LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ongewenst in telefoonboek
ongewenst in telefoonboek
beste lezers
tot mijn grote schrik sta ik met mijn mobiele nummer in het gewone telefoonboek en op internet enzo.
ik heb juist mobiel voor de privacy!!!!!!!!!!
nooit heb ik hiervoor toestemming gegeven
ik voel me dus best genaaid, ja t is kpn.......... daar heb ik een abonnement.
maar wat moet ik doen
mogen ze nu echt zomaar zonder toestemming mijn nummer overal plaatsen??????????
hoe moet ik dit aanpakken
nu kan iedereen mijn nummer vinden en is mijn nummer absoluut niet meer prive
heb ik recht op een nieuw nummer????
wie o wie wil mij helpen
tot mijn grote schrik sta ik met mijn mobiele nummer in het gewone telefoonboek en op internet enzo.
ik heb juist mobiel voor de privacy!!!!!!!!!!
nooit heb ik hiervoor toestemming gegeven
ik voel me dus best genaaid, ja t is kpn.......... daar heb ik een abonnement.
maar wat moet ik doen
mogen ze nu echt zomaar zonder toestemming mijn nummer overal plaatsen??????????
hoe moet ik dit aanpakken
nu kan iedereen mijn nummer vinden en is mijn nummer absoluut niet meer prive
heb ik recht op een nieuw nummer????
wie o wie wil mij helpen
Re: ongewenst in telefoonboek
Stond keurig netjes in uw contract!!
Daarin wordt er door KPN duidelijk om gevraagd. Kijk eens in uw contract, ongetwijfeld kan die de twijfels wegnemen.
Daarin wordt er door KPN duidelijk om gevraagd. Kijk eens in uw contract, ongetwijfeld kan die de twijfels wegnemen.
Re: ongewenst in telefoonboek
ba ja je hebt gelijk
haat kpn
haat kpn
Re: ongewenst in telefoonboek
@Johanna,
je kan het wel weer veranderen. Maar in deze gids blijf je dus wel staan.
je kan het wel weer veranderen. Maar in deze gids blijf je dus wel staan.
Re: ongewenst in telefoonboek
Zoek even op de site van online telefoongids en goudengids naar een contactformulier, dan halen ze je vrij snel van de site af.
Op de papieren versie en de cd`s blijf je staan...
Op de papieren versie en de cd`s blijf je staan...
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: ongewenst in telefoonboek
En alweer die negatieve optie.........
Het zou andersom moeten zijn, dus: alleen vermelding bij expliciete toestemming.
Het zou andersom moeten zijn, dus: alleen vermelding bij expliciete toestemming.
Re: ongewenst in telefoonboek
@B-J,
er staan een aantal vakjes die je kan aankruisen, helemaal geen "negatieve optie". Gewoon domweg de papieren niet nakijken en klakkeloos invullen!!
De vermelding is dus alleen bij explicitie toestemming, je moet namelijk een vakje aankruisen op het aanvraagformulier.
er staan een aantal vakjes die je kan aankruisen, helemaal geen "negatieve optie". Gewoon domweg de papieren niet nakijken en klakkeloos invullen!!
De vermelding is dus alleen bij explicitie toestemming, je moet namelijk een vakje aankruisen op het aanvraagformulier.
Re: ongewenst in telefoonboek
Heel vaak is het andersom, moet je iets aankruisen/opsturen als je het niet wilt.
Dat bedoelt Bodejosm.
En dan nog kan het misgaan als het formulier niet goed verwerkt wordt (zelf meegemaakt).
Dat bedoelt Bodejosm.
En dan nog kan het misgaan als het formulier niet goed verwerkt wordt (zelf meegemaakt).
Re: ongewenst in telefoonboek
@Jan9,
en dat is dus niet het geval op het standaard aanvraagforumlier van de KPN-mobile. Daar heb je de keuze uit 4 (!!!!!) hokjes, waar je dus zelf kan aangeven wat je wil.
en dat is dus niet het geval op het standaard aanvraagforumlier van de KPN-mobile. Daar heb je de keuze uit 4 (!!!!!) hokjes, waar je dus zelf kan aangeven wat je wil.
Re: ongewenst in telefoonboek
ik heb even in mijn contract gekeken.
