LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
speerwerper

ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door speerwerper »

Gisteravond zo'n tegen een uur of zes kreeg ik een gratis sms-je van het het nummer 9911 met een bericht waar ik niet zat op te wachten. Dus als geen berichten meer van hun wil ontvangen moest ik mij afmelden. Dus ik dacht bij mezelf, hierom heb niet om gevraagd dus ik ga ook bericht sturen dat ik het niet meer wil hebben. Vandaag kreeg ik dus weer een sms van a € 1.40. dus dat is voor hun heel makkelijk te verdienen. Mijn vraag is dus hoe ik hier dus van af te komen en wie er achter zit. Mijn bel tegoed moest ik toch opwaarderen maar het lijkt mij verstandig om daar dus even mee te wachten.
mvg matthijs

meer14

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door meer14 »

beltegoed niet opwaarderen is geen optie zodra er weer geld op staat word dit als 1e gebruikt.

kijk op www.smsafzeggen.nl

Mobius

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door Mobius »

Ik ontvang sinds 31/01/05 ook elke avond een sms. En dan nog wel op mijn zakelijke telefoon. Ik reageer nog even niet, want ik ben bang dat ik dan juist meer sms'jes ga krijgen.
Ik heb overigens mij niet aangemeld voor een sms-dienst. Dat heb ik nog nooit. Ik heb daar niks mee. En als ik daar wel behoefte aan zou hebben, dan doe ik dat niet met mijn zakelijke telefoon.

Ik heb al contact gehad met onze interne dienst, en waarschijnlijk ga ik ook KPN even bellen. Ik heb hier al tussen de nieuws items gelezen dat KPN ook ongeveer 40 cent hieraan verdiend. Ik ben hier dus helemaal niet van gediend.

kipa

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door kipa »

Mijn man krijgt ook elke dag wel een sms, heel vervelend!
Die site van dat afzeggenw erkt niet, heeft iemand anders misschien nog een idee om eraf te komen?

richard24
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 feb 2005 16:53

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door richard24 »

Beste kipla je moet sms sturen met OFF naar het nummer bij het nummer 9911 moet dit helaas 2 keer. Mijn vriendin heeft hier ook last van gehad maar nu niet meer. Deze nummers schijnen bij (fake) advertenties te staan in via via onder erotische contacten van "vrouw zoekt man". Nou alle advertenties verwijzen met: wil je contact sms dan (naam meisje) naar 9911. Nou mijn vriendin heeft daar totaal niets mee maar kreeg ze toch. Succes

romy29
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2005 10:15

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door romy29 »

Hoi inderdaad moet je 2 maal het woord off zenden naar nummer 9911
Ook geld dit voor nummer 7474 hier moet je dat ook doen en dan niet 2 maal off in een smsje maar helaas per smsje een maal het woord off

Als je het fout doet krijg je namelijk elke avond weer een ongevraagt smsje en dat is naar ik begrijp niet de bedoeling

groetjes

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door themaster »

hoe je het ook keert of draaid jijzelf of iemand die jouw telefoon heeft gebruikt heeft je aangemeld.

ik hoor vaker dit soort problemen van mensen maar bij 100% is het toch degene per ongeluk zelf geweest of een bekende

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door prof »

themaster V Geplaatst op 29 Dec 2005 16:24 door themaster


--------------------------------------------------------------------------------

hoe je het ook keert of draait jijzelf of iemand die jouw telefoon heeft gebruikt heeft je aangemeld.

ik hoor vaker dit soort problemen van mensen maar bij 100% is het toch degene per ongeluk zelf geweest of een bekende .


Kijk Themaster wij zijn mensen en mensen maken wel eens een foutje.
En vragen dan help En dan word er niet gevraagd of jij vind dat hij of zij zelf die fout gemaakt heeft .
Maar er word gevraagd naar een oplossing.

En dan op jou terug te reageren is Het een onnozel antwoord

Smurfzwelgje
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2006 20:39

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door Smurfzwelgje »

Ik heb onlangs een ringtone via mediaplazza.nl gedownload. Door niet goed te lezen, zit ik nu vast aan een abonnement. Om hiervan af te komen heb ik al geprobeerd om HELP en STOP naar de afzender 3555 te zenden. Hierop krijg ik geen reactie. Ook heb ik een mail gestuurd naar [email protected] met het verzoek om mij uit hun lijsten te halen. Ook hierop krijg ik geen reactie.

