LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongewenste SMS van nr 4010

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ampuria
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2006 18:20

ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door ampuria »

Ik krijg vanaf 23-06-06 geregeld ongevraagde smsjes van 4010.
Het rare is het nr 4010, staat wel op mijn factuur vermeld, maar de smsjes komen niet binnen op mijn telefoon.Stop 4010 gesmsd naar dit nr leverd op dat ik nergens voor aan gemeld ben.
Ben naar de Orange winkel geweest, die gaan het uitzoeken, maar daar wordt wel erg langs elkaar heen gewerkt, want nu 1 week verder weet ik nog niet veel meer.Maar mijn beltegoed verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Is er iemand die dit probleem ook bij de hand heeft gehad, en weet wat te doen hiermee.

m vgr marion

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door Kika29 »

www.smsafzeggen.nl al geprobeerd?

ampuria
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2006 18:20

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door ampuria »

sms afzeggen heb ik geprobeerd, met ring stop naar 4010, maar dat lukt ook niet.
Help sturen naar 4010 ook niet.Je krijgt een telefoonnr uit Rotterdam van Netsize toegesmsd op je telefoon.En als je die belt krijg je alleen een bandje en niemand aan de foon.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door Kika29 »

Er staan bij sms afzeggen 10 mogelijkheden om van smsjes van 4010 af te komen.Misschien meer mogelijkheden uitproberen?
Let op! Mocht de afmeldcode niet in de onderstaande lijst staan, dan kun je je altijd afmelden door '[KEYWORD] UIT' of
'[KEYWORD] OFF' te sturen naar de juiste shortcode.
Ben je het keyword vergeten en kun je deze nergens vinden? Een SMS met het bericht 'STOP' wil bij de meeste SMSdiensten
ook uitkomst bieden!
4010 Onbekend Animails SMS messaging Via website of uw dierenarts Ja Nee
4010 Onbekend Beste Mop GO [spatie] STOP [spatie] BESTEMOP Nee Nee
4010 Onbekend Discotheek The Matrixx INFO [sp] SMS [sp] MATRIXX [sp] UIT Nee Nee
4010 Onbekend Gratis kaarten Kane STOP [spatie] KANE Nee Nee
4010 Onbekend Hits HIT [spatie] STOP Ja Nee
4010 Onbekend Pimpernel chatdienst AAA [spatie] PM [spatie] STOP Nee Nee
4010 Onbekend Ringtones RING [spatie] STOP Ja Nee
4010 Onbekend Verjaardag vergeten JARIG [spatie] UIT Ja Nee
4010 Onbekend Win 500 spel INFO [spatie] STOP Ja Nee
4010 Lastminute Lastminute SMS Alert LM [spatie] UIT Ja Ja

maroord
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2006 20:04

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door maroord »

mijn dochter heeft een mobiele telefoon met ab.. van 22 euro
dit ging de hele tijd goed totdat ze een ringtone ging down loaden van 4010 ze had opeens rekeningen van 60 a 70
met een telefoontje met orange blijk dat ze geregeld om de dag 2 a 3 sms kreeg van 4010
en vlg orange was de kosten ongeveer 1,5 per sms nu wil ik dit afzeggen maar dit schijnt haast niet te doen zijn het 010 heeft een bandje een email dan maar maar nog geen reactie
het is eigenlijk van de zotten dat dit kan ik zal ook graag op zo een manier rijk willen worden als je na gaat dat er per maand 30 a 35 euro naar 4010 ging en ik weet niet hoeveel meer er met mijn zijn????? nu moet ik haar telefoon blokkeren voor sms

terwijl de jeugd dat juist het meeste doet sms
ze moeten hiervoor behoed worden tegen dit soort praktijken.

gr margit

huppeltutje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2006 11:03

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door huppeltutje »

Hallo maroord,

Ook ik word al geruime tijd belaagd door de smsjes van 4010, al naar de helpdesk van netsize gemaild, 010 nummer gebeld +/- 20 x iedere x mijn nummer achter gelaten maar nog nooit terug gebeld. Heb nu vandaag ook mijn sms laten deactiveren.
Ga het over een maandje weer proberen aan te zetten en kijken of het dan is gelukt om geen smsjes van 4010 te ontvangen.

