met andere poppetjes neemt de "praktijken" over. Het enige wat ik nu aan iedereen wil laten zien, niks is onmogelijk. Er zijn in Nederland zoveel juridische gaten.

Hoe dan ook, ik ga proberen mijn best te doen om dit soort bedrijven tegen te houden, al weet ik dat ik alleen niet zoveel kan doen. De aanhouder wint, laat ik dat hopen.

Gast

Ik heb je al eerder gezegd, ik ga niet voor een ander bedrijf spreken.
Alleen zo simpel als jij het nu schets werkt het helaas niet.
Was het maar waar, dan was ik nu namelijk multi-miljonair geweest :wink:

Maar goed, doe wat je niet laten kunt.
Niemand die er iets aan kan doen, omdat het gewoon een legale handel is.

Good luck!!! :D

Hachiben

Ik heb weer wat meer informatie over de "firma" Purple Friday gevonden: Daarin is goed te lezen dat de mensen achter de "firma" Purple Friday, in het verleden met ongewenste spams en andere oplichtingspraktijken geassocieerd zijn geweest. Er waren al vele discussies op het internet geweest over allerlei activiteiten waarbij vele gedupeerden opgelicht werden.

http://www.freewebs.com/belverbs/feitenoverzicht13.html

Ik voel me nu "gelukkig" niet meer zo alleen, er zijn velen samen met mij, hopelijk dat OPTA dit soort praktijken wel als grote vis ziet, want deze doorgewinterde oplichterspraktijken kunnen dus blijkbaar na vele faillissementen (na alles leeggezogen te hebben) weer verder opnieuw met mensen oplichten.

Charmay

Ongelezen bericht door Charmay »

WAAR GAAT DIT NAAR TOE? DIT IS VOLKOMEN ZINLOOS!!! HET IS HET WOORD VAN EEN GEDUPEERDE (BEN IK OOK) TEGEN HET WOORD VAN EEN FACILITATOR... ABSURD GEWOON...

Niels

Ongelezen bericht door Niels »

dit slaat gewoon nergens op, dat je ervoor wordt aangemeld!!! en niet!!!! ik herhaal NIET kan afmelden, ik heb t al min 2x via sms geprobeerd. en dat nr daar krijg ik de voicemail van........ wat kan je er nog tegen doen?

Niels

Ongelezen bericht door Niels »

als ik dit nummer bel 076 597 8272 krijg ik t voicemail nummer van een 06 ???? iemand al gehad??

Gast

Niels, wanneer je je niet voor een smsdienst aan kan melden ligt dat waarschijnlijk aan je operator.
Het heeft dan geen zin om contact op te nemen met de partij die deze dienst aanbied.
Je kan dan beter contact opnemen met je operator.
Waarschijnlijk heeft die de dienst (om wat voor reden dan ook) geblokkeerd.

Hachiben

Niels,

Probeer sowieso te klagen bij Opta. Hoe meer klachten, hoe meer druk we op Opta zetten om dit soort bedrijven aan te pakken.
Verder zal ik als ik jou was, bellen naar Golden-bytes.com (als je toevallig om dezelfde smsdienst hebt, 3545) en tegelijkertijd een boze email te sturen naar [email protected] en zeker een CC naar [email protected]. We moeten dit soort vervelende smsdiensten tegenhouden, dit soort oplichters weren !

Succes !

Groet,
Hachiben

Gast

Goed lezen!!!! Niels wilde zich juist wel aanmelden, maar kan zich niet aanmelden..... :lol:

Hachiben

Ik lees alleen dat hij nergens kan afmelden, dus hoezo goed lezen? Ik meen het serieus, ik lees nergens dat hij zich wil aanmelden. Ligt het nou echt aan mij?

Gast

oeps...... :oops:

Gesloten