LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongewenst smsjes van 4010 operator logo

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bas26

ongewenst smsjes van 4010 operator logo

Ongelezen bericht door bas26 »

HALLO ALLE MAAL IK KRIJG STEEDS SMSJES VAN 4010
VLDE WEEK WAS HET MET EEN LOGO WAAR DE NAAM SANNE WAS OP AFGEBEELD
IK HEB ME DAAR NIET VOOR AAN GEMELD TOCH KRIJG IK ZE
TOEN IK WIL DE AFMELDEN KREEG IK EERST EEN 0900 NUMMER DAT HEB IK GEBELD EN IK MOEST MIJN 06NUMMER DOORGEVEN DAT HEB IK GEDAAN EN HUN ZOUDEN HET WEL REGELEN
MAAR NU VAN DAG 29 MAAR WEER ZOON SMSJE NU MET DE NAAM OPERATOR
ER OP OOK VAN 4010
IK WOOR ER EEN BETJE PEUNE VEU VAN
IK VINT HET SCHAN DALIG DAT DIE MENSEN DIE DAT FLIKKEN
ZOMAAR MENSEN UIT PIKKEN EN DIE NIKS BESTELD HEBBEN EN TOG ONGEWENST SMJES STUUREN
IK BEN ZEER BOOS DAT HUN MENSEN ZO OP KOSTEN JAGEN
GROETJES BAS HEB JIJ DAT OOK STUUR MIJ DAN EEN MAIL

jor

Re: ongewenst smsjes van 4010 operator logo

Ongelezen bericht door jor »

Schreeuwen is echt niet nodig ( hooftletters ), het is vrijwel altijd zo dat mensen zichzelf toch op 1 of andere manier hebben aangemeld. Alleen is dat vaak onduidelijk omdat als je bv een Gratis Beltoon enz aangeboden krijgt met hele kleine haast onleesbare eronder staat dat dit een onderdeel van een abbo is.Hier staat een oplossing bij, scroll in de link iets naar beneden en je ziet iemand waar het opgelost is en hoe.

http://www.smsafzeggen.nl/forum/topic.php?topic=213

Mvg Jor.

marcovanderputten

Ongelezen bericht door marcovanderputten »

Begin 2006 is het mij ook overkomen dat ik ongevraagd operator logos van 4010 kreeg, al wist ik toen in eerste instantie niet dat dit geld kostte. Ik heb namelijk een pre-paid, dus krijg je nooit een rekening overzicht. Omdat ik sms zelden gebruik en dan al alleen naar bekenden, weet ik zeker dat ik me ook nooit had aangemeld. Pas toen ik doorhad dat ik kaalgeplukt werd, ben ik erachter aangegaan. Mijn provider (Orange) heeft me toen op geen enkele manier geholpen. Via een aantal omwegen kwam ik erachter dat 4010 (en ook 4747 en 3311) van het bedrijf Netsize afkomstig zijn. Deze beweerden echter zelf ook alleen maar het netwerk ter beschikking te stellen en wilden me daarom ook niet schadeloos stellen. Verder kreeg ik gelukkig wel de goede informatie om me af te melden voor de operator logo van 4010:

"STOP" naar 3311 sturen

Omdat ik voor zo'n 50 euro was beroofd, heb ik nog een poging gedaan om dit terug te krijgen. Via Netsize heb ik een uitdraai van hun SMS systeem gekregen waaruit duidelijk blijkt dat sinds de aanschaf van mijn telefoon alleen SMSjes van Netsize heb ontvangen en ik geen enkele SMS had verstuurd om me aan te melden.
Met deze lijst als bewijsstuk heb ik toen een schriftelijke klacht ingediend bij Orange. Tot mijn frustratie heb ik hierop alleen een telefonisch antwoord gekregen dat ze nog steeds er vanuit gingen dat ik mezelf had aangemeld. Blijkbaar wilden ze zelfs eens niet de moeite nemen om mijn bewijsstukken door te nemen en hun reactie op schrift te zetten zoals ze in hun eigen voorwaarden stellen. Ondertussen was ik moegestreden en gefrustreerd door de alle bureaucratische barieres die opgeworpen waren. En ik werd vader van mijn eerste kind. Ik besloot mijn verlies te nemen en het hele verhaal te laten voor wat het was.