Gr huppeltutje
:evil: :evil:

gigatech
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2006 09:01

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door gigatech »

Hallo allemaal heb gisteren een mailtje terug gekregen vd helpdesk
moet je lezen om je rot te lachen :

Geachte heer/mevrouw,



Om deze dienst aft e laten melden moet u een bericht versturen met de tekst stop naar 4010.

Zie ook in het systeem dat deze dienst een 1 op 1 bericht is.

Dus als u niks stuurt krijgt u niks terug.



Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groeten,

Helpdesk Netsize Nederland

Heb natuurlijk gelijk weer een mailtje teruggestuurt want dit slaat natuurlijk nergens op heb ze daarin ook ZEER duidelijk gemaakt dat ik dit natuurlijk allang geprobeerd heb, we wachten af..
Daniel

Mowgli
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jul 2006 14:01

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door Mowgli »

Jeetje, gelukkig heb ik dit niet, maar vind het wel schandalig!
Ik hoop voor alle gedupeerde dat het snel ophoudt. Zakkenvullers!

geheim
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2006 22:22

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door geheim »

Wij hebben ook last van deze zgn spook smsjes van 4010.
Ze staan wel op de factuur , maar ontvangen doen we ze niet.
Heb gemailt aan Orange en ook de link naar deze site en commentaar doorgegeven met de vermelding dat ze de email aan de directie moet voorleggen. Graag info indien jullie hier wat op horen.
Wij hebben overigens ook alle mogelijke afmeldcodes al verzonden aan 4010 maar zonder succes.

Robert108
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2006 20:17

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door Robert108 »

Graag wil ik via deze weg ook even reageren op de sms berichten die verstuurd worden naar willekeurige mensen die met Orange bellen (prepaid)

Onze dochter is 12 jaar oud en heeft voor haar en ons gemak en gemoedsrust een mobieltje gekregen waar zij sinds vandaag (20 Augustus) wedstrijduitslagen van FEYENOORD op krijgt waar zij helemaal niet om gevraagd heeft maar wat wel veel beltegoed kost.

Waar halen deze mensen de brutaliteit vandaan om dit zomaar te doen?!

Wat als zij ons moet bereiken en door deze ""GEINTJES"" zou dit niet mogelijk meer zijn!! :twisted:

Ik ga hier zeker meer werk van maken want dit vinden wij PURE DIEFSTAL!!!
:twisted:
Gr Robert R

maaike h
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2006 12:55

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door maaike h »

Mijn echtgenoot heeft hier ook zo'n last van. De laatste nota is zelfs meer dan €1000!!!!
Hebben ook al via de klantenservice gevraagd de verkorte nummers af te sluiten voor gebruik. Maar volgens hun is dat niet mogelijk.
Ik vind dit onvoorstelbaar. 0906/0909 kun je wel laten afsluiten, maar verkorte nummers niet......
Ondertussen krijgen je steeds kosten die je niet gemaakt hebt.
Tussentijds op internet kun je ook niet zien welke nummers het betreft, omdat je alleen een specificatie kunt bekijken als de nota is gemaakt.
Kl.... Orange. Zelf zit ik bij Tele2, heb hier totaal geen last van, en kan elke dag kijken wat er gebeld en verbruikt is.

Ik begrijp dat we het hele sms-en kunnen blokkeren? kan iemand vertellen hoe dat moet?

Robert108
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2006 20:17

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door Robert108 »

Hallo, ik zelf ben langs Orange gegaan en de verkopers daar hebben voor mij het hele systeem geblokt.
Dit hebben zij gedaan dmv een sms terug naar de afzender te sturen met in ons geval (omdat mijn dochter alleen nog smsjes van Feyenoord kreeg, Fey Block.
En anders moet je gewoon even de smsjes in het geheugen laten staan en naar de dichtbijzijnde Orange shop gaan en die kunnen je op zeker (MOETEN!!! :twisted: :twisted: :twisted: ) je verder kunnen helpen.

Succes!!

MvG Robert R.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Tijd dat Piet Hein Donner hier eens iets tegen gaat ondernemen.

