LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewild toevoegen contractant bij Hi

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Davin-cie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2010 16:47

Ongewild toevoegen contractant bij Hi

Ongelezen bericht door Davin-cie »

Mijn zoon heeft een contract afgesloten bij Hi. Hij is 18 jaar en mag dat dus zomaar doen. Nu blijkt, bij de eerste rekening, dat hij gewoon bij mij op hetzelfde klantnummer is gezet en dat ik zijn rekening moet gaan betalen.
Ik ben niet bij het afsluiten van zijn contract geweest en heb dus ook geen enkele vorm van toestemming gegeven om hem bij mij op mijn contract te zetten.
Ik ben nu al een ruim een half jaar bezig om dit weer ongedaan te maken maar tot op heden zonder enige vorm van succes.
Het is bij Hi de gewoonte omdat dat voor hun administratie makkelijker is dat alle contracanten die op hetzelfde adres woonachtig zijn op hetzelfde klantnummer te zetten.
IS DIT ZOMAAR MOGELIJK????????

Mijn zoon woont inmiddels niet meer hier maar ik krijg nog steeds zijn rekening en Hi geeft aan dat zij hier niets in kunnen doen.

Ik ben het meer dan zat en weet niet meer wat ik hier mee kan.
Wie heeft er een goed idee?

Groetjes,

Davin-cie

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: Ongewild toevoegen contractant bij Hi

Ongelezen bericht door areyouben »

KPN kon en kan ook gewoon nieuwe contractanten op hetzelfde adres aansluiten. Het op een bestaand klantnummer toevoegen van een abonnement is slechts een optie en geen gewoonte.
Welke naam staat eigenlijk op het contract, en welke bankgegevens?
Als omweg om in ieder geval van het betalen van de rekening af te zijn kan je bij een Hi winkel, of elke andere telefoonwinkel, een wijziging van de betaler doorvoeren voor enkel het mobiele nummer van je zoon. Dan zet je de kosten van zijn gebruik op zijn rekening. Maar in principe zou Hi gewoon gevolg aan moeten geven dat de hele handel op zijn naam komt. Wil men bij de telefonische klantenservice niet verder helpen, of was dit tot nu toe enkel het geval in de winkel met incompetente verkopers?

Davin-cie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2010 16:47

Re: Ongewild toevoegen contractant bij Hi

Ongelezen bericht door Davin-cie »

Het grote probleem is dat ze bij Hi niet van willen zijn om het contract van mijn zoon zomaar over te zetten naar zijn eigen naam. Ze geven bij Hi op de telefonische klantenservice aan dat er een contractovername formulier moet worden ingevuld maar als ik dat samen met een van de medewerkers doe dan komen ook zij tot de conclusie dat dat niet de oplossing is, het werkt namelijk niet. Ik wil namelijk niet zijn contract overnemen, net zoals dat hij dat van mij niet wil, maar ik wil gewoon dat zijn contract op en eigen klantnummer komt. Dit krijgen ze op de een of andere manier niet voor elkaar. Wat er dan moet gebeuren kunnen ze niet zeggen maar een oplossing komt er in ieder geval tot op heden niet.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ongewild toevoegen contractant bij Hi

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Maar, moet de 'hoofdcontracthouder' dan geen toestemming geven?

Gezien je verontwaardiging is dat niet gebeurd - en is Hi volgens mij onjuist bezig.

Geef eens aan dat ze in feite fraude plegen - omdat ze een contract zonder jouw (geschreven / ondertekende) toestemming toegevoegd hebben.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Ongewild toevoegen contractant bij Hi

Ongelezen bericht door snepke »

Ik vind dit een vreemde zaak,mijn man en ik hebben alletwee Hi.
Wij hebben ieder een apart klantnr,en wij krijgen ieder een aparte rekening.
We wonen op hetzelfde adres.
Kan het niet zo zijn dat uw zoon toestemming heeft gegeven om van het bestaande klantnr en bankrekening(van dat adres) zijn abo toe te voegen?
Normaal krijg je een nieuw klantnr als je een nieuw abo afsluit.

RABOBOX
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2010 16:12

Re: Ongewild toevoegen contractant bij Hi

Ongelezen bericht door RABOBOX »

hoe het op een klant nummer komt is een aparte kwestie, ook al hebben jullie het zelfde klant nummer, de betaal over een komst is als het goed is gesplitst.
mocht dit niet het geval zijn kan je hier een rekening splitsing via de hi klantenservice voor aanvragen dit is overigens gratis. mocht je ook wil dat hij zelf een contract heeft zal je daar een brief over kunnen sturen. aangezien je zoon 18 is, kan je ook een gratis contract`s overname van zijn eigen nummer laten doen. jij behoud dan de jouwe en hij behoud de zijne.

Gesloten