| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ongewenste 0909 numeers op factuur T mobile
-
johnno-paullo
ongewenste 0909 numeers op factuur T mobile
TIP
Ga naar www.smsdienstenfilter.nl en plaats het filter op je 06.
Dan kunnen er geen ongewenste sms jes a € 1,26 per stuk gefactureerd worden van allerlei, 4545/3636 diensten. Blokkeren op je mobiel helpt namelijk niet
en ook STOP naar het betreffende nummer werkt niet.
Uit ervaring met T Mobile, die niets voor je doet en het ook niet tot haar plicht acht dit te bewaken en te melden bij haar klant, kan dit je enorm veel geld besparen.
Ga naar www.smsdienstenfilter.nl en plaats het filter op je 06.
Dan kunnen er geen ongewenste sms jes a € 1,26 per stuk gefactureerd worden van allerlei, 4545/3636 diensten. Blokkeren op je mobiel helpt namelijk niet
en ook STOP naar het betreffende nummer werkt niet.
Uit ervaring met T Mobile, die niets voor je doet en het ook niet tot haar plicht acht dit te bewaken en te melden bij haar klant, kan dit je enorm veel geld besparen.
Re: ongewenste 0909 numeers op factuur T mobile
De sms jes zijn ongewenst maar de mensen melden zich er zelf wel voor aan.
Dat de mensen dan te lam zijn om de sms te lezen ja das niet het probleem van de provider.
Dat de mensen dan te lam zijn om de sms te lezen ja das niet het probleem van de provider.
quantas wat ben je toch lekker kort door de bocht.
Wel 's zo'n website gezien? Je kunt vrijelijk ieder willekeurig nummer invullen, onder het mom "verras een vriend". Er zijn al diverse contentproviders op de vingers getikt die - ondanks allerlei pogingen van ontvangers - glashard doorgaan met het versturen van ongevraagde en ongewenste berichten op kosten van de ontvanger.
En er zijn inmiddels ook al gevallen bekend van opnieuw uitgegeven nummers waar nog zo'n "dienst" op geactiveerd is zonder dat de nieuwe eigenaar van dat nummer daar van op de hoogte is.
Maargoed, de quantassen in deze wereld hebben altijd gelijk.
Wel 's zo'n website gezien? Je kunt vrijelijk ieder willekeurig nummer invullen, onder het mom "verras een vriend". Er zijn al diverse contentproviders op de vingers getikt die - ondanks allerlei pogingen van ontvangers - glashard doorgaan met het versturen van ongevraagde en ongewenste berichten op kosten van de ontvanger.
En er zijn inmiddels ook al gevallen bekend van opnieuw uitgegeven nummers waar nog zo'n "dienst" op geactiveerd is zonder dat de nieuwe eigenaar van dat nummer daar van op de hoogte is.
Maargoed, de quantassen in deze wereld hebben altijd gelijk.
Er zal er best eens 1 tussendoor schieten dat klopt maar 99,9% van de klachten is onterecht.
Ongewenst is het allemaal als je de mensen hoort maar het grote deel meld zichzelf wel degelijk aan.
Dit staat los van de opnieuw uitgegeven nr's dat is een klein deeltje.
Maar de rest leest gewoonweg die sms niet en ja je kan op die site iemand zijn nr invullen dat klopt maar nog krijgt die persoon een sms waar de voorwaarden instaan en hoe je af kan melden.
Netjes dat het via een site kan NEE
Maar buiten dat als de consument niks doet met die sms en zich niet afmeld kan de provider daar niks aan doen
Ongewenst is het allemaal als je de mensen hoort maar het grote deel meld zichzelf wel degelijk aan.
Dit staat los van de opnieuw uitgegeven nr's dat is een klein deeltje.
Maar de rest leest gewoonweg die sms niet en ja je kan op die site iemand zijn nr invullen dat klopt maar nog krijgt die persoon een sms waar de voorwaarden instaan en hoe je af kan melden.
Netjes dat het via een site kan NEE
Maar buiten dat als de consument niks doet met die sms en zich niet afmeld kan de provider daar niks aan doen
Althans dat denken ze.kiz schreef: Maargoed, de quantassen in deze wereld hebben altijd gelijk.
Er zijn zoveel manieren om iemand een kunstje te flikken door zijn of haar mobiele nummer op te geven zonder dat degene daar een bevestiging-sms/mail voor te ontvangen.Lees de forums maar van oa T-Mobile/Vodafone en je ziet wat er bedoelt word.Dat is de reden dat ik nergens ooit mijn mobiele nummer achterlaat en zeer voorzichtig ben aan wie ik het geef.
één van onze kinderen heeft er een zooitje ontvangen op een prepaidnr. waar op dat moment geen tegoed op stond. Werd er op geattendeerd doordat de mobiele provider berichten ging sturen dat het beltegoed onvoldoende was voor "premium services" (waar dus nooit om was gevraagd), tot een keer of 10 toe. We hebben dat beltegoed maar niet meer opgewaardeerd en een nieuwe simkaart gekocht. Nummer was ingeklopt door een of andere lollige klasgenoot.ja je kan op die site iemand zijn nr invullen dat klopt maar nog krijgt die persoon een sms waar de voorwaarden instaan en hoe je af kan melden.