Weet iemand hoe je hiervan af kunt komen?

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door themaster »

beste prof,

iedereen maakt wel een foutje dat klopt maar 99% van de mensen die deze sms jes krijgen ontkennen het glashard ooit aangemeld te zijn.

na verloop van tijd blijkt dan toch dat iemand wel met hun gsm een keer een sms heeft gestuurd naar dat nr of een ringtone besteld bij jamba etc.

en met die erotiek dingen ja man stuurt het vrouw krijgt de rekening want het was haar mobiel maar nee hij doet dat niet nee maar stiekem zit ie zich af te rukken achter zijn gsm en pc

anonaam
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2006 16:09

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door anonaam »

Ik kreeg zojuist een SMS'je van 9911 over een TV die te winnen valt ivm het WK. (SMS "WK AAN")
Ik heb geen idee hoe ze aan mijn nummer komen en waar de prijsvraag van is. Ik heb in het verleden meegedaan met wat prijsvragen, maar volgens mij was de laatste keer in december.

Elke SMS'je kost 90 cent per bericht en ik heb hier nooit om gevraagd. Bovendien heb ik al meerdere sites die 9911 gebruiken voor prijsvragen en geen van alle ken ik. Het is dus ook niet meer uit te zoeken hoe ze aan mijn nummer komen.

Wat nu? Moet ik me serieus af gaan melden bij die lui of kan ik het beter negeren?

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Als het jou per ontvangen bericht € 0,90 kost zou ik toch wel snel proberen die zaak te stoppen.

Bijv. door STOP te sms-sen naar dat nummer.

Er is hier in het forum ooit een site genoemd waar je over dit soort SMS-berijven kan vinden hoe je die sms-jes moet stoppen.

Succes, Lieske

anonaam
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2006 16:09

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door anonaam »

Bedankt voor uw reactie.

Op deze site heb ik al gevonden dat ik OFF moet sms'en, maar ik wacht nog even op andere reacties.

F1908
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2006 18:24

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door F1908 »

Vandaag ook dat smsje gehad nooit ergens voor aangemeld toevallig ook abbo van T-Mobile?

F1908
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2006 18:24

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door F1908 »

berichten komen van yomo concepts met nummer 010-4737831

Kinetic
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2006 20:22

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door Kinetic »

Ik heb vandaag ook zo'n sms van 9911 ontvangen (en ik heb ook T-mobile prepaid). "Gratis bericht: win een PHILIPS 106 cm Plasma-TV met Ambilight of 2000 euro cash en ontvang wk nieuws. SMS: WK AAN naar 9911 (0.9pb) Geen sms meer? SMS: OFF"

Verschrikkelijk dus. Slijt alsjeblieft de rest van je leven in het koudste stukje van Siberië als je denkt dat ik (per ongeluk) meegedaan heb met iets doms, want dat is het laatste waar ik behoefte aan heb.

Het is inderdaad Yomo Concepts, met dat telefoonnummer.
Het adres is

YOMO CONCEPTS B.V.
Postbus 418
3100 AK SCHIEDAM

Ik heb ze net geprobeerd aan de lijn te krijgen, maar ze zijn er maar tot 18:00.

Morgen weer proberen.

anonaam
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2006 16:09

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door anonaam »

Bedankt.

Ik heb Orange.
Misschien dat ik die Yomo morgen ga bellen.

Kinetic
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2006 20:22

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door Kinetic »

Ik heb ze net gebeld en ze kwamen met een of ander onzin verhaal dat ik me vorig jaar augustus (!) ergens voor heb aangemeld. Ze zou me nu afmelden en ik zou er geen last meer van hebben. Graag!!

F1908
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2006 18:24

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door F1908 »

augustus ook al... totale onzin kreeg het zelfde onzin verhaal.

ferryb
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2006 16:40

Re: ongevraagde sms-jes van nummer 9911

Ongelezen bericht door ferryb »

Ik en mijn vriendin hebben ook beide een SMS gister gehad.
Wij doen beiden zelf nooit mee met dit soort onzin SMS-jes en zouden ook nooit ergens voor aanmelden.
Vind dat deze praktijken hard moeten worden aangepakt. Ik reageer nog eerst even niet. Ze krijgen mijn centen in ieder geval niet. Mensen moeten collectief weigeren om zich ergens voor af te melden als ze er nooit voor hebben aangemeld. Laat de Opta maar direct ingrijpen en deze bedrijven bannen.

Gesloten