Het probleem is, dat ie alleen in kan grijpen bij Nederlandse aanbieders van deze ongein. En als die merken dat ze vanuit Nederland geboycot worden, wat gaan ze dan doen? Juist, dan gaan ze vanuit het buitenland opereren.

ikkuh19
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2006 20:02

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door ikkuh19 »

hallo,

ik heb het zelfde probleem maar je moet RADAR!!!!!!!! een brief schrijven hier over hoe meer brieven hier over binnen komen hoe beter!!!!!

DOE DIT AUB!!!!!!!!! ECHT IEDEREEN DIE DIT HEEFT GEHAD OF NOG STEEDS HEEFT!!!!

ik ben er nu druk mee bezig en radar neemt mijn brief serieus dus schrijf een brief naar ze met jou verhaal misschien specificatie van de nummers en je factuur mee sturen en ze kunnen er wat mee want er zullen vast mensen zijn die dit geintje betalen en die zou ik ook willen helpen want is pure FRAUDE!! OPLICHTING!!!!

AnnemiekVR
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2006 09:53

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door AnnemiekVR »

hoi hoi allemaal,

wat alle mensen zeker moeten doen is een klacht indienen bij de OPTA. Als er genoeg klachten zijn kan de opta ingrijpen.

groeten Annemiek

Koes
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2006 07:36

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door Koes »

Sinds 11 oktober heeft mijn 12-jarige dochter een mobieltje met abbonnement van 20 Euro. Haar beltegoed gaat sinds 16-10 op aan SMS-jes van 4010. Dit komt, omdat ze zich aangemeld heeft bij 6464 voor een ringtone of logo. Nadat hier nu zo'n 40 Euro aan op is gegaan, heb ik Orange gebeld. Die gaven mij dit nummer: 010-4378788. Die vertelden mij, dat ik STOP moest SMS-en naar 6464 of bellen met 0900-5005040. Dat laatste heb ik gedaan en ze zeggen, dat ze het stop hebben gezet. Ik hoop, dat dat ook zo is en dat ik een van jullie hiermee op de goede weg help. Groetjes,

een niet zo blije moeder.

basic-if
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2006 16:28

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door basic-if »

Hallo,

Zowel ik als mijn schoonvader hebben problemen met het fenomeen 4010 of netsize! Plotseling gingen onze rekeningen fors omhoog zonder dat we begrepen waardoor.... ik kreeg bij tele 2 te horen dat ik mij ergens bij netsize zou hebben aangemeld terwijl ik helemaal niet met die onzin mee wil doen en op de specificaties van mijn schoonvader staat het nummer 4010 tig keren vemeld zonder dat hij hier ooit iets aan gestuurd heeft of iets van ontvangen heeft!!!!
We weten niet meer wat we hiermee aan moeten... ik ga mijn abonnement bij tele2 maar helemaal opzeggen en we gaan ook maar eens kijken wat we met het nummer van mijn schoonvader kunnen doen.
Wij zijn mensen die het geld absoluut niet kunnen missen maar ook niet zonder de telefoon kunnen vanwege gezondheidsklachten, dus is het wel heel schandalig om zo uitgebuit te worden, als er iemand is die een oplossing weet : HELP ONS AUB!!!!!!!

Bij voorbaat dank, Irma

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door Kika29 »

Nog maar een keer daar niemand even op zoek gaat in dit forum........Hier een nummer waarheen je bellen kan. Je krijgt een medewerker aan de lijn en kan daar alle diensten (mits je de afzender weet dus het 4 cijferige nummer) laten blokkeren.

Hierbij het nummer nog maar een keer....Het werkt....Ik gebruik het om mijn vaste klanten af te meleden voor smsdiensten : 076-5978278

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door ehltech »

is het inmiddels gelukt ?

Aussie Girl
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2007 16:03

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door Aussie Girl »

Ook ik heb er last van gehad!!! Mijn rekeing ging de lucht in want ik ontving berichten waar ik niets mee kon doen en ik moest er nog voor betalen ook!!!! :x
Na heel wat opzoek werk kwam ook ik bij Netsize terecht!!
Eerlijk, daar hebben ze me snel verder geholpen. Je moet een mailtje sturen naar [email protected] of bellen naar 010-437 87 88

Als je belt krijg je een bandje en aan het einde moet je je nummer inspreken, als je mailt helpen ze je snel en uitgebreid verder. :D

DUS [email protected] of 010-437 87 88

Gesloten