de mobiele provider niet nee, de contentprovider wél. Die gaat gewoon door met sturen, ook als je NEE of STOP of wat dan ook terugstuurt. Sommige toestellen zijn niet geschikt voor "premium services" en daar worden dergelijke berichten óók op afgeleverd, ook al zonder dat men in staat is de berichten te openen/lezen, laat staan er op te reageren.kan de provider daar niks aan doen
Ik lees die forums regelmatig zelf ook en als je goed leest komt er naderhand weer uit och ja had meegedaan met een spel.jor schreef:Althans dat denken ze.kiz schreef: Maargoed, de quantassen in deze wereld hebben altijd gelijk.![]()
Er zijn zoveel manieren om iemand een kunstje te flikken door zijn of haar mobiele nummer op te geven zonder dat degene daar een bevestiging-sms/mail voor te ontvangen.Lees de forums maar van oa T-Mobile/Vodafone en je ziet wat er bedoelt word.Dat is de reden dat ik nergens ooit mijn mobiele nummer achterlaat en zeer voorzichtig ben aan wie ik het geef.
Je kan iemand idd een kunstje flikken dat klopt maar dit soort spellen of beltonen etc krijgt de ontvanger altijd een sms aan met betrekking tot de kosten en hoe men kan afmelden.
Voor de rest kan je met een nr wel een geintje uithalen maar die kosten de ontvanger echt niks.
BV anonieme sms etc etc
Maar daar vallen deze diensten niet onder
Zoals je ziet keur ik dat je het nr ff in kan vullen ook niet goed in jouw geval heeft je kind zich niet aangemeld maar een vriendje wel.één van onze kinderen heeft er een zooitje ontvangen op een prepaidnr. waar op dat moment geen tegoed op stond. Werd er op geattendeerd doordat de mobiele provider berichten ging sturen dat het beltegoed onvoldoende was voor "premium services" (waar dus nooit om was gevraagd),
Die eerste sms die is dus in jou geval ook aangekomen alleen is dus ook gewist anders had je geweten welk nr het was en had je je af kunnen melden.
Dat het een geen nette manier is ben ik met je eens maar die sms wordt altijd vergeten te lezen
Nee dus, want er stond onvoldoende beltegoed op de kaart. Het bericht zélf is dus nooit ontvangen of afgeleverd, en al helemaal niet geopend. Er kwam een sms'je van de mobiele provider met de melding dat er onvoldoende beltegoed was en dat er opgewaardeerd moest worden om het sms-je te ontvangen. En daarna nóg een, en daarna nóg een. We hebben het tegoed dus nooit meer opgewaardeerd zoals ik zei, maar een nieuwe simkaart gekocht.Die eerste sms die is dus in jou geval ook aangekomen alleen is dus ook gewist anders had je geweten welk nr het was en had je je af kunnen melden.
Dat eerste bericht kost geen geld en komt ten allen tijde aan.
Net even getest met een gsm zonder beltegoed en aanmelden via de site.
De eerste sms komt gewoon binnen en daarna een sms van de provider dat ik geen beltegoed had.
Even opgewaardeerd en snel STOP gestuurd naar het 4 cijferige nr en jawel ik ben afgemeld.
Het enige wat ik aan kosten heb is die ene sms en natuurlijk die beltoon die ik kreeg.
Maar dat heb ik wel voor een testje over
Net even getest met een gsm zonder beltegoed en aanmelden via de site.
De eerste sms komt gewoon binnen en daarna een sms van de provider dat ik geen beltegoed had.
Even opgewaardeerd en snel STOP gestuurd naar het 4 cijferige nr en jawel ik ben afgemeld.
Het enige wat ik aan kosten heb is die ene sms en natuurlijk die beltoon die ik kreeg.
Maar dat heb ik wel voor een testje over
-
johnno-paullo
Lieve mensen,
Het is maar een tip om te voorkomen dat je op je factuur online moet zien dat er € 35,- of meer in rekning wordt gebracht voor allerlei SMS diensten waarvoor je je NIET hebt aangemeld. Ook niet via internet. Dat is excact de raectie die T mobile geeft. Sterker nog zij suggereren zelfs dat een ander jouw mobiele nummer daarvoor zou hebben aangemeld. Nu hadden wij op ons telefoontoestel die nummers geblokkeerd, maar dat blijkt een blokkade op je toestel te zijn. Je ontvangt ze dus niet op je toestel, maar zijn wel verzonden en worden dus in rekening gebracht. T mobile controleert niet, waarschuwd of maakt je er niet opmerkzaam op.
Het is dus zaak dat je zelf goed je rekeningen in de gaten houd, al loop je dan wel een maand achter de feiten aan! En dienstenfilter instellen.
Door schade en schande wijzer geworden. Doe er mee wat je wilt.
Het is maar een tip om te voorkomen dat je op je factuur online moet zien dat er € 35,- of meer in rekning wordt gebracht voor allerlei SMS diensten waarvoor je je NIET hebt aangemeld. Ook niet via internet. Dat is excact de raectie die T mobile geeft. Sterker nog zij suggereren zelfs dat een ander jouw mobiele nummer daarvoor zou hebben aangemeld. Nu hadden wij op ons telefoontoestel die nummers geblokkeerd, maar dat blijkt een blokkade op je toestel te zijn. Je ontvangt ze dus niet op je toestel, maar zijn wel verzonden en worden dus in rekening gebracht. T mobile controleert niet, waarschuwd of maakt je er niet opmerkzaam op.
Het is dus zaak dat je zelf goed je rekeningen in de gaten houd, al loop je dan wel een maand achter de feiten aan! En dienstenfilter instellen.
Door schade en schande wijzer geworden. Doe er mee wat je wilt.