18 juni 2008 (nu dus 2 jaar later) kreeg ik echter weer ongevraagd een operator logo van 4010 toegezonden. Wederom weet ik zeker dat ik me niet heb aangemeld. Wederom kon de helpdesk van Orange me in eerste instantie niet de juiste informatie verstrekken om me af te melden. Pas na een tweede keer aandringen kwamen ze wel met de goede informatie.
Ondertussen weet ik nog niet wat ik hiermee ga doen. Weer de strijd aangaan om te proberen dit soort malafide praktijken een halt toe te roepen, of het bij voorbaat opgeven.

Voor degenen die hetzelfde is overkomen en gegevens van Netsize nodig hebben volgt hier het postadres:

NETSIZE Nederland
Rivium Quadrant 81
2909 LC Capelle aan de IJssel

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hier kunt u SMS diensten blokkeren:

http://www.smsdienstenfilter.nl/

marcovanderputten

Ongelezen bericht door marcovanderputten »

Bedankt voor deze tip!
Ik heb er meteeen gebruik van gemaakt. Vorige maand had ik al in een artikel gelezen dat deze site eraan zat te komen. ik ben blij dat het nu eindelijk mogelijk is die onzin te blokkeren...

Claartje70

Ongelezen bericht door Claartje70 »

Werkt helaas toch niet goed. Twee weken geleden heb ik dit geactiveerd om van die sms diensten schurken te zijn verlost.
Maar helaas ontving ik vandaag wederom ongewenst een operatorlogo.
Via 3311 STOP gelukkig weer gestopt.

Er blijkt dus geen goede oplossing tegen die schurken te zijn.

TdeHond

1 malige sms schijnt niet te blokkeren te zijn. Maar ik zou er wel een klacht over indienen.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... t_indienen

Hier klacht indienen

ietjefietje

Ongelezen bericht door ietjefietje »

Ook ik kreeg gisteren een operator logo met andre erop, Heb naar orange gebeld hoe dit kan en of zei hier iets aan konden doen.
Antwoordt u zal zich wel ergens hebben aangemeld!!!!!!

Nee dus, heb me nergens aangemeld en wat moet ik met een logo van andre op mijn telefoon.
heb nu die speciale blokeersite ingeschakeld en hoop dat dit voldoende was
Wat een rare toestand is dat toch dat je ongevraagt dit soort duurbetaalde onzin sms berichten kan krijgen.

TdeHond

Laatst gewijzigd door TdeHond op 30 aug 2008 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.

ietjefietje

Ongelezen bericht door ietjefietje »

Ik heb gisteren al gelijk een blokade voor sms diensten op mijn telefoon gezet en vandaag een klacht ingediend bij consuwijzer, maar dan nog is mijn vraag hoe kan het dat er zonder aanmelding dit soort dingen kunnen gebeuren.
Hoop dat dat eens goed uitgezocht wordt.

TdeHond

Iedereen kan een sms dienst opzetten.
Hier vindt u wat algemene info over smsdiensten:
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=43
--------------------
Duidelijke info over gedragscode:
http://www.jurofoon.nl/jurofoonjournaal ... ensten.asp
---------------------

De providers werken mee en verdienen dus ook aan deze diensten. Dat zij hier niets aan kunnen doen is dus kort door de bocht. Als zij alleen mee zouden werken aan bonafide sms diensten zou de klant daar zeer bij gebaat zijn.

b74

Ongelezen bericht door b74 »

Beste allen,

Ik krijg sinds kort helaas ook ongevraagd berichtjes van 4010 en heb een berichtje ook nog per ongeluk geaccepteerd (kreeg hem binnen terwijl ik een sms aan het typen was en voor ik het doorhad had ik de operatorlogo geaccepteerd - ik heb nu het operatorlogo maar uitgezet op mijn telefoon / geen zin om met een stomme naam in beeld rond te lopen). Ik kan me geen situatie herinneren waarin ik me aangemeld zou kunnen hebben, maar durf mijn hand daar niet voor in het vuur te steken. Heb nu de smsdienstenfilter aangezet. Daar werd ik overigens wel op gewezen door de klantenservice van orange. Dat is dan wel positief denk ik maar toch valt het me op dat ik de provider orange veel ben tegengekomen in de eerdere berichtjes. Gebeurd dit ook bij andere providers?

Bedankt voor alle info. Ik zit er nu bovenop (hoop ik).

TdeHond

U moet wel deze smsdienst afmelden.
zie hier
Zolang providers hier aan verdienen kan iedereen een smsdienst beginnen en als ze uw 06 nummer hebben ongevraagd een sms sturen.

fransbreda

Ongelezen bericht door fransbreda »

Ook ik abbo bij orange en ook die kutlogo's...

Lijkt mij geen toeval meer....
Ook de reactie's van klantenservice zijn vreemd om t zomaar te zeggen.

Gesloten