2 jaar geleden heb ik dit abonnement genomen.
daar staat echter niets in over nummer vermelding.
nu in het verlengde contract staat het dus wel.
vind ik persoonlijk erg vaag.
ik ben hier niet van op de hoogte gesteld.
2 jaar geleden heb ik dit abonnement genomen.
daar staat echter niets in over nummer vermelding.
nu in het verlengde contract staat het dus wel.
vind ik persoonlijk erg vaag.
ik ben hier niet van op de hoogte gesteld.
Re: ongewenst in telefoonboek
@Johanna,
mag ik aannemen dat je in de winkel een nieuw formulier hebt ingevuld voor deze verlenging?
mag ik aannemen dat je in de winkel een nieuw formulier hebt ingevuld voor deze verlenging?
Re: ongewenst in telefoonboek
KPN heeft het standaard op haar contracten staan. Daarnaast staat het standaard op nee...
Re: ongewenst in telefoonboek
nee ik heb geen nieuw contract hoeven in vullen
ik heb hem alleen maar verlengd
dat heb ik via de site zelf gedaan
daar stond verder niks in over telefoonvermelding
alleen maar je persoonlijke gegevens
ik heb hem alleen maar verlengd
dat heb ik via de site zelf gedaan
daar stond verder niks in over telefoonvermelding
alleen maar je persoonlijke gegevens
Re: ongewenst in telefoonboek
Klopt, bij een verlenging nemen ze standaard de instellingen van het vorige contract over. De vorige keer heeft u dus aangegeven in de telefoongids te willen staan.
Re: ongewenst in telefoonboek
nee hoor absoluut niet
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: ongewenst in telefoonboek
Ik heb ook eens tegen mijn wil in het telefoonboek gestaan. Terwijl ik nota bene een geheim nummer heb. Ik gaf dus aan geen vermelding te willen, en NOG plaatsten ze mijn gegevens. Zou dus zeker in het geval van een geheim nummer standaard NEE moeten zijn.
Dus negatieve optie of niet: wanneer de gegevens niet goed verwerkt worden, heeft de abonnee een probleem.
Zie het maar op te lossen dan.
Dus negatieve optie of niet: wanneer de gegevens niet goed verwerkt worden, heeft de abonnee een probleem.
Zie het maar op te lossen dan.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 01 mei 2006 14:12
Re: ongewenst in telefoonboek
Besten,
Bij mij is juist het tegenovergestelde gebeurd. Ik werd nergens vermeld.
Heb hierover een brief gestuurd aan "De Telefoongids", officieel orgaan van KPN. Kreeg een lullig telefoontje terug dat een extra vermelding op het zelfde nummer geld kostte. Maar een extra regel bij mijn man (we hebben allebei onze eigen naam gehouden toen we trouwden) dat kon wel gratis.
We hebben ook allebei een mobiel telefoonabonnement van KPN met wel elk een eigen nummer. Drie gratis vermeldingen verwachtte ik dus. Nee ik sta voor de vaste lijn als extra (gratis) regel bij mijn man op OK, dat was afgesproken. Maar ik krijg ook een nota voor een aparte vermelding met alleen mijn eigen naam en dat moest dus niet.
Maar ja niks schriftelijk hè en per e-mail zijn ze ook niet te bereiken......
Ik ga maar weer een brief schrijven want ik voel er weinig voor om te betalen voor deze superslechte service cq uitvoering van werk!
Bij mij is juist het tegenovergestelde gebeurd. Ik werd nergens vermeld.
Heb hierover een brief gestuurd aan "De Telefoongids", officieel orgaan van KPN. Kreeg een lullig telefoontje terug dat een extra vermelding op het zelfde nummer geld kostte. Maar een extra regel bij mijn man (we hebben allebei onze eigen naam gehouden toen we trouwden) dat kon wel gratis.
We hebben ook allebei een mobiel telefoonabonnement van KPN met wel elk een eigen nummer. Drie gratis vermeldingen verwachtte ik dus. Nee ik sta voor de vaste lijn als extra (gratis) regel bij mijn man op OK, dat was afgesproken. Maar ik krijg ook een nota voor een aparte vermelding met alleen mijn eigen naam en dat moest dus niet.
Maar ja niks schriftelijk hè en per e-mail zijn ze ook niet te bereiken......
Ik ga maar weer een brief schrijven want ik voel er weinig voor om te betalen voor deze superslechte service cq uitvoering van werk!